Hoge toeren,nu met een luchtje.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

Vorige week zaterdag reed ik op de snelweg met een gangetje van 120 km/u in de vijfde versnelling,toen ik wat gas bijgaf om in te halen schoot de toerenteller ineens boven de vijfduizend toeren leek even te blijven hangen tegen de toerenbegrenzer aan en zakte toen weer terug naar een normaal toerental.

Gisteren gebeurde het weer (ja,ja,kun je nagaan hoe vaak ik in mijn V70 rij >_< ) ik voeg in,met 120 en ineens gaan de toeren weer richting de zesduizend terwijl ik al in de vijfde versnelling zat.
Deze keer rook ik ook een koppeling lucht.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? het gaat om een 2.5T benzine van 2004 die gechipt is.
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Kan niet anders dan slippende koppeling zijn helaas. Dure reparatie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

Was mijn eerste gedachte ook dat de koppeling blijft hangen,maar ik twijfelde nog ik dacht dat het ook aan de tuningschip kon liggen.
Als de koppeling slipt betekend dus dat wanneer je gas bijgeeft je toeren inderdaad omhoog schieten terwijl de snelheid gelijk blijft?
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

Ik heb een afspraak gemaakt met Dennis en Kuba,maandagochtend maar eens kijken.
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Versleten koppeling idd, helaas, het is een heel herkenbaar misselijk makende lucht.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

edraket schreef: Kan niet anders dan slippende koppeling zijn helaas. Dure reparatie.
Wat is duur? beter duur als niet te koop zeggen wij altijd,ik heb de indruk dat jij altijd alles duur vind,maar ik heb ook gewoon een baan en een hypotheek hoor.
De belasting vind ik altijd onnodig duur,dat dan weer wel.
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29538
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Klinkt inderdaad als en koppelingsprobleem, je hebt al een afspraak gemaakt bij Dennis en Kuba voor nadere analyse.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

Yep maandagochtend gaat ie er heen,maar eens even kijken wat de heren geleerden er van vinden.
Zal op z'n minst een nieuwe koppelingsplaat worden verwacht ik.
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Tss dat is vervelend, en over de prijzen kan geen zinnig mens wat zeggen denk ik
De range loopt van 600 tot 1800 euro
Die bedragen meen ik mij te herinneren van diverse volvo fora
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De Don schreef:
edraket schreef: Kan niet anders dan slippende koppeling zijn helaas. Dure reparatie.
Wat is duur? beter duur als niet te koop zeggen wij altijd,ik heb de indruk dat jij altijd alles duur vind,maar ik heb ook gewoon een baan en een hypotheek hoor.
De belasting vind ik altijd onnodig duur,dat dan weer wel.
Is gewoon een dure reparatie, neem aan dat jij 1200 euro geen koopje van de week vindt. Waar je het vandaan haalt dat ik altijd alles duur vind is me werkelijk een raadsel... lijkt me volledig uit de lucht gegrepen!
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

Uit de lucht gegrepen? misschien verkeerd geïnterpreteerd.
edraket schreef: Ik wil je niet gelijk ongerust maken, maar denk dat je aan een nieuw stuurhuis moet. De ZF stuurhuizen (die jij hebt) hebben daar vaak last van. Ik heb ook een V70 gehad met dit euvel, en enige remedie is het stuurhuis vervangen.

Onderstel zou ik niet aan beginnen, de balans van de auto raakt wat zoek. Ik heb al heel wat Volvo's verlaagd, ook met dempers, en het is het dan net niet. Heb alles al geprobeerd, Koni sport (geel), Koni FSD, Sachs, Eibach,Weitec, Volvo, Intrax enz. Ik zou dan eerder gewoon de schokbrekers vervangen voor nieuwe. Monroe bijv is net iets strakker dan origineel. Scheelt ook een flinke slok op een borrel kwa kosten.
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

edraket schreef: Kan niet anders dan slippende koppeling zijn helaas. Dure reparatie.

