Heeft iemand anders ook ervaring met het kapot gaan van de zwarte kunstof stekkerblokjes van de koplampverlichting? Tijdens vervangen van de H7 halogeen van het dimlicht trok ik de stekker in ontelbare stukjes.
Ben niet echt enthousiast over de kwaliteit van de originele Volvo stekker, en is volgens de dealer ook niet los leverbaar. :evil:
Nu heb ik in een automaterialenzaak van het merk Hella een zeer goed alternatief gevonden. Kwalitatief stukken beter dan de originele. Zal preventief ook maar gelijk de andere kant vervangen.
Zwart stekkerblokje op H7-Halogeen lamp kapot.
-
- 7th Gear member
die kun je los kopen ...
- Frumpy
- 5th Gear member
@Ramon&Ramon / marcelg
Bedankt voor de reactie, maar dit had ik liever gisteren van de dealer te horen gekregen dat het los te koop is.
Volgens die mijnheer dus alleen maar een complete kabelboom met stekker. Als zij dit in de werkplaats repareren, nemen ze die ordinaire rode stekkertjes. :evil: :evil: :evil:
Is waarschijnlijk teveel moeite voor een klein bedrag. Een lambda-sonde willen ze daarentegen maar al te graag inbouwen voor 325 Euro!!!!
Nou ja, ik heb het probleem inmiddels eigenlijk zelf mooier en beter opgelost met eerdergenoemde Hella stekkerblokjes. Oerdegelijk!

Bedankt voor de reactie, maar dit had ik liever gisteren van de dealer te horen gekregen dat het los te koop is.
Volgens die mijnheer dus alleen maar een complete kabelboom met stekker. Als zij dit in de werkplaats repareren, nemen ze die ordinaire rode stekkertjes. :evil: :evil: :evil:
Is waarschijnlijk teveel moeite voor een klein bedrag. Een lambda-sonde willen ze daarentegen maar al te graag inbouwen voor 325 Euro!!!!
Nou ja, ik heb het probleem inmiddels eigenlijk zelf mooier en beter opgelost met eerdergenoemde Hella stekkerblokjes. Oerdegelijk!
Tja, je kunt zelfs zeggen dat het een beetje tegenzit.AlexV70 schreef:Wist niet dat dit ook bij Volvo voor kwam.
Het zit je niet mee.

-
- 7th Gear member
die dealer is dat niet goed op de hoogte.
- IkeV70
- 5th Gear member
Zeker los te verkrijgen. Ik heb er zelf onlangs nog een gehaald bij de dealer. Kosten weet ik niet, maar niet meer dan een paar euro. Je krijgt een nieuw zwart blokje en 2 nieuwe schuifcontactjes.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 7th Gear member
dat betekend dat de stekkers slecht contact gemaakt hebben.
de schuifjes dus.
de schuifjes dus.