Onlangs kwam ik er achter dat de verwarming het niet/nauwelijks doet. Bij het afwisselend instellen van de temperatuur (hoog/laag) hoor ik vanalles bewegen en verandert de hoeveelheid wind uit de roosters maar de lucht blijft koud. Bij het instellen van de luchtcirculatie op 'manual' en airo 'uit', komt er uiteindelijk een beetje lauwe lucht uit en als je maar lang genoeg wacht, wordt het uiteindelijk een beetje warm, maar nooit echt.
Aangezien ik mijn xc90 nog niet zo lang heb, weet ik niet of ik de ellende van een ander heb overgekocht of dat het meevalt. Ik heb inmiddels een paar honderd euro achtergelaten bij de volvospecialist, maar nog niet vele verder gekomen. De specialist heeft me overigens gematst want hij vond het zelf ook erg onbevredigend en heeft echt vanalles geprobeerd om de oorzaak te achterhalen.
Met Vida was er geen enkele foutcode te zien, de motoren zijn een paar keer opnieuw gecalibreerd, de temperatuurssensoren reageren goed (geen stof in het bekende roostertje). 4 motoren zijn tevens visueel gecontroleerd op de correcte werking, maar nummer 5 zit kennelijk bij de luchtverdeelbak bak achter het schutbord en om die op een juiste werking te kunnen controleren, zou het hele dashboard eruit moeten. Gezien de hoeveelheid uren geen aantrekkelijk perspectief. Aangezien dit mijn dagelijks vervoersmiddel is, heb ik niet de mogelijkheid om overdag dit klusje zelf te doen.
De airco doet het prima en geeft ijskoude lucht.
Ik verlies een beetje koelwater, maar er is geen lekwater te vinden. Het koelwaterverlies zal iets van 200cc zijn per 400km. Ik heb geen idee of hier verband tussen zit, maar toen dit in mijn vorige wagen gebeurde (BMW 530D), was na enige tijd de waterpomp kapot, terwijl er geen lekkage van te voren te zen was. Maar misschien puur toeval.
Het valt me op dat de kachelslangen niet echt hard zijn, m.a.w.: er staat weinig druk op. Ik weet niet of dit hoort bij de D5, maar ik heb het wel eens anders meegemaakt. De motortemperatuur is goed, zowel in de file als op de snelweg, dus kennelijk is doorstroom goed en de waterpomp+thermostaat ook. Als ik op de kachelslangen knijp, zie ik het koelvloeistof niveau in het kunststof reservoir bewegen.
Wat me opvalt is, is dat de ingaande kachelslang (die door het schutbord gaat) gewoon goed warm wordt zoals het hoort (hoewel ik het wel onnatuurlijk lang vond duren), maar dat de uitgaande kachelslang nauwelijks warm wordt, m.a.w.: er zit geen doorstroming. Ik neem dit geregeld wordt door de genoemde 5 motoren? Of is er eentje (nr 5, bij de verdeelbak?) die de warmwatertoevor regelt? Als de ingaande slang warm wordt, dan lijkt lucht in het systeem niet logisch?? Ik neem aan dat de waterpomp het warme water door de luchtverdeelbak heen jaagt en dat een aantal motoren diverse kleppen aansturen en dat eventuele lucht eruit geperst wordt.
Ik heb hier op het forum veel rondgesnuffeld, het enige wat ik nog iet weet is, of de kachelradiator open is, maar dat is neem ik aan te controleren door het koelsysteem, door te spoelen? Mag dat met gewoon water, om het daarna af te vullen met de juiste koelvloeistof?
Een hele berg vragen, maar ik lees hier op het forum dat er vaker problemen zijn. Helaas zijn de problemen net wat anders dan bij mijn wagen
Moeilijk verwarmingsprobleem XC90 D5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wordt de retourslang van de radiator wel warm? En de ingaande slang? Dan niet met stilstaande auto, maar stuk rijden tot de auto warm zou moeten zijn en dan de slangen voelen.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Het rare is dat er na een tijdje rijden, een half uur of zo,er langzaam warme lucht uit komt. De ingaande en uitgaande kachelslangen zijn dan beide warm, dus er circuleert wel wat.
Het lijkt alsof er een warmwaterklep te langzaam en niet helemaal open gaat, want daarna gaat het redelijk goed,beide kanten dezelfde hoeveelheid warmte, maar het lijkt alsof die maar net genoeg warmte kan afgeven als de fan voluit staat.
