Dealer wasbeurt --> poetskrassen

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Rha007
5th Gear member

Persoonlijk zou ik langs de showroom gaan en een termijn afspreken.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
caterham
2nd Gear member

NielsPHEV schreef: ik snap het probleem niet, dealer doet voorstel, klant heeft alternatief ik zeg kiezen klaar (en als ik dealer was dan zou ik waarschijnlijk voor het alternatief van de klant kiezen wanneer dat enigszins marktconform is) Waarbij de dealer zijn "eigen" poetsbedrijf wellicht (of zelfs waarschijnlijk prima kwaliteit levert ga eens in de showroom kijken dan kan je zien wat je kan verwachten) voordeel van dat het een eenmanszaak is dat de kwaliteit beter reproduceerbaar is.
Wanneer een dealer z'n "eigen" poetsbedrijf kiest en deze het niet opgelost krijgt is er verder geen discussie over wie voor het uiteindelijke spuitwerk moet opdraaien. Was ik de topicstarter had ik dus gewoon de de dealer opdracht gegeven om het per direct zelf op te lossen.
Niet tevreden, auto terugschuiven en uiteindelijk spuiten ze bij wijze van maar de motorkap opnieuw inclusief eventueel uitwaaieren als dat nodig blijkt te zijn.
Ik snap het probleem ook niet, maar dan die van de topicstarter. ;)
Strider
2nd Gear member

1. Auto is bij deze deze dealer gekocht en is nog geen jaar oud.
2. Ik vind het een geweldige auto en ik ben zeer zuinig op deze auto.
3. Voorkeur poetser van de dealer poetst een auto naar een showroom status, hier adverteert hij zelf ook mee. Het is overigens geen eenpersoonsbedrijf maar hij heeft volgens mij een paar werknemers in dienst. Auto behandeling is bij dit bedrijf 3 a 4 uur werk en er wordt een siliconen wax gebruikt.
Het bedrijf oogt goedkoop en is zeker geen expert in de markt.

Ik kan het natuurlijk door dit bedrijf laten oplossen met het risico dat de krassen na 5 a 6 wasbeurten toch weer zichtbaar gaan worden. Ik wil dit risico niet nemen. Daarom wil ik dat de schade in 1 keer fatsoenlijk wordt gemaakt. Net zoals dat ik naar de Volvo dealer ga omdat ik verwacht dat hun de Volvo expert zijn, wil ik ook naar een poets bedrijf gaan die hier een expert in is.

De service vestiging van mijn dealer lijkt dit niet te willen begrijpen, daarom ga ik het wel via een andere weg proberen. Dat ik mijn Volvo onderhoud hier niet meer wil laten plaats vinden staat al lang vast voor mij.
Laatst gewijzigd door Strider op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
caterham
2nd Gear member

Begrijp me niet verkeerd, maar zoiets laat je gewoon vastleggen op papier en en foto's heb je al.
Imho laat je de dealer z'n gang gaan en is het niet goed of komen de krassen terug, dan laat je ze de boel overspuiten op hun kosten.
Een andere optie is dat je met de dealer overlegt dat zij eenmalig de factuur betalen van het bedrijf dat jij op je eigen verantwoording op je wagen wil laten werken.
Zoals eerder opgemerkt door verschillende mensen is het niet (wettelijk) gewoon dat je per direct zelf beslist wie aan je wagen werkt. Om te zeggen dat je dealer het dan niet begrijpt...
Emoties en verontwaardigde forumreacties gewoon opzij proberen te leggen en de normale gang van zaken aflopen. Scheelt ergernis.

PS, destijds was er een huurder die zoveel haast had met een nieuwe deur (ik ben nu eenmaal ook afhankelijk van de tijd van een goede aannemer / timmerman) dat zij er eentje voor me aanwees die gekwalificeerd genoeg zou zijn. Ze stond er op dat ik dat bedrijf zou inschakelen. Ik heb daar met tegenzin ingestemd en de deur betaald. Dat is niet iets waar ik op in had hoeven gaan.
Een zomer en een winter verder was de deur zo gaan werken dat deze klem zat in de sponning en het bedrijf dat de deur plaatste kwam maar niet. Ik kreeg de huurder weer op m'n dak. Mijn pand dus ik mocht het fixen. Mijn vraag is was wie persé een deur wilde hebben van dat bedrijf en wie de offerte had opgevraagd? Kort gezegd, zoek het maar uit.
Was dat een deur waarvoor ik zelf m'n vaste klusbedrijf had ingehuurd had ik dat dezelfde dag nog met liefde willen regelen.
Je Volvo dealer zit niet op een soortgelijk verhaal te wachten mocht de door jouw aangewezen persoon het niet opgelost te krijgen. Hoop dat je dat, ondanks je emotie, wilt begrijpen.
m-kliko
4th Gear member

Het zal alleen wel lastig te bewijzen zijn of de 'nieuwe' krassen nog steeds dezelfde oude zijn waar de vullers uit zijn of dat het nieuw gemaakte krassen zijn door wat anders. Dat is het ene woord tegen het andere. Dan sta je toch klem?
Volvo S40 2.4i GT Edition II - MY2008 - Black and White
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Ik snap de emotie, maar als je er op voorhand van uitgaat dat je dealer het probleem niet wil oplossen, dan kom je er toch nooit uit?

