Beste forumleden,
Ik ben pas nieuw hier. Mijn naam is Bjorn Van de Wiele uit Wijchmaal, België.
Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe wagen ter vervanging van mijn citroën C2 die ondertussen 10j oud is.
Oorspronkelijk wilde ik een Mercedes vito of viano wegens de grote kofferruimte en degelijke wagen. We kamperen ieder jaar dus een tent en benodigdheden nemen wel wat plaats in. Maar de prijzen daarvan lagen boven mijn budget (2de hands dan nog).
Na wat rond zoeken kwamen we toevallig bij de volvo xc90 uit, die in prijs een stuk beter ligt 2de hands. De kofferruimte is natuurlijk groot maar niet te vergelijken met een vito of viano. Maar toch nog groot voor een suv. En mijn 3 kinderen kunnen redelijk goed zitten achterin.
Ik heb ondertussen een testrit gedaan met een XC90 executive van 2007 met 180 000 km op de teller. Heerlijk gevoel was dat! Een automatische versnellingsbak met veel PK's doet je werkelijk de koning op de weg.
Maar er komt binnenkort een andere wagen in de grage binnen: een XC90 met 170 000 km, ook van 2007. Deze heeft nooit een onderhoudsbeurt gemist en heeft zijn grote stukken vervangen gekregen op 150 000 km (distributieriem, ...).
Deze auto moet nog 12000 eu kosten.
Nu kom ik tot mijn vraag (sorry voor de lange intro):
De XC90 heeft echt mijn hart gestolen. Is dit eigenlijk een wagen die de aankoop waard is en waar men nog zeker 200 000 km mee kan doen? Moet ik me verwachten aan jaarlijkse kosten die de pan uitswingen en die niet door een normaal werkend gezin gedragen kunnen worden?
Kortom: is het een verstandige aankoop of spreken we dan gewoon van "boys and their toys" als mensen zulke auto's kopen puur voor plezier en er alles voor over hebben om hem op de baan te houden?
En heeft leeftijd echt zoveel invloed op een wagen als de XC90? Stel ik koop er eentje van 2005 die goed betaalbaar zijn, doe ik dan een stomme zet?
Ik hoop dat ik niet te vervelende vragen stel. Ik heb hier al eens rondgesnuffeld op het forum en lees soms toch dingen die me doen nadenken (vaak stukken die mensen dan zelf vervangen, ikzelf ben niet zo handig, of grote kosten per jaar).
Groet Bjorn
xc90 overweging aankoop
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29483
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom, een XC90 is een hele leuke auto maar met behoorlijke kilometerstanden kunnen er kosten komen. Het is ook een flinke overgang van een C2 naar een XC90.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Welkom Bjorn
Een leuke intro , en zo te lezen heb je best wat vragen richting duurzaamheid en kosten
De keuze tussen de xc 90 van 180000km en die van 170000 is op het eerste gezicht een onzinnigge keus , maar vergelijk de onderhoudstoestand vande beide wagens eens
Zijn ze beidden volgens het boekje onderhouden? ! Of alleen die van 170000?
Dan zou ik ernstig overwegen de goed onderhouden wagen te kiezen
Is het verschil in onderhoud verwaarloosbaar Dan kun je kiezen voor de meest luxe uitvoering
Zoals automaat, standkachel, exnon lampen lederen interieur enz enz
Al met al lijkt het een lastige keuze, vergelijk ze beiden en luister naar je onderbuik gevoel
Vervelende vragen bestaan niet , jij wil beslagen ten ijs komen , daarom vraag je ons om advies
Daar is dit forum voor
Wat grote kosten betreft met een T6 heb je daar wat meer kans op dan met een D5
Als je een garage kent met goede monteurs dan zou ik gewoon bij je vertrouwde garage bijven, een dealer is altijd duurder
En ze verschillen, de een doet niet moeilojk alsmje met een 244 langs komt de ander ziet je pas staan als je een v90 wil kopen
Tja ik weet niet zoveel als sommigen hier op hetnforum, maar ik hoop je een beetje opweg te hebben geholpen
Een leuke intro , en zo te lezen heb je best wat vragen richting duurzaamheid en kosten
De keuze tussen de xc 90 van 180000km en die van 170000 is op het eerste gezicht een onzinnigge keus , maar vergelijk de onderhoudstoestand vande beide wagens eens
Zijn ze beidden volgens het boekje onderhouden? ! Of alleen die van 170000?
