Hallo jongens en meisjes,
Voor het eerst in mijn 44-jarige leven wil ik een volvo kopen.
Ik heb een 145 2 liter op het oog met een automatische bak.
Nu zegt de eigenaar (heel netjes, zijn alle Volvo rijders zo ?) dat de versnellingsbak een beetje olie lekt. Dit is ongeveer één liter op de 1200 km wat ik voor mijn gevoel erg veel vind.
Ik ga binnenkort nog een keer kijken. Kunnen jullie mij raad geven waar op te letten en is hier wel iets aan te doen.
Moet er een hele nieuwe bak in of is het mogelijk dat het een kleine reparatie kan zijn.
Kan er ook een handgeschakelde bak ingezet worden.
Martijn
145 automatische bak
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Op www.Volvolvo.nl kun je meer antwoorden verwachten dan hier.
Een lekkende automaat is geen goed nieuws.
Een handbak inbouwen kan wel, maar dan moet er wel e.e.a. gebeuren, ook met de eindreductie.
Een lekkende automaat is geen goed nieuws.
Een handbak inbouwen kan wel, maar dan moet er wel e.e.a. gebeuren, ook met de eindreductie.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Nou of dat slecht nieuws is weet ik niet ... het kan ook een pakking van 12 euro zijn ... kijk even goed waar hij lekt, maak het schoon en kijk of het opnieuw lekt.
Ik zou me hier totaal niet druk om maken, als de rest goed is , zeker doen. Maar dan moet je wel weten of het door een pakking(vlak) komt ... maar echt gaten of scheuren zul je niet gauw vinden in de automaatbak.
Ombouwen naar handbak zou ik niet doen als ik jou was ... zo´n automaat rijdt toch vele malen beter !
Ik zou me hier totaal niet druk om maken, als de rest goed is , zeker doen. Maar dan moet je wel weten of het door een pakking(vlak) komt ... maar echt gaten of scheuren zul je niet gauw vinden in de automaatbak.
Ombouwen naar handbak zou ik niet doen als ik jou was ... zo´n automaat rijdt toch vele malen beter !
- Robbert242DL
- 2nd Gear member
Gok ook op een pakking. Kan eigenlijk niet anders.
Automaat rijdt zeker lekker zoals Oscar aangeeft, maar heeft als het een originele is maar 3 versnellingen. Op de snelweg is dat niet echt prettig rijden.
Automaat rijdt zeker lekker zoals Oscar aangeeft, maar heeft als het een originele is maar 3 versnellingen. Op de snelweg is dat niet echt prettig rijden.
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Volvo 940 I.C. Aut 1996
-
- Starter
Bedankt, ik ga morgen weer kijken of ik wijzer kan worden.
Ik begrijp dat er ook (latere ?) automaten bestaan met een 4 bak.
Uit welke wagen komt deze dan ?
In het ergste geval zal ik dus een andere wellicht gereviseerde bak moeten inbouwen. Weet iemand over welk bedrag we het dan hebben.
Een pakking lijkt me nog wel te doen voor zo iemand als ik die nog nooit met Volvo heeft gewerkt, als ik er tenminste een beetje bij kan komen.
Martijn
Ik begrijp dat er ook (latere ?) automaten bestaan met een 4 bak.
Uit welke wagen komt deze dan ?
In het ergste geval zal ik dus een andere wellicht gereviseerde bak moeten inbouwen. Weet iemand over welk bedrag we het dan hebben.
Een pakking lijkt me nog wel te doen voor zo iemand als ik die nog nooit met Volvo heeft gewerkt, als ik er tenminste een beetje bij kan komen.
Martijn
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Robbert242DL schreef:Gok ook op een pakking. Kan eigenlijk niet anders.
dat is zeker zo ja ... beter dus rond de 100 rijden op de snelweg dan valt het meestal nog wel vol te houden toch ? heb nooit een Volvo automaat gereden
- Robbert242DL
- 2nd Gear member
Een bak uit een 240 serie. Past na wat kleine aanpassingen (vraag maar eens op www.volvolvo.nl/forum daar zitten de 240 kenners)
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Volvo 940 I.C. Aut 1996