Ze moeten, als ze deze schade hebben aangericht - met de wet in de hand - deze schade (laten) herstellen. En daar moeten ze ook de kans voor krijgen. Misschien doe je er verstandig aan om een schadeexpert hier een rapport van te laten maken, dat zou een rechtsbijstandverzekeraar ook doen. Dan krijg je een vastlegging van de situatie door een derde waar je altijd op kunt terugvallen, mocht de dealer een ontoereikend herstel uitvoeren.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
NielsPHEV
7th Gear member

Ik snap de emotie echt niet jongens jongens het is maar een auto (ook al is het een Volvo). Gewoon laten fixen door dealer is er een probleem ga je terug (ook naar zes keer wassen). Daarbij zijn laagdiktes lak te meten en loopt er voldoende expertise rond om er een "zaak" van te maken als dat al nodig zou zijn. Laten we nou niet gaan doen of dealers niets weten van krassen en poetsen tjeeming wat een tsunami in een borrelglaasje hier zeg.
Yamy_Daffy
2nd Gear member

Is er al duidelijkheid na ruim 3 weken?

Of nog steeds in onderhandeling met de dealer?
Strider
2nd Gear member

Door privé omstandigheden heb ik hier de laatste tijd geen tijd meer aan geschonken. Ik heb nog wel contact gehad met Volvo NL maar als bemiddelaar konden zij ook niet veel betekenen. Zowel Volvo NL als de dealer zijn van mening dat hun poetsbedrijf dit prima zou moeten kunnen oplossen.

Ik heb dus maar besloten om de discussie te stoppen en mijn dealer een kans te geven. Binnenkort krijgt hij dus door hun poetsbedrijf een behandeling. Voor de interesseerde, een behandeling kost daar ong. € 100,-.

Daarnaast wil de dealer ook niet op papier vastleggen dat indien de krassen na verschillende wasbeurten weer zichtbaar worden ik hier mee terug kan komen. Mijn dealer vindt de staat van mijn lak erg gevoelig en vindt dat de kans dat er weer krassen op komen door de wasbeurten te groot en wil deze niet vergoeden.

Voor mij is het dus zaak dat als ik de auto terug krijg, ik ter plekke bij de dealer zou moeten kunnen aantonen dat er fillers zijn gebruikt en niet alle krassen netjes zijn weg gepolijst. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
lint
Geartronic member

Ik hoop van harte dat het allemaal goed komt met je auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ik stel het volgende; De veroorzaker draagt nu zorg dat de beschadigingen ongedaan worden gemaakt en draagt daarvoor de kosten. Dan heeft hij, mits het werk naar behoren is uitgevoerd, aan zijn verplichtingen voldaan.

Nu kan ik me voorstellen dat je een beetje argwaan hebt en dus zou je kunnen overwegen om onmiddellijk na oplevering met zowel de auto als een vertegenwoordiger van de dealer naar een door jou gekozen onafhankelijke poetser te gaan om het werk te laten beoordelen c.q. te controleren. Is het goed dan is het klaar en mag je, plat gesteld, nadien niet meer zeuren.

Heb je er geen vertrouwen in dat het op deze wijze goed gaat komen dan stel ik voor dat je de discussie met de dealer stopt en de auto daar laat behandelen waar jij denkt dat ze de klus naar jouw wensen en eisen in concoursstaat brengen. En dat geheel voor de eigen rekening natuurlijk.
Tot slot een tip: maak een geplastificeerde kaart met de tekst "NIET WASSEN A.U.B" en hang die aan de spiegel als je hem de volgende keer naar de garage brengt voor onderhoud.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
diesel01
Geartronic member

Er zijn vrachtwagen chauffeurs die hun auto, net als wij met zi'n allen, de auto alleen wassen met een washmitt en een trap.
Die hebben gewoon met plak letters handwash only en een wasmachine teken met een streep er door.
Is dat niet iets 8-)
Ot heb vertrouwen, komt vast goed
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Yamy_Daffy
2nd Gear member

Zoiets aan je spiegel hangen.