Dan zou ik ernstig overwegen de goed onderhouden wagen te kiezen
Is het verschil in onderhoud verwaarloosbaar Dan kun je kiezen voor de meest luxe uitvoering
Zoals automaat, standkachel, exnon lampen lederen interieur enz enz
Al met al lijkt het een lastige keuze, vergelijk ze beiden en luister naar je onderbuik gevoel
Vervelende vragen bestaan niet , jij wil beslagen ten ijs komen , daarom vraag je ons om advies
Daar is dit forum voor
Wat grote kosten betreft met een T6 heb je daar wat meer kans op dan met een D5
Als je een garage kent met goede monteurs dan zou ik gewoon bij je vertrouwde garage bijven, een dealer is altijd duurder
En ze verschillen, de een doet niet moeilojk alsmje met een 244 langs komt de ander ziet je pas staan als je een v90 wil kopen
Tja ik weet niet zoveel als sommigen hier op hetnforum, maar ik hoop je een beetje opweg te hebben geholpen
keep calm!, your randomizer is running
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25.11.2016 - 19:14
Bedankt voor de reacties.
Mijn keuze ligt eigenlijk niet tussen de 2 xc90's maar tussen de vito en de xc90. De xc90 executive was als proef om te kijken hoe zo een wagen zich gedraagt op de weg. Dat had ik niet duidelijk gecommuniceerd. Sorry daarvoor.
Ik wilde hier op het forum de ervaringen met een xc90 te weten komen. Want ik lees toch dat onderhoud van zulke wagens niet niks is. Ik doe over het algemeen ook niet superveel km's en veel korte stukken. In een ander topic lees ik dan iets over EGR, wat dat ook mag zijn. Doe zou daar niet goed tgen kunnen?
Naar luxe toe geeft de volvo me meer vertrouwen. De vito is en blijft een soort bestelwagen. De volvo is een luxe suv. Dat voel je.
Mijn hart zegt de volvo. Mijn verstand de vito (geen distributie riem maar een ketting, ook een duurzame wagen en in onderhoud blijkbaar goedkoop)
Ach ja. Kiezen is verliezen?
Mijn keuze ligt eigenlijk niet tussen de 2 xc90's maar tussen de vito en de xc90. De xc90 executive was als proef om te kijken hoe zo een wagen zich gedraagt op de weg. Dat had ik niet duidelijk gecommuniceerd. Sorry daarvoor.
Ik wilde hier op het forum de ervaringen met een xc90 te weten komen. Want ik lees toch dat onderhoud van zulke wagens niet niks is. Ik doe over het algemeen ook niet superveel km's en veel korte stukken. In een ander topic lees ik dan iets over EGR, wat dat ook mag zijn. Doe zou daar niet goed tgen kunnen?
Naar luxe toe geeft de volvo me meer vertrouwen. De vito is en blijft een soort bestelwagen. De volvo is een luxe suv. Dat voel je.
Mijn hart zegt de volvo. Mijn verstand de vito (geen distributie riem maar een ketting, ook een duurzame wagen en in onderhoud blijkbaar goedkoop)
Ach ja. Kiezen is verliezen?
- RogerO
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 25.08.2008 - 21:39
Een van de grootste kostenposten is de wegenbelasting. Maar dit zal voor een Vito overigens ook wel niet meevallen.
Als je echt niet veel rijdt kun je overwegen om op benzine te rijden. De 2.5T is dan een betrouwbare motor die ook in veel andere Volvo modellen gebruikt wordt. Wil je iets meer power dan is er nog de 3.2 en de V8.
De V8 heeft overigens ook een distributieketting. Dat was voor mij een van de redenen om deze uitvoering te kiezen. Omdat ik relatief veel km's maak heb ik de auto voorzien van een LPG installatie. Omdat ik dicht bij de Belgische grens woon (LPG kost daar ca. 30 cent) is dit een combinatie die een stuk goedkoper rijdt dan een D5 en veel meer power heeft.
Naast het normale onderhoud heb ik in de ca. 3,5 jaar dat ik de auto rijdt slechts 1 keer een bijzondere reparatie gehad: nl een kapotte dynamo. Daar had de spanningsregelaar het van begeven. Natuurlijk zijn de normale gebruikerskosten ook niet gering. Als je bijvoorbeeld een setje banden moet kopen ben je zo 800 euro kwijt (en meer als je ook nog een exotische velgenmaat van b.v. 20' hebt). Verder is het een auto met (heel) veel luxe (een beetje afhankelijk van de uitvoering natuurlijk). Dat is natuurlijk allemaal mooi en prachtig, maar het gaat wel een keer kapot. Gelukkig bij mij nog niet.
