Aankoop Volvo V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Oliver Bosman
Starter

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een 2e auto. Nu kan ik van een kennis een Volvo V50 overkopen. Het is een basic versie (zonder enige opties), bouwjaar 2012 met 97.000km. Het is de 1.6 diesel DRIVEe versie. Ik weet dat de wagen goed en correct onderhouden is, ik krijg er tevens winterbanden en dakdragers bij.

Heeft er iemand een idee wat ik voor dergelijke auto nog mag betalen?
De auto is in uitstekende staat en heeft hoofdzakelijk autosnelweg-km gedaan.

Alvast bedankt!

mvg,
Oliver Bosman
bttm
VolvoThom
1st Gear member

Kijk eens op http://www.anwb.nl/auto/koerslijst#/kenteken of via www.gaspedaal.nl naar een vergelijkbare V50. De waarde van winterbanden en dakdragers kun je makkelijk terugvinden op www.marktplaats.nl
lint
Geartronic member

Welkom, klinkt als een goede auto die V50, je kan nog een aankoopkeuring laten doen bij een Volvo dealer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
sequence
5th Gear member

Jonge auto, weinig kilometers. Prijs zou ik zo niet weten maar dit zou best een interessante auto kunnen zijn.
Ook basic zit er genoeg op een V50 lijkt me, wat mis je er op?

Beetje zoeken op gaspedaal en het lijkt een auto van rond de 13.000 euro, particulier met de winterbanden en dragers proberen voor 11.750 en dan handelen lijkt me.
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
Oliver Bosman
Starter

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!
Na een meer dan geslaagde testrit heb ik de wagen gekocht. Er moet nog wel een onderhoud gebeuren. Hij staat nu op 97.300 km, iemand een idee of dit een groot of klein onderhoud gaat zijn en wat dit me ongeveer gaat kosten?

Alvast bedankt!
VolvoThom
1st Gear member

Kijk eens op http://www.volvocars.com/nl/service/ond ... -indicator voor een idee wat er moet gebeuren en de bijbehorende kosten
Oliver Bosman
Starter

Goede link, ik heb vergelijkbare gegevens ingegeven aangezien ik in België woon en de wagen een Belgisch kenteken heeft...

Maar nu heb ik al een correct idee.

Morgen ga ik naar een onafhankelijk keuringscentrum om de keuring voor verkoop te laten doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp! Een meerwaarde voor iemand die zijn eerste (maar niet de laatste) Volvo gaat kopen.
sequence
5th Gear member

Veel plezier met die mooie V50!
V40 T2 Nordic+
VolvoThom
1st Gear member

Dit is ook een mooie V50 https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... on-56xbh1/ Bij export krijg je nog rest BPM terug. Alphabet Occasions heeft goede garantievoorwaarden en tegen een kleine meerprijs kun je deze uitbreiden van 6 naar 12 maanden.
Oliver Bosman
Starter

Inderdaad een knappe kar, maar ik heb de andere al gekocht. Bovendien zou ik deze moeten invoeren naar België wat ook nog een hoop paperassenwerk met zich meebrengt. Akkoord, op diegene die ik gekocht heb zitten minder opties maar ik ben in de positieve zin verschoten van de standaarduitrusting van de V50. Ook het rijcomfort vind ik zeer goed! Ik ben redelijk groot (1.90m) maar ik kan de bestuurderspositie beter afstellen op mijn verhoudingen dan in onze andere wagen (Mitsubishi Outlander 2.2 DiD automaat van 2013).

Het enige wat ik er eventueel nog aan zou willen veranderen zijn de velgen (nu staan er stalen velgen op met wieldeksels) en eventueel de achterruiten tinten zodat de kids minder last hebben van de zon. Zo een achterspoilertje vind ik ook wel knap maar daar kan ik niet direct geld aan uitgeven.

Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop, bij deze nogmaals bedankt voor het advies en de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”