Hoe werkt de warmwaterklep bij de xc90? Waar zit deze en hoe is te controleren op een correcte werking? Vida geeft geen storingsmelding.
Het lijkt alsof er een warmwaterklep te langzaam en niet helemaal open gaat, want daarna gaat het redelijk goed,beide kanten dezelfde hoeveelheid warmte, maar het lijkt alsof die maar net genoeg warmte kan afgeven als de fan voluit staat.
Hoe werkt de warmwaterklep bij de xc90? Waar zit deze en hoe is te controleren op een correcte werking? Vida geeft geen storingsmelding.
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Zet de toevoer eens op auto, en check het nog eens? Had bij mijn XC70 een dergelijk probleem met alleen rechtsvoor meestal koude lucht, dat was al beter toen hij op de autostand ging. Ter vergelijking, mijn huidige 90 wordt wonderbaarlijk snel warm, dus je zou inderdaad wel ergens een defectje kunnen hebben.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Autostand maakt helaas niets uit.... maar dank voor het meedenken.passenger schreef: Zet de toevoer eens op auto, en check het nog eens? Had bij mijn XC70 een dergelijk probleem met alleen rechtsvoor meestal koude lucht, dat was al beter toen hij op de autostand ging. Ter vergelijking, mijn huidige 90 wordt wonderbaarlijk snel warm, dus je zou inderdaad wel ergens een defectje kunnen hebben.
Het is is zeker een defectje, want dit duurt veeeeeel te lang. Ik heb echt het idee dat er een warmwaterklep niet open gaan, maar geen idee of dat echt zo is. Er komen geen foutmeldingen uit het systeem..
Ik heb op het forum helaas nog niets kunnen vinden over de kachelinstallatie met fotootjes zodat ik kan begrijpen wat onze Zweden ooit voor ogen hebben gehad qua werking

Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Zeker weten doe ik dat niet, maar hoe werkt dat? Uitgaande kachelslang losnemen en koelwater bijvullen, daarna slang weer vast? Of is er een slimmere oplossing?mga1600 schreef: Zeker dat er geen luchtbel in het kachelcircuit zit?
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Misschien een rare vraag, maar wat voor rijafstanden praten we over? En wat doet de koelwatertemp meter dan?
Bij mijn XC90 bleek de thermostaat niet goed te werken en bleef deze open staan waardoor de motor niet snel op temperatuur kon komen en de kachel dus ook niet. Het duurde bij deze weersomstandigheden zeker 30 kilometer voordat de temperatuurmeter in het midden stond. Na vervanging van de thermostaat begint hij nu na circa 3 a 4 minuten rijden al warme lucht te blazen en staat de temp meter na 8 kilometer al in het midden.......
200cc koelwater verlies op 400 km vind ik wel heel veel trouwens en niet maar een beetje. Hij mag gewoon helemaal niks lekken.
Zit er geen vloeistof onder de vloermatten?
Koelwater bijvullen kun je gewoon via het reservoir onder de motorkap.
Bij mijn XC90 bleek de thermostaat niet goed te werken en bleef deze open staan waardoor de motor niet snel op temperatuur kon komen en de kachel dus ook niet. Het duurde bij deze weersomstandigheden zeker 30 kilometer voordat de temperatuurmeter in het midden stond. Na vervanging van de thermostaat begint hij nu na circa 3 a 4 minuten rijden al warme lucht te blazen en staat de temp meter na 8 kilometer al in het midden.......
200cc koelwater verlies op 400 km vind ik wel heel veel trouwens en niet maar een beetje. Hij mag gewoon helemaal niks lekken.
Zit er geen vloeistof onder de vloermatten?
Koelwater bijvullen kun je gewoon via het reservoir onder de motorkap.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
De thermostaat werkt prima, de motor is snel op temperatuur, dat is het probleem niet. Ik vermoed dat er een kleine lekkage zit in de radiator ,er is niets te zien maar ik ruik koelvloeistof dus dat zou het koelwater verlies kunnen verklaren. Nu nog zien te ontdekken waar want er is niets te zien.
Ik heb steeds het idee dat er een warmwaterklep niet goed openngaat. Bij het verstellen van de verwarming hoor je de luchtstroom veranderen,maar er komt alleen nauwelijks warme lucht uit.