Waar je uiteindelijk goedkoper mee uit bent weet ik niet, maar de XC90 zal natuurlijk wel een stuk comfortabeler zijn. Als je er een koopt, let er dan wel op dat de auto zijn onderhoud heeft gehad. Achterstallig of gebrekkig onderhoud kan je meteen al een paar duizend euro kosten om het te herstellen.
Succes met je keuze.
Als je echt niet veel rijdt kun je overwegen om op benzine te rijden. De 2.5T is dan een betrouwbare motor die ook in veel andere Volvo modellen gebruikt wordt. Wil je iets meer power dan is er nog de 3.2 en de V8.
De V8 heeft overigens ook een distributieketting. Dat was voor mij een van de redenen om deze uitvoering te kiezen. Omdat ik relatief veel km's maak heb ik de auto voorzien van een LPG installatie. Omdat ik dicht bij de Belgische grens woon (LPG kost daar ca. 30 cent) is dit een combinatie die een stuk goedkoper rijdt dan een D5 en veel meer power heeft.
Naast het normale onderhoud heb ik in de ca. 3,5 jaar dat ik de auto rijdt slechts 1 keer een bijzondere reparatie gehad: nl een kapotte dynamo. Daar had de spanningsregelaar het van begeven. Natuurlijk zijn de normale gebruikerskosten ook niet gering. Als je bijvoorbeeld een setje banden moet kopen ben je zo 800 euro kwijt (en meer als je ook nog een exotische velgenmaat van b.v. 20' hebt). Verder is het een auto met (heel) veel luxe (een beetje afhankelijk van de uitvoering natuurlijk). Dat is natuurlijk allemaal mooi en prachtig, maar het gaat wel een keer kapot. Gelukkig bij mij nog niet.
Waar je uiteindelijk goedkoper mee uit bent weet ik niet, maar de XC90 zal natuurlijk wel een stuk comfortabeler zijn. Als je er een koopt, let er dan wel op dat de auto zijn onderhoud heeft gehad. Achterstallig of gebrekkig onderhoud kan je meteen al een paar duizend euro kosten om het te herstellen.
Succes met je keuze.
XC90 V8 MY07 LPG
V40 2.0 MY98
V40 2.0 MY98
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Als je veel korte stukken rijdt zou ik kiezen voor een benzine uitvoering. Een diesel (zeker vanaf modeljaar 2007) is niet geschikt voor korte afstanden waarbij de motor niet op temperatuur komt.
Onderhoud van de XC90 komt bij mij op bijna 10 cent/kilometer bij 35.000 km/jaar. Fors dus, maar (ik wil dan ook dat alles technisch 100% ok is) ik geniet er dan ook des te meer van als ik er mee rijdt....
Succes met het Volvo virus.
Onderhoud van de XC90 komt bij mij op bijna 10 cent/kilometer bij 35.000 km/jaar. Fors dus, maar (ik wil dan ook dat alles technisch 100% ok is) ik geniet er dan ook des te meer van als ik er mee rijdt....
Succes met het Volvo virus.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- tdvXC90T6
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 08.05.2012 - 08:09
Onderhoud van een XC90 is niet goedkoop. Het hoeft allemaal niet kapot te gaan, maar als dat het geval is dan is het ook meteen duur. Ook de wegenbelasting is niet mals, rond de €2000,- per jaar
XC90 T6 MY2003 / V70 D5 MY2007 / VW TOUAREG 3.0 V6 TDI MY2017 / AUDI A3 1.4 TFSI MY2011
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Wegenbelasting van een XC90 op diesel is in Belgie rond de 550 euro per jaar. Daar hoef je niet niet voor te laten.
Veelal korte stukjes is natuurlijk niet ideaal voor een diesel met roetfilter. Je zul toch regelmatig langere afstanden op minimaal 70-80 km/h moeten rijden.
Veelal korte stukjes is natuurlijk niet ideaal voor een diesel met roetfilter. Je zul toch regelmatig langere afstanden op minimaal 70-80 km/h moeten rijden.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Een paar maanden geleden heb ik dezelfde vragen gehad en had toen besloten de gok te wagen. Ik heb mijn 'X' in de handel gekocht, dus niet bij de officiele Volvo dealer aangezien ik het prijsverschil wel erg groot vond. Voor hoge km standen bij een diesel ben ik nooit zo bang geweest, en ik begreep dat de D5 een solide blok is. Ik heb een MY 2007 gekocht met toen 235.500km op te teller. Mijn vorige wagens (BMW530DA met 365000km en een Mercedes W125 250TD met 565.000km) hebben nooit overmatige motorische problemen gehad door hoge km standen. Onderhoud is alles, en ik heb liever een wagen met meer snelweg kilometers dan een stadsexemplaar met een lage km stand, maar die jarenlang nauwelijks op temperatuur is gekomen.