Gyeon Prep

En met dat spul kan je ter plekke de boel afnemen.
Alle fillers en restanten zullen dan op een veilige manier afgenomen worden.
Als je dan geen krasjes meer ziet dan is het wel degelijk voorgoed verdwenen....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Strider
2nd Gear member

Weer een update :)

Na maanden is hij eindelijk gepoetst door de dealer, helaas met het gevreesde eindresultaat. De meeste krassen zijn lichter geworden, maar ze zijn nog wel zichtbaar. Daarnaast heb ik op bepaalde plekken een rare glinstering in de zon, ik weet niet of het hologrammen/polijstbanen zijn.

Ik heb mijn onvrede bij de dealer geuit, dealer heeft ook meegekeken maar uiteindelijk zijn we er niet echt uitgekomen. Volgens de dealer was het resultaat prima en krijgen alle auto's uiteindelijk wel dit soort was krassen, het had ook al genoeg gekost..
Over de glinsteringen heeft hij het polijstbedrijfje gebeld, die gaven aan dat dit uiteindelijk weg zou moeten trekken.

Dealer heeft voorgesteld dat ik een keer langs hun poetsbedrijf zou rijden, zodat zij kunnen bekijken of ze er nog iets aan kunnen doen. Daarnaast zou hij het intern ook nog wel een keer overleggen.

Wat een gedoe, ik ben er niet blij mee en baal dat ik zelf niet wat heb bijgelegd om dit meteen goed aan te laten pakken.
evert65
6th Gear member

Tja het blijft lastig met 2 partijen die elk hun eigen doel na streven , jij een wagen zoals ie was
De dealer zo goedkoop mogellijk klaar zijn, of de klant dat apprecieert zal 'm worst wezen
"er mot geld verdient worden" en als dat de relatie kost dat zij zo , voor jou 10 anderen denkt zo een
keep calm!, your randomizer is running
Millimetervreter.
5th Gear member

Strider schreef: Weer een update :)

Na maanden is hij eindelijk gepoetst door de dealer, helaas met het gevreesde eindresultaat. De meeste krassen zijn lichter geworden, maar ze zijn nog wel zichtbaar. Daarnaast heb ik op bepaalde plekken een rare glinstering in de zon, ik weet niet of het hologrammen/polijstbanen zijn.

Ik heb mijn onvrede bij de dealer geuit, dealer heeft ook meegekeken maar uiteindelijk zijn we er niet echt uitgekomen. Volgens de dealer was het resultaat prima en krijgen alle auto's uiteindelijk wel dit soort was krassen, het had ook al genoeg gekost..
Over de glinsteringen heeft hij het polijstbedrijfje gebeld, die gaven aan dat dit uiteindelijk weg zou moeten trekken.

Dealer heeft voorgesteld dat ik een keer langs hun poetsbedrijf zou rijden, zodat zij kunnen bekijken of ze er nog iets aan kunnen doen. Daarnaast zou hij het intern ook nog wel een keer overleggen.

Wat een gedoe, ik ben er niet blij mee en baal dat ik zelf niet wat heb bijgelegd om dit meteen goed aan te laten pakken.
Hoi Strider,

Dit zijn hologrammen en onstaan omdat er alleen roterend gepolijst is en niet gefinished op een dual action machine.
Dit trekt echt niet weg,een zeer onprofessionele opmerking trouwens.
Ik ben er van overtuigd dat je auto gewoon strak te trekken is door een goede detailer.
Stuur me een PM als je meer wilt weten.
Succes!
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
dbosker
6th Gear member

dat beweren dat hologrammen wegtrekken is gelijk te stellen aan iemand met een kluitje in het riet sturen.

laatste Volvo (960) verkocht
Johan s60
6th Gear member

Die dealer heeft je flink genaaid, is dat v. Roosmalen soms?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gouwe
7th Gear member

Wat een beroerd verhaal zeg!
Wil niet al te hard oordelen, maar het heeft wel veel weg van een kluitje en riet verhaal.
Volgens mij heb je een aantal keuzes nu. Maar belangrijkste vraag is wat het je aan tijd, geld en emotie nog mag kosten.
Als je "zin" hebt in de discussie zou ik contact opnemen met een rechtswinkel of je rechtsbijstand verzekeraar.
Anders je verlies nemen, afscheid nemen van deze dealer een goed poetsbedrijf opzoeken en na de behandeling lekker weer gaan genieten van je auto!!!!
Succes met het vervolg.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

Gouwe schreef: Anders je verlies nemen, afscheid nemen van deze dealer een goed poetsbedrijf opzoeken en na de behandeling lekker weer gaan genieten van je auto!!!!
Succes met het vervolg.
Volgens mij het beste advies. Een goede poetsbeurt kost uiteraard geld,maar is wel te overzien. En is eigenlijk ook een onderdeel van regulier onderhoud.
In het leven moet je wel eens 'een drol doorslikken' en weer vooruitkijken.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”