S60 2.5T dichtingen nokkenas

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jimrask
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
Locatie: Tervuren

Hoi, ik heb vandaag de distributieriem laten vervangen van m'n wagen bij de dealer hier. (prijs viel goed mee: 389€ incl BTW).
Toen ik de wagen ging halen, zei men dat ze gezien hadden dat de dichtingen van de nokkenas versleten zijn, "want er zweet er eentje", en deze vervangen zouden moeten worden.
Blijkbaar moeten ze daarvoor de halve motor uit elkaar halen, en zou dat een erg duur grapje zijn. Toen ik meer uitleg vroeg begonnen ze eerst met "het is nogal complex...", en toen ik door vroeg gaven ze toe dat het nog niet meteen nodig is, maar te overwegen valt in de toekomst, dat het niet zo ernstig is, en dat ik er ook niet mee in panne zal vallen.
Nu wou ik eens horen wat de mensen met kennis van zaken er hier van denken? Het te vervangen onderdeel zou twee keer niets kosten, maar door het vele werk zou het blijkbaar wel bijna 1000€ kosten...
Mijn technische kennis is onvoldoende op dit gebied. Probeert men mij een dure ingreep te laten doen die niet echt nodig is, of is dit toch iets dat beter nu dan later gedaan wordt?
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
s 60 summum
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 12.09.2011 - 00:40

Dat het veel werk is klopt wel.
Maar als het erger wordt merk je het zelf aan de olie op de parkeerplaats.
En dan nog kun je ervoor kiezen om het wel of niet te laten doen.
Maar het gaat wel erger worden in de toekomst.
Er zijn ook"lap"middelen in de handel hiertegen.
Deze lossen het rubber iets op met als resultaat dat de lekkage weg zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Erger nog is dat je distributieriem vet wordt wat de levensduur ervan erg bekort.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Dat zweten kan nog lang zweten blijven, ik zou er geen lap middelen in gooien, wel op tijd de olie verv.
Maar die extra stap om de nokken-as wielen eraf te halen als toch alles al los is, lijkt me de moeite wel waard.

Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

jimrask schreef: Hoi, ik heb vandaag de distributieriem laten vervangen van m'n wagen bij de dealer hier. (prijs viel goed mee: 389€ incl BTW).
Toen ik de wagen ging halen, zei men dat ze gezien hadden dat de dichtingen van de nokkenas versleten zijn, "want er zweet er eentje", en deze vervangen zouden moeten worden.
Blijkbaar moeten ze daarvoor de halve motor uit elkaar halen, en zou dat een erg duur grapje zijn. Toen ik meer uitleg vroeg begonnen ze eerst met "het is nogal complex...", en toen ik door vroeg gaven ze toe dat het nog niet meteen nodig is, maar te overwegen valt in de toekomst, dat het niet zo ernstig is, en dat ik er ook niet mee in panne zal vallen.
Nu wou ik eens horen wat de mensen met kennis van zaken er hier van denken? Het te vervangen onderdeel zou twee keer niets kosten, maar door het vele werk zou het blijkbaar wel bijna 1000€ kosten...
Mijn technische kennis is onvoldoende op dit gebied. Probeert men mij een dure ingreep te laten doen die niet echt nodig is, of is dit toch iets dat beter nu dan later gedaan wordt?
Ik had ook zoiets, kijk anders hier: viewtopic.php?t=71203&page=fst_unread&highlight=
was duur grapje, maar ook omdat mijn T5 extra was uitgevoerd.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
jimrask
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
Locatie: Tervuren

Dank jullie wel voor de antwoorden en tips!
Ik vind het wel jammer dat ze me dit gezegd hebben NA DAT ze de d-riem vervangen hebben... Hadden ze me gebeld om het probleem uit te leggen, en de herstelling voorgesteld voor ze de nieuwe d-riem er hebben op gemonteerd , had het me waarschijnlijk een pak geld bespaard? Of zie ik dit verkeerd?
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