Maar het blijft een kwestie van geluk, bij mijn locale specialist stond een ogenschijnlijk nette XC90, eveneens MY2007 die bij een dubieuze handelaar was gekocht door de nieuwe eigenaar, maar waar werkelijk heel veel mis mee was. Een rekening van een paar 1000 euro was het gevolg.
Maar ook bij mijn 'X' zijn achteraf een paar dingen naar boven gekomen die ik niet had zien aankomen, maar dat blijft de spanning van een exemplaar kopen in de handel. Uiteindelijk ben ik er erg tevreden mee en ben ik nog steeds voordeliger dan eenzelfde exemplaar wat ik bij de officiele dealer kon kopen.
Wat ik heel belangrijk vind, is een betrouwbare Volvo specialist in de buurt ipv de officiele dealer. Dealers zijn vaak veel sneller met het inschroeven van nieuwe onderdelen, ook als het nog niet echt nodig is en/of gebruikte onderdelen ook een goed alternatief zijn.
Ik heb inmiddels bijna 12.000km gereden en een kleine eur 2000 onkosten gehad (nieuwe motorsteunen, injectorprobleem en hierdoor extra oliewisseling, beschadigde remschijf door versleten remblokken achter,kachelproblemen en nieuwe kachelradiator, preventief laten spoelen van automaat, een reguliere onderhoudsbeurt en nog wat zaken. Ik lig er niet wakker van, ik ga er vanuit dat iedere wagen die ik koop, er wel sprake is van achterstallig onderhoud. De vorige eigenaar zal zelden de wagen eerst in top conditie brengen om deze vervolgens verkopen. Bij een dealerwagen met onderhoudsboekje is misschien het risico iets kleiner, maar nooit afwezig. Gewoon rekening houden met eur 2000,- achterstallig onderhoud, dan valt het niet snel tegen.
Een punt om rekening mee te houden is de grote draaicircel.Als je een proefrit ga maken, probeer dan ook eens een krappe parkeergarage. Er zijn er bij waar je soms meerdere keren moet steken om de bocht te kunnen maken. Wat voor de een nog acceptabel is, is voor de ander een nachtmerrie.
Veel succes met de keuze
Maar het blijft een kwestie van geluk, bij mijn locale specialist stond een ogenschijnlijk nette XC90, eveneens MY2007 die bij een dubieuze handelaar was gekocht door de nieuwe eigenaar, maar waar werkelijk heel veel mis mee was. Een rekening van een paar 1000 euro was het gevolg.
Maar ook bij mijn 'X' zijn achteraf een paar dingen naar boven gekomen die ik niet had zien aankomen, maar dat blijft de spanning van een exemplaar kopen in de handel. Uiteindelijk ben ik er erg tevreden mee en ben ik nog steeds voordeliger dan eenzelfde exemplaar wat ik bij de officiele dealer kon kopen.
Wat ik heel belangrijk vind, is een betrouwbare Volvo specialist in de buurt ipv de officiele dealer. Dealers zijn vaak veel sneller met het inschroeven van nieuwe onderdelen, ook als het nog niet echt nodig is en/of gebruikte onderdelen ook een goed alternatief zijn.
Ik heb inmiddels bijna 12.000km gereden en een kleine eur 2000 onkosten gehad (nieuwe motorsteunen, injectorprobleem en hierdoor extra oliewisseling, beschadigde remschijf door versleten remblokken achter,kachelproblemen en nieuwe kachelradiator, preventief laten spoelen van automaat, een reguliere onderhoudsbeurt en nog wat zaken. Ik lig er niet wakker van, ik ga er vanuit dat iedere wagen die ik koop, er wel sprake is van achterstallig onderhoud. De vorige eigenaar zal zelden de wagen eerst in top conditie brengen om deze vervolgens verkopen. Bij een dealerwagen met onderhoudsboekje is misschien het risico iets kleiner, maar nooit afwezig. Gewoon rekening houden met eur 2000,- achterstallig onderhoud, dan valt het niet snel tegen.
Een punt om rekening mee te houden is de grote draaicircel.Als je een proefrit ga maken, probeer dan ook eens een krappe parkeergarage. Er zijn er bij waar je soms meerdere keren moet steken om de bocht te kunnen maken. Wat voor de een nog acceptabel is, is voor de ander een nachtmerrie.
