Hoge toeren,nu met een luchtje.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Rippie V70
5th Gear member

Hallo Don,
Mag ik vragen waarom je zo fel reageert naar een medeforummer die je van technisch advies dient en je er meteen op wijst dat de reparaties een prijzige aangelegenheid kunnen worden.
Ik ben deze volvomannen juist dankbaar dat ze een richtlijn aangeven van wat je kan verwachten. schept alleen maar duidelijkheid.
Of je dat duur vindt mag je uiteraard zelf bepalen maar om daar nu zó op te reageren....

verder, succes met het op de weg houden van je V70.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Bart
8th Gear member

Rippie V70 schreef: Hallo Don,
Mag ik vragen waarom je zo fel reageert naar een medeforummer die je van technisch advies dient en je er meteen op wijst dat de reparaties een prijzige aangelegenheid kunnen worden.
Ik ben deze volvomannen juist dankbaar dat ze een richtlijn aangeven van wat je kan verwachten. schept alleen maar duidelijkheid.
Of je dat duur vindt mag je uiteraard zelf bepalen maar om daar nu zó op te reageren....

Ik ben het hier volledig mee eens. Ed geeft niet aan dat je dan maar beter je auto weg kunt doen, alleen dat het een reparatie met hoge kosten (zie je hoe mooi ik om het woord "duur" heen dans :D ?) kan zijn. Gewoon een verklaring voor je geconstateerde probleem (hoge toeren zonder versnelling) met een opmerking dat het wsch. niet om een setje nieuwe bougies gaat.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
De Don
4th Gear member

edraket schreef:Als jij dan de opmerkingen voor je houd dat ik alles duur vindt zijn we er volgens mij helemaal uit.
Daar kan ik mij prima in vinden Ed,het was niet mijn bedoeling om te fel te reageren,ik begrijp ook dat iedereen het beste advies probeert te geven.
Ik was alleen wel een beetje teleurgesteld dat juist na de investering van de laatste tijd er weer een prijzige reparatie aan leek te komen.
En hoewel dat allemaal niet zo erg is komt het op dit moment wel heel slecht uit,niet zozeer de kosten maar juist meer dat ik mijn privéauto op dit moment geen dag kan missen.

En gelukkig hoef ik 'm ook geen dag te missen,want:

Ik ben vanochtend bij Kuba van Volvoservice geweest.
Probleem uitgelegd waarna we een testritje hebben gedaan,uiteraard lukte het tijdens de test niet om de koppeling te laten slippen. >_<

Maar goed,uit de test kwam wel naar voren dat de koppeling het eigenlijk nog prima doet en ook netjes aangrijpt.
Dus is de remvloeistof ververst aangezien vocht in de vloeistof ook kan zorgen voor een slippende koppeling,en heb ik het advies gekregen dat ik er nog gerust een jaar mee door kan rijden.

Aankomend voorjaar laat ik alsnog de koppeling (preventief) vervangen voordat ik op vakantie vertrek naar de Duitse bergen.
De kosten voor nu waren €20.- duur hoor :whistle: ,vooral als je geen contant geld bij je hebt. >_<
De Don® logisch™.
De Don
4th Gear member

Bart schreef:
Rippie V70 schreef: Hallo Don,

Ik ben het hier volledig mee eens. Ed geeft niet aan dat je dan maar beter je auto weg kunt doen, alleen dat het een reparatie met hoge kosten (zie je hoe mooi ik om het woord "duur" heen dans :D ?) kan zijn. Gewoon een verklaring voor je geconstateerde probleem (hoge toeren zonder versnelling) met een opmerking dat het wsch. niet om een setje nieuwe bougies gaat.
Hartelijk dank voor jullie reactie heren. :-) Voor de rest verwijs ik jullie naar mijn antwoord hierboven. ^_^
De Don® logisch™.
Bart
8th Gear member

De Don schreef: Aankomend voorjaar laat ik alsnog de koppeling (preventief) vervangen voordat ik op vakantie vertrek naar de Duitse bergen.
De kosten voor nu waren €20.- duur hoor :whistle: ,vooral als je geen contant geld bij je hebt. >_<
Da's toch een mooie meevaller als je evt op € 1200 had gerekend :D ?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
De Don
4th Gear member

Nou ja,zoals ik al aangaf gaat dat in het vroege voorjaar nog wel komen.
De onderdelen komen zo'n beetje op €800.- en daar komt nog wat arbeidsloon en btw overheen,dus ja dan is het nog geen kattenpis.
Ik heb het hele onderhoudsboekje uitgeplozen en daarin wordt met geen woord gerept over reparatie/vervanging van de koppeling.Grote kans dus dat de originele koppelingsplaat er al bijna 330.000 km inzit,vandaar dat ik 'm toch een keer laat vervangen begin volgend jaar.
De Don® logisch™.
Carfreak
7th Gear member

Mooi dat het meevalt. Alhoewel geld geen rol speelt :D ;-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
edraket
7th Gear member

De Don schreef:
Daar kan ik mij prima in vinden Ed,het was niet mijn bedoeling om te fel te reageren,ik begrijp ook dat iedereen het beste advies probeert te geven.
Ik was alleen wel een beetje teleurgesteld dat juist na de investering van de laatste tijd er weer een prijzige reparatie aan leek te komen.
Juist omdat je nogal hoge kosten aan je auto had gehad leek het me wel handig om te vermelden wat de kosten zouden zijn.

Maar genoeg daarover gezeverd!

Fijn dat je zo goed geholpen bent, is gewoon een fijne garage. Met wat geluk kun je er nog even mee doorrijden, en als je merkt dat hij slip meteen gas terug om te voorkomen dat je hem te snel opbrandt en stil komt te staan. Heb dat eens gehad met een S60 D5. Die slipte ook wat af en toe. Met een snelle rit naar Groningen merkte ik niet dat hij slipte op hoge snelheid, en ineens was het over en uit. Koppeling deed helemaal niets meer. Daar sta je dan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
c7rl
2nd Gear member

Heren ff voor mijn beeldvorming maar als je al in de 5de versnelling zit, zoals de topic starter aangeeft en je geeft gas bij dan kan je koppeling toch nooit gaan slippen?
Volvo V70N 2.4 140Pk Bj 2000
jpwg001
6th Gear member

Waarom niet?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
MN-NL
5th Gear member

Koppeling slipt juist het eerst in de hoogste versnellingen!
c7rl
2nd Gear member

jpwg001 schreef: Waarom niet?
inderdaad ik zat weer te slapen laat maar :sleep:
Volvo V70N 2.4 140Pk Bj 2000
De Don
4th Gear member

edraket schreef:Fijn dat je zo goed geholpen bent, is gewoon een fijne garage. Met wat geluk kun je er nog even mee doorrijden, en als je merkt dat hij slip meteen gas terug om te voorkomen dat je hem te snel opbrandt en stil komt te staan. Heb dat eens gehad met een S60 D5. Die slipte ook wat af en toe. Met een snelle rit naar Groningen merkte ik niet dat hij slipte op hoge snelheid, en ineens was het over en uit. Koppeling deed helemaal niets meer. Daar sta je dan.
Inderdaad,en om te voorkomen dat ik ook stil kom te staan zal ik er ook geen jaar meer mee door blijven rijden.
Komend voorjaar staat de koppeling op de planning.
De Don® logisch™.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”