Voorstelleen en vraagje

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
sutton
1st Gear member

Hallo,mede forumlezers.
Mijn naam is Frank,woonachtig in Tholen,Zeeland en heb me hier aangemeld omdat ik mogelijk een volvo aan wil schaffen
De enige ervaring die ik met volvo heb is de 340 van mn ouders,dus niet echt hedendaags.
Zelf rij ik een nissan primera met de slechte 1.8 benzine motor,en omdat ik begin te twijfelen aan de betrouwbaarheid ben ik eens rond gaan kijken naar iets anders.
Mijn oog viel op eenV50 2.0 benzine station van 2008
Nu is mijn vraag:zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet lettenbij een tweedehands aanschaf( eerste eigenaar 200.000km)?
Is dit een goede caravantrekker (1100kg)?
Ben wel benieuwd,vindt het in ieder geval een mooie wagen
sequence
5th Gear member

Frank welkom, overigens is er een apart subforum om een voorstelrondje te doen ;-)
Ik heb zelf geen ervaring met de 2.0 benzine, wel vond ik een 1.8 wat tekort komen, zeker als je ook een sleurhut gaat trekken.
De 2.0 benzine is een motor die ontwikkeld is door Mazda en ook door Ford wordt gebruikt. Distributie van de kleppen gaat met een ketting normaal gesproken heb je daar geen onderhoud.
Kijk of de onderhoudshistorie bekend is, en of netjes op tijd de olie, filters en bougies zijn vervangen.

Olieverbruik is moeilijk te zien bij een proefrit, dat zal op den duur moeten blijken. Behalve als de auto al direct blauwe rook spuugt, dan maar laten staan.
Let op of de motor netjes loopt, geen overheersend getik en probeer ook het schakelen en de koppeling goed.

Nu weet ik niet je jaarlijkse kilometrage, maar voor een caravan is een diesel ook een erg fijne optie.
Je kunt de advertentie van de auto ook hier posten, dan krijg je ook reacties op de auto.
V40 T2 Nordic+
lint
Geartronic member

Welkom, goede keus een V50 met 2.0 benzinemotor, wel goed letten op onderhoudshistorie en een lange proefrit maken. Je kan ook een aankoopkeuring overwegen bij de Volvodealer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MarkV50
2nd Gear member

Welkom op het forum

ik zelf rijd een 1.6D weliswaar gechipt en rijd leuk, ook hebben wij in de zaak (car audio en telefonie) een paar klanten gehad met een v50 1.8 en die klagen allemaal dat het net niet is, trekt geen vette frikandel van tafel zoals ze zeggen, en hadden liever een 2.0 gehad :)

ikzelf heb weinig ervaring met een 2.0 maar wat ik links en rechts lees is dat het een goede motor is, kijk wel even naar het onderhoud en zeker de motorruimte, mocht ie helemaal brandschoon zijn gemaakt dan zou ik al gaan twijfelen dat kan duiden op ergens een lekkage

Ik raad aan om een aankoop keuring te laten doen bij een volvo dealer, dan heb je in elk geval net dat stukje zekerheid!

Groeten en houd ons op de hoogte :D
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Sleurhut technisch kan een 2.4 met 140 pk nog interessant zijn tov de 2.0 met 145 pk. De 2.4 140 pk heeft namelijk fors meer koppel vergeleken met de 2.0, 220 Nm t.o.v. 185 Nm. De 2.4 heeft zowel zijn max vermogen als max. koppel ook bij lagere toerentallen bereikt. Dat rijd met een sleurhut net dat beetje relaxter.

Ga gewoon een leuk stuk rijden met diverse motoren en voel wat voor jou het beste is. Een aankoopkeuring bij een Volvo dealer is leuk maar bied je natuurlijk geen enkele garantie dat je een olieboot of afgetrapt hok koopt.
Toen ik mijn V50 kocht heb ik de auto een hele middag gereden, veel verschillende wegen gereden en goed met een technisch oog naar bepaalde zaken gekeken.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
sutton
1st Gear member

Een proefrit gaat er zeker komen natuurlijk al is dat inderdaad geen garantie voor het olieverbruik,dat ga je nooit kunnen merken tenzij het echt een olieboot is met een zwarte pluim erachter.
Ik heb dit helaas moeten ondervinden met mijn huidige primera,volgens de dealer geen enkel probleem of olieverbruik maar achteraf dus wel degelijk.

Het gaat trouwens over de V50 2.0 die bij MILANO te koop staat,die met die opvallende geel/groene kleur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”