Nieuwe aanwinst: '08 S60 2.5t Summum

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Eindelijk kans gezien om de mesh eens te monteren om de condensor te beschermen van stenen en andere ellende. Was nog best een operatie! Maar! Nu heb ik wel dikke racing tjoening mesh grill gaas! Minimaal 50pk extra volgens de kenners :)

Ik zag alleen niet veel mogelijkheid om met lijm te werken, dus ik heb het met tyraps gedaan. Zit stevig genoeg en zal niet meer wegwaaien. En van een afstand zie je de zwarte tyraps niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9183
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Geen ruimte voor lijm? Ik heb het gaas in mijn auto om het gat gevouwen, en bij alle andere auto's waar ik het heb ingebouwd is het ook zo gedaan.
Op klusmeetings deden we het allemaal op deze manier. De tyraps zitten er alleen om het ding de eerste 24 uur vast te houden.
Foto is van de V70 van Ger denk ik.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Olle grieze...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

@JeroenSpock Da's inderdaad een nettere oplossing. Ik had een ander type gaas; wel flexibel maar zeker niet buigzaam. Enige optie was dus om het op maat te knippen en met tyraps vast te maken. Want dikke klodders lijm in die bumper leek me geen goed idee :)

Ik bestel denk ik ooit nog wel eens zo'n buigzaam stukje gaas en als de bumper er dan toch weer af moet voor iets, zet ik dat er omheen. Voor nu zit het prima en is het zooitje beschermt. Er was duidelijk al wat meuk tegenaan gevlogen.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9183
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik zie nu dat je kunststof gaas hebt gebruikt. Dat buigt inderdaad maar één keer...
Mijn gaas zit er al jaren op, en het valt me wel mee wat er allemaal in ligt. Oke, er zitten 4 verstralers voor die wat klappen vangen, en grote dingen vallen er weer uit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Ik heb inderdaad kunstof gaas :) Buigt wat lastiger.
Het zal ook wel meevallen wat er uitendelijk echt naar binnenkomt door zo'n relatief lullig roostertje in de bumper. Ben wel blij dat het gaas er nu voor zit, voor alle zekerheid. Gaan die verstralers niet vaak kapot? Mijn pa had 2 van die grote verstralers op zijn auto, heeeeeeel lang geleden. Die waren toen nog van glas en dat moest meerdere malen per jaar vervangen worden, vanwege rondvliegende troep die ze kapot maakte.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Eindelijk wat geld bij elkaar gespaard voor een eerste echte upgrade. Als eerste wil ik de remmen gaan upgraden naar die van een XC90. Ik vind alleen zoveel verschillende onderdelen, dat ik niet zeker weet wat ik moet hebben. Een tijdje terug heb ik het bij de garage eens gevraagd, maar die keken een beetje vreemd op van deze operatie. Terwijl het volgens mij redelijk "plug & pray" is :)

Ik heb ook een sloperij gemaild en die gaven aan dat ze de spullen hebben en vragen er 250 euro voor. Dat zijn dan de remklauwen en het stofschild. Op de vraag of er ook remblokken bij zitten, heb ik nooit meer antwoord gekregen. Zo niet, dan vind ik 250 nog best prijzig (of ben ik nou gewoon te krenterig? :)). En wat voor schijven moet ik dan hebben? Ik denk dat de standaard Volvo 336mm ATE schijven prima volstaan met die set? En moet ik bijv. ook voor andere rubbers kijken? En wat voor XC90 klauwen moet ik hebben, die van de D5 of de 2.5t?

Kan iemand me hier verder helpen met de vragen / onderdelen / onderdeelnummers of een adres geven waar de juiste spullen te koop zijn? En wat voor bedrag is redelijk voor de spullen?
Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Dit is inderdaad wel een gangbaar bedrag. Die van mij komen van een D5 af (336mm schijven voor), ik weet niet of de 2.5T die ook heeft. Ik verwacht dat die de 316mm versie heeft. Voor is een kleine aanpassing nodig. De montage gaten zitten op de juiste plek, alleen heeft de XC90 M14 draad ipv M12. De makkelijkste methode is om de bouten van de XC90 te gebruiken en de gaten in je fusee op te boren maar 14mm. Maar dan kun je niet meer terug naar origineel (maar neem van mij aan, dat wil je ook niet). Ik heb ik de brackets de draad vergroot naar M16 en er verloopbussen in gelijmd van M16 naar M12.
Achter is het wel plug&pray. Zelfs de originele remschoentjes van de handrem passen gewoon. Mijn achterremmen kwamen overigens van een T6 af, ik weet niet of daar ook verschillende versies in zitten. De voorremmen had ik van sloperij Verwijst (Uden), de achterremmen via marktplaats.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
jimrask
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 11.03.2012 - 01:35
Locatie: Tervuren

Ik dacht dat ze deze upgrade bij Volvoservice in Elst al meermaals hebben gedaan, en de stukken misschien zelfs op voorraad hebben liggen. Mail hen eens anders?
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Dank voor de reacties!

Ik heb iemand die me kan helpen met de installatie, dus arbeidsloon heb ik dan niet. En als ik een remklauw bestel bij een sloperij, is die dan ook meteen bruikbaar? Ik zag bij iemand anders dat alle rubbers vervangen moesten worden bijvoorbeeld. Blokken en schijven kan ik het beste nieuw bestellen denk ik. Zijn daar nog tips voor? Ik denk dat deze set al dermate beter remt dan het spulletje dat er nu onder zit, dat de ATE spullen prima volstaan?