Veel succes met de keuze

Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Vond ik inderdaad ook een tegenvaller, wat een drama met inparkeren, zeg! Ik denk dan nog wel eens met enige nostalgie terug aan onze eerste Volvo, een 940 Polar, die had nauwelijks draaicirkel...franklee schreef:Een punt om rekening mee te houden is de grote draaicircel.Als je een proefrit ga maken, probeer dan ook eens een krappe parkeergarage. Er zijn er bij waar je soms meerdere keren moet steken om de bocht te kunnen maken. Wat voor de een nog acceptabel is, is voor de ander een nachtmerrie.
On-topic: Het is inderdaad een heerlijke auto, maar houd inderdaad rekening met mogelijke forse kosten. Heb intussen na een half jaar tijd toch wel enkele duizenden euro's gespendeerd aan opfrissen van een Duitse Executive. Remschijven rondom, zomer- en winterbanden, wat kleine zaken en regulier onderhoud, kan gauw oplopen. Ik heb het er voor over, maar zo'n klein Citroennetje was vele malen goedkoper. Maar ja, zo'n grote rijdt zalig.....

Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Ah, jij hebt een 940 polar gehad, ik de bijna identieke voorganger, de 740 station. Ik denk dat zowat iedere auto een kortere draaicircel heeft dan de X.
Het heeft wel een voordeel, ik hoef niet bang te zijn dat vrouwlief de X mee het centrum in neemt.
Het is soms ook wel een beetje genant, er zijn parkeergarages waar je onmogelijk de bocht kunt nemen zonder te steken, en dat voelt lekker als er een paar achter je staan te wachten en je met slechts een paar cm ruimte langs een betonnen rand schuift met de hoop dat de velgen en buitenspiegels ongeschonden mee naar buiten komen.
Wat me verder opvalt na een paar maanden rijden met de X, is de stugge vering, vooral achter. Het lijkt soms alsof er een starre achteras met bladveren onder hangt. Ik vind het niet storend, maar had het niet verwacht. Maar het past ook wel een beetje bij zijn lompe karakter en daar houd ik wel van. Misschien heeft deze 'Sport' versie het ook wat mee dan de andere versies, ik begreep dat die iets minder stug afgeveerd zijn. Maar een kniesoor die daar op let
Het heeft wel een voordeel, ik hoef niet bang te zijn dat vrouwlief de X mee het centrum in neemt.

Wat me verder opvalt na een paar maanden rijden met de X, is de stugge vering, vooral achter. Het lijkt soms alsof er een starre achteras met bladveren onder hangt. Ik vind het niet storend, maar had het niet verwacht. Maar het past ook wel een beetje bij zijn lompe karakter en daar houd ik wel van. Misschien heeft deze 'Sport' versie het ook wat mee dan de andere versies, ik begreep dat die iets minder stug afgeveerd zijn. Maar een kniesoor die daar op let
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Ik heb daar eerlijk gezegd geen last van, maar ik kom van een XC70 uit 2005, die kon best lekker deinen. De 90 is is vooral achteraan best stug, maar ik vind het wel comfortabel.franklee schreef:Wat me verder opvalt na een paar maanden rijden met de X, is de stugge vering, vooral achter. Het lijkt soms alsof er een starre achteras met bladveren onder hangt. Ik vind het niet storend, maar had het niet verwacht. Maar het past ook wel een beetje bij zijn lompe karakter en daar houd ik wel van. Misschien heeft deze 'Sport' versie het ook wat mee dan de andere versies, ik begreep dat die iets minder stug afgeveerd zijn. Maar een kniesoor die daar op let
Aan de TS: DOEN!
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25.11.2016 - 19:14
Ondertussen heb ik een D5 van 2007 gekocht in de volvo garage hier in de buurt. Hij Had 170 000 km op de teller en ik moest er nog 11700 voor betalen mits inlevering van onze andere auto van 10j oud. IK kreeg er een set winterbanden bij en heb er een hands free kit in laten steken want bluetooth bellen hadden ze in die tijd nog niet
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Nette prijs, laat eens een fotootje zien? Ik was bijna hetzelfde kwijt, maar wel met 235.000km op de teller en geen set winterbanden. Veel plezier met de nieuwe aanwinst
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
En mocht je echt van je bluetooth willen genieten, even deze bekijken. Kost wat centjes, maar audio over bluetooth is fijn. Bob van Volvotech ook trouwens
Installatie is ondanks beperkte handleiding zelf goed te doen, kostte me inclusief Parrot bluetooth kit is een 2006-versie een paar uurtjes.

Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200