Standkachelvraagje (s)

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Vanmiddag, ondanks ingestelde (tweede) timer kwam ik bij een koude auto. :devil: Vanmorgen deed 'ie het nog. Wel viel me op, dat ook het start/stop-systeem niet inschakelde. In het menu (bij eco) gekeken en kreeg de melding dat start/stop is uitgeschakeld omdat de accu nog aan het laden is, of doordat de accutemperatuur te koud is. Op "handstart" ging de kachel gewoon aan...

Ik weet, dat de standkachel een accubescherming in zich heeft, dus niet aanslaat bij te lage accuspanning. Maar is dat zo gevoelig, want dan heb ik er bij echte koude weinig aan. Ik heb even gereden om te zien hoelang het zou duren totdat de start/stop weer aansloeg (wel 6 kilometer, oftewel: die accu was best nogwel goed vol).

Zijn hier mensen met eenzelfde ervaring? Kan het ook te maken hebben met het feit, dat ik timer 2 had gebruikt en timer 1 intussen was uitgeschakeld?
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
jalex_h
6th Gear member

Toevallig voor vandaag ook beide timers aangezet, en zowel vanochtend als vanmiddag een heerlijk warme auto.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Nou, het ging bij mij weer niet goed, al lijkt de kachel wel aan geweest te zijn maar veel te vroeg. Ik kwam op de ingestelde tijd bij de wagen en hij was intussen al weer behoorlijk afgekoeld. De eerste timer had het perfect gedaan.

Wat ik ook gek vind is, dat in de app zelfs na "zojuist bijgewerkt" de 2e timer nog aan staat (die had uit moeten zijn) maar in de auto de timer uit is... Morgen maar 's mee naar de dealer. Kijken of hij wat kan zien als 't wordt uitgelezen.
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Vandaag naar de dealer geweest. Auto uitgelezen, niets te zien. Laadtoestand accu ook goed. Maar er stond (eenmaal aan de VIDA hangend) wel een forse update voor me klaar en wat blijkt: in de update-omschrijving een duidelijke vermelding betreffende oplossen van problemen met betrekking tot de communicatiemodule van de standverwarming (en vele andere...)

Dus de update geplaatst en we gaan volgende week (voor het eerst in m'n leven: yeah het wordt koud :'( ) gaan we opnieuw testen.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”