t5power schreef:
jimrask schreef: Hoi, ik heb vandaag de distributieriem laten vervangen van m'n wagen bij de dealer hier. (prijs viel goed mee: 389€ incl BTW).
Toen ik de wagen ging halen, zei men dat ze gezien hadden dat de dichtingen van de nokkenas versleten zijn, "want er zweet er eentje", en deze vervangen zouden moeten worden.
Blijkbaar moeten ze daarvoor de halve motor uit elkaar halen, en zou dat een erg duur grapje zijn. Toen ik meer uitleg vroeg begonnen ze eerst met "het is nogal complex...", en toen ik door vroeg gaven ze toe dat het nog niet meteen nodig is, maar te overwegen valt in de toekomst, dat het niet zo ernstig is, en dat ik er ook niet mee in panne zal vallen.
Nu wou ik eens horen wat de mensen met kennis van zaken er hier van denken? Het te vervangen onderdeel zou twee keer niets kosten, maar door het vele werk zou het blijkbaar wel bijna 1000€ kosten...
Mijn technische kennis is onvoldoende op dit gebied. Probeert men mij een dure ingreep te laten doen die niet echt nodig is, of is dit toch iets dat beter nu dan later gedaan wordt?
Ik had ook zoiets, kijk anders hier: viewtopic.php?t=71203&page=fst_unread&highlight=
was duur grapje, maar ook omdat mijn T5 extra was uitgevoerd.
Het meeste werk zit in het opnieuw afstellen van de variabele tandwielen..
'Wat ik van de dealer niet begrijp is, dat ze er wel een nieuwe distributieriem enz op monteren terwijl dit eigenlijk geen zin heeft.
Wordt deze vet van de olie, dan loop je een risico, plus dat er weer een nieuwe omheen moet.
Is de waterpomp ook vervangen?
De keerringen vervangen kost ongeveer 300 euro..incl onderdelen en arbeidsloon.
Laatst gewijzigd door Ramon&Ramon op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jimrask
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
Locatie: Tervuren

De waterpomp is niet vervangen, men zei dat deze in tegenstelling tot andere automerken, niet samen met de d-riem moeten vervangen worden, omdat deze apart zou kunnen vervangen worden moest het nodig zijn.
Ik snap inderdaad ook niet waarom men dit gezegd heeft achteraf, als ze weten dat de d-riem er terug af moet om dit te vervangen...
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

jimrask schreef: De waterpomp is niet vervangen, men zei dat deze in tegenstelling tot andere automerken, niet samen met de d-riem moeten vervangen worden, omdat deze apart zou kunnen vervangen worden moest het nodig zijn.
Ik snap inderdaad ook niet waarom men dit gezegd heeft achteraf, als ze weten dat de d-riem er terug af moet om dit te vervangen...
Niet echt slim nee en volgens mij kan de waterpomp helemaal niet apart achteraf. Wat is dat voor garage, doet zeker niet veel volvo's?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
jimrask
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
Locatie: Tervuren

Officiële dealer garage nochtans...
een van de grootste in de provincie dan nog...
http://www.volvocars-partner.be/acb/overijse
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Voor ong 60 euro heb je een goede waterpomp, en hiervoor moet echt de D-riem er weer af, snap deze zuinigheid niet, ook jammer idd dat ze je achteraf pas hebben geïnformeerd.

Ze hebben wel een mooi pand, dat dan weer wel...........
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

t5power schreef:
jimrask schreef: De waterpomp is niet vervangen, men zei dat deze in tegenstelling tot andere automerken, niet samen met de d-riem moeten vervangen worden, omdat deze apart zou kunnen vervangen worden moest het nodig zijn.
Ik snap inderdaad ook niet waarom men dit gezegd heeft achteraf, als ze weten dat de d-riem er terug af moet om dit te vervangen...
Niet echt slim nee en volgens mij kan de waterpomp helemaal niet apart achteraf. Wat is dat voor garage, doet zeker niet veel volvo's?
Inderdaad een beetje vreemd dan..
Het klopt iig niet met de Volvo voorschriften, denk ook niet dat ze nog een orginele dealer zijn.
Ook wat de prijs betreft niet..
Gebruikersavatar
Erwin-S60
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18.10.2013 - 11:47
Locatie: Gelderland

Zijn bij mij beide pas vervangen (distributie en waterpomp) en zoals bij vele auto's logisch om samen te doen.
Vreemd verhaal.....
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”