Advies Volvo S40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yerun
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:35
Locatie: Den Haag

Ik zit eraan te denken de V40 die ik al 11 jaar heb weg te doen, en voor een goede tweedehands S40 te gaan.
Bijv. een 1.8 uit 2003 of 2004.
Wat ik graag wil weten; hebben deze auto's ook last van de voorwielophanging ellende (piepen, kraken) wat de oudere Ph. 1 heeft? Ik hoop van niet.
En hebben deze S40's ook de B4184S2 motor? (de 1.8). Dus dezelfde als ik nu in mijn V40 Ph. 1 heb.

Ik bedoel dus de S40 die t/m 2004 gemaakt is. Niet het nieuwere model vanaf 2004. Hoop dat het duidelijk is :)
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

De wagens die ik heb (en had) hadden geen last van piepende en krakende voor ophanging, allen Ph1
Voor terrein van de ph2 (3) is sowiezo veranderd. Andere draagarmen etc.
Motoren zijn ook allen weer anders dan de Ph1 , de blokken hebben oa vanaf 2000 het geweldige vvt wiel erbij gekregen als extra slijtage onderdeel (a200 euro plus de rest als die stuk is), verder dezelfde degelijke blokken.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
yerun
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:35
Locatie: Den Haag

Wat is VVT nou weer..?
Tnx S40 :) De enige met de juiste nickname om hierop te reageren haha
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

yerun schreef: Wat is VVT nou weer..?
Tnx S40 :) De enige met de juiste nickname om hierop te reageren haha
Dat is een variabel verstelbaar nokkenas tandwiel dat zit op de inlaat nokkenas,
Kost ook iets meer dan 200 euro,
Het is niet zo dat deze om de haverklap stuk gaan, dat valt ook wel mee als je de juiste olie maar gebruikt.
Dat is vaak de reden van het geluid dat ze gaan maken, goedkope en verkeerde olie.
Gebruikersavatar
yerun
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:35
Locatie: Den Haag

Aha. Dat nokkenas tandwiel is bij mijn auto een keer kapot gegaan. Met als gevolg onregelmatig lopende en afslaande motor. Heel irritant.
Maar de Ph. I heeft geen VVT dus.
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Nee Ph1 heeft hem niet.
Ph1,5 (tussenmodel) wel weer, en dan alleen de 1.8 en 2.0. En de turbo motoren dan weer niet.
Ph2 wel weer.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
yerun
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:35
Locatie: Den Haag

Volgens mij heb ik het tussenmodel. Feb. 2000. 1.8 motor idd. Dus dan zou ik em wel hebben.
Hmmm nu ben ik nieuwsgierig :)

[Edit: ik heb idd de Phase "1,5". Die heeft nl. al de 'Follow Me Home' verlichting. Al eens getest. Dus dan ook de VVT.]
Laatst gewijzigd door yerun op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Gebruikersavatar
yerun
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:35
Locatie: Den Haag

Daar ben ik weer :)
Jullie mening over de auto die het best (lekkerst) rijdt: de S40 Phase II (of onofficieel phase III) of de opvolger die in 2004 op de markt kwam? Volgens mij rijdt laatstgenoemde wat stugger.
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”