Goedemiddag,
Sinds vorige week zijn wij trotse eigenaar van een mooie Volvo 940 Estate 2.3 Polar uit 1994. De auto heeft ongeveer zo'n 340.000km gereden.
Wij hebben ooit een 240 estate gehad en door het starten van een eigen bedrijf van mijn vrouw (flowersandliving.nl) was onze huidige Seat Mii veel te klein. Na een zoektocht tussen de V70 en de 940 zijn we erg blij met onze keuze voor de "baksteen".
Deze auto rijdt nog steeds zonder kraak of piep en er zijn maar weinig auto's die qua comfort kunnen tippen aan deze auto's. Super enthousiast.
De vragen die ik heb zijn:
- De versnellingsbak lekt olie, genoeg om het te vermeldden op het apk formulier. Dit zal dus op den duur hersteld moeten worden. Kan dit eenvoudig met een pakking? Of luidt jullie advies gezien de km stand, gooi er een gereviseerde versnellingsbak onder? Zo ja, zal je dan kiezen voor een automaat of toch een handgeschakelde?
- Kent iemand deze auto? Kenteken JN-HN-79? Zo ja, wat weet je er van?
- De knop voor de stoelverwarming passagierszijde is stuk (lam, werkt niet meer). Is deze los te bestellen?
-
Voor de rest eerst geen vragen.
Voorstellen en een paar vragen (Volvo 940)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Van een handgeschakelde een automaat maken of andersom, dat is nog wel even een klusje.
Meestal lekt de keerring van de uitgaande as, die is simpel te vervangen.
Meestal lekt de keerring van de uitgaande as, die is simpel te vervangen.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Veel plezier gewenst met de 940! Erg betrouwbare auto, weet ik uit ervaring, en in mijn ogen de beste achterwiel aangedreven Volvo ooit gemaakt. Is de lekkage de bak of de achterste keerring van de motor? Meestal is die de boosdoener. Bak wisselen doen we alleen maar als hij versleten is, en over het algemeen maak je dat niet mee, tenzij er geen olie in zit!
De schakelaar kun je gewoon nieuw of tweedehands krijgen hoor, er zijn genoeg specialisten die de meeste onderdelen hebben . Timen Smit in Vaassen bijvoorbeeld of Alexander Satter in Neede.
Ik kan je per PB de adressen sturen.
De schakelaar kun je gewoon nieuw of tweedehands krijgen hoor, er zijn genoeg specialisten die de meeste onderdelen hebben . Timen Smit in Vaassen bijvoorbeeld of Alexander Satter in Neede.
Ik kan je per PB de adressen sturen.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12.11.2016 - 13:27
Dank voor je antwoord. Ik ga wel even googlen op beide bedrijven.whitehorsekart schreef: Veel plezier gewenst met de 940! Erg betrouwbare auto, weet ik uit ervaring, en in mijn ogen de beste achterwiel aangedreven Volvo ooit gemaakt. Is de lekkage de bak of de achterste keerring van de motor? Meestal is die de boosdoener. Bak wisselen doen we alleen maar als hij versleten is, en over het algemeen maak je dat niet mee, tenzij er geen olie in zit!
De schakelaar kun je gewoon nieuw of tweedehands krijgen hoor, er zijn genoeg specialisten die de meeste onderdelen hebben . Timen Smit in Vaassen bijvoorbeeld of Alexander Satter in Neede.
Ik kan je per PB de adressen sturen.
Volgende week dinsdag gaat de 940 naar de garage, voor een nieuwe distributieriem en dan wordt ook meteen even gekeken naar de lekkage.
thanks!
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Timen Smit kun je bereiken via het forum van de V700 vereniging, hij heeft er een vaste aanbodpagina en Alexander kun je via zijn hobbysite wel bereiken: https://www.volvoonderdelen.net/
Hij sleutelt niet voor iedereen, het blijft hobby hè?
Hij sleutelt niet voor iedereen, het blijft hobby hè?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/