klapperende koppeling/ dual mass vliegwiel

Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2809
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Edgecrusher schreef: Misschien informeren bij een goede garage welke geen dealer is. (daar zou het beduidend goedkoper kunnen zijn)
Koppeling is volgens mij niet perse iets wat bij de dealer moet, zeker omdat het net zo goed een PSA of Ford product is wat ook bij Volvo wordt gebruikt.
Een Bosch Car Service punt hier in de buurt heb ik bijvoorbeeld ook goede ervaringen mee.
Meeste diesels hebben een dual-mass tegenwoordig. Zeker bij een zesbak.
Mijn voorkeur zal een Sachs set zijn, beduidend beter dan een Luc of Valeo.
(ongeacht waar Volvo deze zelf inkoopt, want dat is ook vaak een kosten verhaal en niet perse de meest duurzame variant)

Wel vind ik dat je ook kritiek mag mogen geven op een forum, zeker niet alle keuzes/ uitvoeringen hebben de kwaliteit die je van een Volvo mag verwachten.
Snap dat hier veel liefhebbers zitten, maar bij dingen die beter kunnen wegkijken heeft helaas ook geen zin.
Hoe jij erbij komt dat Sachs beter is dan Luc=LUK of Valeo zou ik graag willen weten, de laatste 2 doen zeker niet onder voor Sachs
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Gewoon dat een Sachs set minder snel kapot gaat dan de valeo en luc sets bij een zelfde type auto (vaak diesel), vooral de valeo sets gaan vaak stuk, genoeg ervaringen over te vinden...
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2809
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Het is LUK geen Luc, klopt niks van LUK en Valeo is allebei kwaliteits spul, ik heb van Sachs ook wel eens een slechte drukgroep gekregen, Sachs is echt niet beter.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Wat steekt er origineel onder?
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2809
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Kan een van deze drie zijn, maar vaak is het Sachs
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ach ja iets wat gebruikt wordt gaat slijten en kan dus ook vroeg of laat kaduuk gaan. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig toch? Het dual mass vliegwiel van mijn funkelnagel neue VAG product klapperde enorm. De dag voor vakantie nog bij de dealer geweest. Het geluid op de demo's die men had was hetzelfde. Conclusie bij VAG heeft men ook wel eens wat. Uiteindelijk klapte in die vakantie midden in Zweden de olie koeler eruit. Auto van 2 mnd jong! Guess what ik als leen auto mee kreeg...... :-) :-)

Enniehow, hou het ff in de gaten. Vraag ff bij deze en gene wat een reparatie kost. Km.stand?
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Jeroen van der Hulst
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26.11.2016 - 12:58

156000, grote beurt plus riemen bij 151000
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik had een 2.4D van 2003. Bij aankoop met 136K gerammel en geklapper van het vliegwiel. Bij 250K ingeruild en nog steeds dezelfde koppeling en vliegwiel. Ergo: wat (nog) niet kapot is behoeft geen vervanging
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Jammer dat er zoveel ondeskundigheid omtrent de koppeling en vliegwiel ten toon wordt gespreid .
Het is een veelvoorkomend probleem bij veel merken auto,s en het heeft ook niets met het merk van de
onderdelen van doen.
LUK, Sachs, Valeo, daar is opzich niets mis mee en al deze merken zijn door Volvo gebruikt.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20594
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hej Ramon, zou jij TS eventueel kunnen helpen ? Jij bent per slot de echte techneut.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

V480-S60 schreef: Hej Ramon, zou jij TS eventueel kunnen helpen ? Jij bent per slot de echte techneut.
Wie hulp wil stuurt maar een pb berichtje..
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”