Ik gebruik de Volvo nauwelijks in de stad, meestal snelweg en meestal langere afstanden.
Ik heb steeds het idee dat er een warmwaterklep niet goed openngaat. Bij het verstellen van de verwarming hoor je de luchtstroom veranderen,maar er komt alleen nauwelijks warme lucht uit.
Ik gebruik de Volvo nauwelijks in de stad, meestal snelweg en meestal langere afstanden.
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gaat de thermostaat wel (helemaal) open dan? Misschien gooit het systeem er wel vloeistof uit via het overdrukventiel in het deksel van het expansievat?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Ik vermoed het laatste, hoewel ik het te zot voor woorden zou vinden als dat zo is, want een verstopte kachelradiator komt nogal eens voor en dat zou de locale volvo specialist gevonden moeten hebben. Ik heb een afspraak gemaakt met een Volvo specialist in Papendrecht, die herkende het probleem direct. Ik ben heel benieuwd of dat het is, ik kan me het eigenlijk niet voorstellen, maar we gaan het zien.
Als dat zo is, hebben ze er een vaste klant bij en mogen ze ook proberen mijn standkachel tot leven te wekken. Die zit er wel in, maar is onzichtbaar in het menu en geeft foutcodes bij het opstarten via Vida. Stap voor stap, toch nog wat meer dingetjes dan verwacht sinds ik 'em heb, maar verder een heerlijke tank.
Als dat zo is, hebben ze er een vaste klant bij en mogen ze ook proberen mijn standkachel tot leven te wekken. Die zit er wel in, maar is onzichtbaar in het menu en geeft foutcodes bij het opstarten via Vida. Stap voor stap, toch nog wat meer dingetjes dan verwacht sinds ik 'em heb, maar verder een heerlijke tank.
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Gouwe schreef: Gaat de thermostaat wel (helemaal) open dan? Misschien gooit het systeem er wel vloeistof uit via het overdrukventiel in het deksel van het expansievat?
Ja, de thermostaat lijkt goed te werken, de motor is in no time op temperatuur en ik zie geen vloeistof lekken... Blijft een raar verhaal...
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Het probleem is opgelost. Ik ben naar een andere specialist gegaan in Papendrecht en die gaf al direct aan dat het toch de kachelradiator wel eens zou kunnen zijn. Dat verbaasde me nogal, want de locale specialist had de radiator losgenomen en gecontroleerd. Maar om een lang verhaal kort te maken: het bleek dus wel degelijke de kachelradiator te zijn, een nieuwe erin en alles deed het weer.
Het trillen in de voorwielen waarvan ik dacht dat het de aandrijfassen zijn, zou volgens hem goed kunnen komen door 'cupping', het niet meer egaal rond zijn van de banden. Dat zou best wel eens kunnen, bij aflevering stond de wagen op nieuwe, Chineese, banden. Ik moet eerlijk zeggen, dat viel me niets tegen qua weggedrag, een beetje stug, maar ook in de bochten, nat of droog, viel er weinig op aan te merken. Maar kennelijk zijn deze gevoelig voor cupping, ik heb er pas 11.000km mee gereden en qua slijtage aan de voorbanden ziet het er ook niet verkeerd uit.Ik ga het nog even aanzien, even kijken of voor en achter wisselen nog verschil uitmaakt en anders andere banden..
Uiteraard ben ik teruggegaan naar mijn locale specialist die dat natuurlijk heel vervelend vond, vooral omdat hij de radiator bekeken had en er wel degelijk vloeistof doorheen liep en toen had aangenomen dat deze nog in orde was. Hij heeft als compensatie en heel net gebaar gemaakt voor de volgende beurt.Gezien de positieve reviews over de locale specialist is dit hopelijk een eenmalige misser geweest, en gaan we het binnenkort toch nog een keer opnieuw proberen
Het trillen in de voorwielen waarvan ik dacht dat het de aandrijfassen zijn, zou volgens hem goed kunnen komen door 'cupping', het niet meer egaal rond zijn van de banden. Dat zou best wel eens kunnen, bij aflevering stond de wagen op nieuwe, Chineese, banden. Ik moet eerlijk zeggen, dat viel me niets tegen qua weggedrag, een beetje stug, maar ook in de bochten, nat of droog, viel er weinig op aan te merken. Maar kennelijk zijn deze gevoelig voor cupping, ik heb er pas 11.000km mee gereden en qua slijtage aan de voorbanden ziet het er ook niet verkeerd uit.Ik ga het nog even aanzien, even kijken of voor en achter wisselen nog verschil uitmaakt en anders andere banden..