Maar voor deze upgrade is dus nodig:
Remklauwen XC90 D5
Stofschild
336mm remschijven
XC90 fussee bouten, M14
Remblokken

Ik zal Volvoservice ook eens mailen voor de onderdelen.
Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Até is prima, zelf heb ik Brembo en dat bevalt ook goed. Hiervoor had ik een setje wat Verwijst nieuw levert. Kost weinig, maar ik heb ze er uit narigheid weer onder weggehaald. Er bleef een trilling in zitten.
En wat de onderdelen betreft, zorg dat de brackets bij de remklauwen zitten. Die zitten er niet altijd standaard bij. En vraag expliciet naar 336mm remmen, ik weet niet of alle D5-jes hier standaard mee zijn uitgevoerd.
Zelf wilde ik de remklauwen ook eerst reviseren, maar ik met geen mogelijkheid een adres vinden die de cupjes levert. Ook de dealer niet, die levert alleen revisieklauwen. Ik heb ze wel uit elkaar gehaald, schoongemaakt en met Até-glijmiddel weer in elkaar gezet. Tot op heden doen ze het prima.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Dank voor de tips. Ik ga dan op zoek naar een complete, bruikbare set en niet zelf klooien met onderdelen die lastig te vinden zijn. Ik heb inmiddels wat bedrijven gemaild en daarbij ook vermeld dat ik 336mm schijven wil. Nu even wachten op reactie.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Ik heb het e.e.a. aan reactie gekregen en de prijzen liggen echt heel fors boven mijn begroting. De onderdelen alleen al zijn 1000 euro. Hoe krijgen mensen dat in vredesnaam voor elkaar voor minder dan €500?
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
s 60 summum
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 12.09.2011 - 00:40

bveenhof schreef: Dank voor de tips. Ik ga dan op zoek naar een complete, bruikbare set en niet zelf klooien met onderdelen die lastig te vinden zijn. Ik heb inmiddels wat bedrijven gemaild en daarbij ook vermeld dat ik 336mm schijven wil. Nu even wachten op reactie.
Is prima zelf te doen hoor.
De cups hebben meestal een poetsbeurt nodig(alleen de buitenkant:) en kunnen weer opnieuw gebruikt worden.
Ik heb het met korrel 2000 nat schuurpapier gedaan en blinken weer als nieuw.Vorm van polijsten.
Wel de olie keerringen om de cups vervangen, en de olie zelf.
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Ik heb nu een aantal garages gemaild en die monteren, gok ik, nieuwe spullen. Dan kom je snel op 1000 euries uit (100 euro stofschilden, 300 remklauwen, 150 euro brackets etc.). Ik moet denk ik wat meer richting de sloop / onderdelenboer gaan zoeken en dan inderdaad goed schoonmaken en schuren (moet sowieso, want ik wil ze een kleurtje geven :)).

Voorlopig remt de S60 nog, dus het hoeft niet morgen al in huis te zijn. Ik zoek lekker verder!

Nog wel een vraag; aangezien het nu koud is wou ik de standkachel eens proberen. Gisteravond heb ik de timer ingesteld op 06:00. De klok stond nog op zomertijd, dus die heb ik een uurtje terug gezet. Vanmorgen... auto stijf bevroren, timer gaf nog steeds aan dat 'ie om 06:00 de standkachel aan ging zetten en de klok stond weer een uur vooruit! Watskeburt met die Volvo? :(
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Standkachel doet het! Je moet 'm nog wel even aanzetten nadat de tijd is ingesteld :) Best wel cool om je auto de volgende dag ijsvrij te zien staan tussen allemaal stijfbevroren wagens. Hij loopt ook direct mooi rustig na de start. Zou dat het verbruik van de standkachel nog compenseren? De standkachel verbruikt ongeveer een halve liter heb ik ergens gelezen? Maar bij een stervenskoude start lust de auto best een extra beetje brandstof.

Qua remmen is de response helemaal 0 nu. Via de mail zijn die bedrijven in ieder geval totaal niet actief bezig. Zijn er, naast de XC90 upgrade, nog andere goede upgrades van ong. 300 ~ 400? Dan kan ik het zoekveld wellicht wat uitbreiden.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2810
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Gerald de Groot schreef: Zelf wilde ik de remklauwen ook eerst reviseren, maar ik met geen mogelijkheid een adres vinden die de cupjes levert. Ook de dealer niet, die levert alleen revisieklauwen. Ik heb ze wel uit elkaar gehaald, schoongemaakt en met Até-glijmiddel weer in elkaar gezet. Tot op heden doen ze het prima.
http://www.budweg.com/product/details/206023

Deze heb ik ooit uit duitsland gehaald zijn voor 15"/16" remmen van Volvo s60/ v70, omdat ik een stofhoes stuk had.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27069
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

305 mm schijven op de voorkant met Ferodo DS2500 erop
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2810
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Zijn dure blokken, ook niet zo snel te leveren
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27069
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik had ze met een paar dagen binnen.
Zijn inderdaad wat prijzig, maar ze remmen wel echt een stuk beter
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”