XENON dimlicht valt uit bij schokken

Plaats reactie
kcaluwae
Starter

Bij het starten branden meestal beide dimlichten. Eenmaal onderweg, door schokken, verkeersdrempels, valt mijn rechter dimlicht uit.
Som werkt het dan plotseling weer even om dan daarna terug uit te vallen.

In de garage werden de lichten van plaats verwisseld en daardoor zijn we nu zeker dat de oorzaak de lamp is.

Mijn auto is een Volvo C70, bouwjaar 2008.
Ik vroeg me nu af of ik deze zelf kon vervangen (het zou de eerste keer zijn dat ik zoiets doe, maar voor alles een eerste keer niet waar).
Bij volvo lijkt dit immers niet vanzelfsprekend : viewtopic.php?t=70081&page=fst_unread&h ... ;c70;xenon

Ik vond ook dit filmpje :

Deze beide webshops beweren originele Volvo lampen aan te bieden. Is dan het probleem zoals beschreven in bovenstaande thread niet meer van toepassing?

Indien zo vroeg ik me af of ik deze lamp zou kunnen aanschaffen hiervoor : http://www.well-done-xenon.nl/Volvo-C70 ... Am9u8P8HAQ
of dat het eerder deze is die ik nodig heb : http://www.xenonwebshop.com/zoek-op-aut ... An9L8P8HAQ (1e product van 69.50€)

Alvast bedankt,
Kris
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

Bestellen en zelf vervangen. Het is niet moeilijker (eerder gemakkelijker) dan een halogeen lamp vervangen.
Ik heb zelf mijn lampen besteld bij lichtex.de (Philips X-Treme Vision)
Let wel op dat je het juiste type bestelt (Volgens mij D2S voor jouw modeljaar)

Ik zou ze trouwens gelijk allebei vervangen. Xenon lampen verouderen, en je zult kleurverschil zien bij vervanging van slechts 1 lamp.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
ruuds70
5th Gear member

Is dat af en toe uitvallen van de lamp een oorzaak van slijtage of kan dit ook door een aanrijding komen waarbij bijvoorbeeld de lamp niet geraakt is maar een maloot tegen je spatbord aan botst?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Jers3n
5th Gear member

Wij hebben dat ook gehad en toen was bij een van de lampen "het hulsje om het staafje parallel aan de lichtbron" gebroken, vermoed dat dat bij ons de oorzaak was voor het af en toe uitvallen bij hobbels/oneffenheden in de weg.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
kcaluwae
Starter

Marcnij schreef: Bestellen en zelf vervangen. Het is niet moeilijker (eerder gemakkelijker) dan een halogeen lamp vervangen.
Ik heb zelf mijn lampen besteld bij lichtex.de (Philips X-Treme Vision)
Let wel op dat je het juiste type bestelt (Volgens mij D2S voor jouw modeljaar)

Ik zou ze trouwens gelijk allebei vervangen. Xenon lampen verouderen, en je zult kleurverschil zien bij vervanging van slechts 1 lamp.
Is inderdaad D2S dat ik ook heb gevonden. Bedankt voor de tip, zal ze beiden vervangen.
ruuds70 schreef: Is dat af en toe uitvallen van de lamp een oorzaak van slijtage of kan dit ook door een aanrijding komen waarbij bijvoorbeeld de lamp niet geraakt is maar een maloot tegen je spatbord aan botst?
Ik heb niet zo direkt een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. De wagen is nog niet zolang in mijn bezit. Ikzelf heb geen ongeval gedaan, de vorige eigenaar zogezegd ook niet. Kan me ook niet direkt iets herinneren van steenslag of dergelijke....
Jers3n schreef: Wij hebben dat ook gehad en toen was bij een van de lampen "het hulsje om het staafje parallel aan de lichtbron" gebroken, vermoed dat dat bij ons de oorzaak was voor het af en toe uitvallen bij hobbels/oneffenheden in de weg.
Zal zien of dat bij mij ook het geval is :-)
MartijnAbel
4th Gear member

Ik zou, als je de lampen vervangt, gewoon deze set bestellen:

https://www.retrofitlab.com/nl/xenon-la ... -xb35.html

Scheelt een stuk met de lampen die je eerst aangaf. Heb deze zelf in de koplampen zitten, is echt een bak licht.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

MartijnAbel schreef: Ik zou, als je de lampen vervangt, gewoon deze set bestellen:

Scheelt een stuk met de lampen die je eerst aangaf. Heb deze zelf in de koplampen zitten, is echt een bak licht.
Volgens hun eigen grafiek, minder dan de Philips X-Treme Vision (bij 4300K, de OEM kleur)
Daarbij heb ik persoonlijk kwa levensduur meer vertrouwen in merk lampen zoals Philips en Osram.
Ja, de Philips lampen zijn 2x zo duur, maar dan kun je weer 200.000 km vooruit. (Schatting o.b.v. branduren bij altijd dimlicht voeren)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
diesel01
Geartronic member

Marcnij schreef:
MartijnAbel schreef: Ik zou, als je de lampen vervangt, gewoon deze set bestellen:

Volgens hun eigen grafiek, minder dan de Philips X-Treme Vision (bij 4300K, de OEM kleur)
Daarbij heb ik persoonlijk kwa levensduur meer vertrouwen in merk lampen zoals Philips en Osram.
Ja, de Philips lampen zijn 2x zo duur, maar dan kun je weer 200.000 km vooruit. (Schatting o.b.v. branduren bij altijd dimlicht voeren)
+100
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
kcaluwae
Starter

Vandaag mijn pakketje ontvangen van lichtex-de. Direct de lampen vervangen. Heb het youtube filmpje gevolgd dat ik hierboven had gepost.
Was een fluitje van een cent, op minder dan 1 uur was de klus geklaard (voor beide koplampen).

Op het eerste zicht een pak meer licht als de lampen die eruit kwamen.

Bedankt aan allen voor jullie posts! :D
Jers3n schreef: Wij hebben dat ook gehad en toen was bij een van de lampen "het hulsje om het staafje parallel aan de lichtbron" gebroken, vermoed dat dat bij ons de oorzaak was voor het af en toe uitvallen bij hobbels/oneffenheden in de weg.
Ik zag niet zo direkt iets mis aan de lamp die eruit kwam. In elk geval ga ik ervan uit dat het probleem nu opgelost is. Vanavond op de baan, dat is de eerste test.
Laatst gewijzigd door kcaluwae op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
diesel01
Geartronic member

Ik heb gister op de terugweg vanuit osnabruck weer een hoop profijt van de Philips Xtreme lampen gehad, wat is die bundesstrasse tussen Osnabruck en Haselune donker zeg..
Mooi ook om te zien dat xenon is ingehaald door adaptief led, een Passat die ons achterop kwam filterde onze auto uit zijn lichtbundel en eenmaal voorbij ging volle sterkte er op wat echt een bak licht gaf..
Toch straks maar eens kijken wat Volvo met de nieuwe V60 gaat doen en adaptief led :love:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”