Uiteraard ben ik teruggegaan naar mijn locale specialist die dat natuurlijk heel vervelend vond, vooral omdat hij de radiator bekeken had en er wel degelijk vloeistof doorheen liep en toen had aangenomen dat deze nog in orde was. Hij heeft als compensatie en heel net gebaar gemaakt voor de volgende beurt.Gezien de positieve reviews over de locale specialist is dit hopelijk een eenmalige misser geweest, en gaan we het binnenkort toch nog een keer opnieuw proberen
Laatst gewijzigd door franklee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
-
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 19:40
- Locatie: soest
top dat het is opgelost en een heel mooi gebaar van je lokale specialist.
ook goed te horen dat ze hun fout erkennen en een gebaar maken voor je volgende beurt
mag ook eens gezegd worden.
Marcel
ook goed te horen dat ze hun fout erkennen en een gebaar maken voor je volgende beurt
mag ook eens gezegd worden.
Marcel
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Helemaal mee eens Marcel, natuurlijk baalde ik dat ik een kleine eur 600,- had mogen betalen zonder resultaat, maar ik was er af en toe bij en zag de motivatie en eagerness om het op te lossen en de teleurstelling dat het niet gelukt was bij de locale specialist. Maar ik waardeer het ook dat ze er niet op goed geluk vanalles nieuw in schroeven, ik zie het als een typisch gevalletje van pech, zowel de locale specialist als ik zijn uiteindelijk tevreden met de oplossing. Wellicht dat ook meespeelt dat ik voor de XC90 ruim 4 jaar in 2 oude W124 mercedessen heb gereden en gesleuteld en heel goed begrijp dat je soms op het verkeerde been gezet wordt bij de diagnose. Ik heb vandaag in ieder geval weer genoten van een heerlijk warm interieur 

Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ben dan alleen nu wel benieuwd wat het probleem nu precies was met de oude radiator?
En goed dat de specialist je een aanbod doet. Fouten maken mag (doen we allemaal), het gaat er om hoe het dan wordt opgelost.
En goed dat de specialist je een aanbod doet. Fouten maken mag (doen we allemaal), het gaat er om hoe het dan wordt opgelost.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Ik had al gelezen (ook hier op het forum) dat de kachelradiator na verloop van tijd verstopt kan raken. Nu is er kennelijk een grijs gebied waarbij die net niet helemaal verstopt is, maar net genoeg om geen warmte te geven op de manier waarop het hoort. Doordat er binnen het luchtverdeelhuis (daar waar de diverse kleppen open en dichtgaan) dan toch nog kennelijk warmte terecht kwam, kwam er toch warme lucht in het interieur als je de luchtciculatie op 'manueel' zette en de airco op 'uit'. Daardoor leek het alsof er een klep niet goed werkte en er niets mis was met de kachelradiator.
Maar kennelijk is dit een vaker voorkomende kwaal, want de specialist die dit probleem herkende, had kort daarvoor eveneens een XC90 gehad met precies hetzelfde probleem. Overigens is de vervanging van de kachelradiator ook zelf te doen als je dit probleem herkent. Voor mij geen optie nu meer, maar wellicht voor andere XC90 rijders wel. Ik geloof trouwens dat de V70 hetzelfde probleem kan hebben omdat veelal dezelfde techniek gebruikt wordt.
Dit probleem is opgelost, mijn verdere avonturen gaan verder in mijn weblog: viewtopic.php?t=72650
Maar kennelijk is dit een vaker voorkomende kwaal, want de specialist die dit probleem herkende, had kort daarvoor eveneens een XC90 gehad met precies hetzelfde probleem. Overigens is de vervanging van de kachelradiator ook zelf te doen als je dit probleem herkent. Voor mij geen optie nu meer, maar wellicht voor andere XC90 rijders wel. Ik geloof trouwens dat de V70 hetzelfde probleem kan hebben omdat veelal dezelfde techniek gebruikt wordt.
Dit probleem is opgelost, mijn verdere avonturen gaan verder in mijn weblog: viewtopic.php?t=72650
Laatst gewijzigd door franklee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Goeie timing trouwens om weer verwarming in je auto te hebben...
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200