Is gewoon een dure reparatie, neem aan dat jij 1200 euro geen koopje van de week vindt.
En nee,ik vind €1200.- nu niet direct een koopje,waarbij ik mij wel gelijk afvraag of het werkelijk zo duur moet zijn/zal worden.
En begrijp mij niet verkeerd,ook ik moet hard werken voor mijn zuurverdiende centen,laat daar geen misverstand over bestaan.

Maar dat iets duur is boeit me niet zo zolang ik het kan betalen,is net zoals brandstofverbruik,je komt het op elk autoforum tegen die eindeloze topics over het verbruik,compleet met grafiekjes en weet ik niet wat.
Echt niet aan mij besteed,ik rij,tank leeg,tank weer vullen,ik rij..............enz.
En wat dat kost per km of liter interesseert me niets,de benzine is namelijk al duur genoeg,daar moet je van genieten! :fgrin: m.a.w vloer je rechtervoet en geniet van je auto.
Laatst gewijzigd door De Don op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De Don® logisch™.
SuperKnutsel
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09

Sterkte Don !
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

Dankjewel Ron. :-)
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik probeer je alleen te helpen en inzicht te geven in de kosten. Jij vind deze reparatie geen probleem, menig ander doet er zijn auto voor weg. Zowel stuurhuis als koppeling behoren tot de duurdere reparaties, das alles wat ik ermee wil aangeven.

Ik zeg met de door jou aangehaalde citaten toch niet dat ik het te duur vind, alleen maar dat het dure reparaties zijn (wat niet te ontkennen valt voor de gemiddelde automobilist).

Maar als je mijn adviezen liever niet hebt hoor ik het ook graag hoor, geen punt.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21416
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Als ik zo hier en daar lees wat jij Martijn allemaal aan je wagenpark doet zou je eventueel zelf de koppeling kunnen repareren.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10653
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Msuidgeest schreef: Als ik zo hier en daar lees wat jij Martijn allemaal aan je wagenpark doet zou je eventueel zelf de koppeling kunnen repareren.
Dat bedoel ik ook! Immers vake bin ie te bange..... :-) :-)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

Goed advies is altijd welkom Ed,maar of iets duur is bepaal ik zelf wel,daar heb ik geen advies over nodig.

Ik heb sinds aanschaf van mijn V70 al €2900 geïnvesteerd aan reparatie en verbetering,het totaal inclusief het totallos gereden voorgaande zwarte exemplaar komt daarmee op ruim €12.000.- wat ik in minder dan zes weken heb uitgegeven.
Denk jij dat ik dan wakker lig van een nieuwe investering van nog geen één tiende van die investering?

Precies,dat bedoel ik,advies is welkom maar je mening over de kosten mag je gerust voor je houden.
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

Hans oet Twent schreef:
Msuidgeest schreef: Als ik zo hier en daar lees wat jij Martijn allemaal aan je wagenpark doet zou je eventueel zelf de koppeling kunnen repareren.
Dat bedoel ik ook! Immers vake bin ie te bange..... :-) :-)
Zeker waar heren :-) ,maar dat niet alleen op dit moment moet de Volvo het gewoon doen en blijven doen er is geen tijd voor uitprobeersels en fouten waardoor het te lang gaat duren.
Ik zit momenteel in een traject waarbij ik mijn privéauto nodig heb.
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De Don schreef: Goed advies is altijd welkom Ed,maar of iets duur is bepaal ik zelf wel,daar heb ik geen advies over nodig.

Ik heb sinds aanschaf van mijn V70 al €2900 geïnvesteerd aan reparatie en verbetering,het totaal inclusief het totallos gereden voorgaande zwarte exemplaar komt daarmee op ruim €12.000.- wat ik in minder dan zes weken heb uitgegeven.
Denk jij dat ik dan wakker lig van een nieuwe investering van nog geen één tiende van die investering?

Precies,dat bedoel ik,advies is welkom maar je mening over de kosten mag je gerust voor je houden.
Als jij dan de opmerkingen voor je houd dat ik alles duur vindt zijn we er volgens mij helemaal uit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”