Met drie weken is het tijd voor de APK, dus ik ben bezig om het laatste openstaande puntje op te lossen, de handrem.
Ik gebruik dat ding echt nooit, behalve hillstarts. De handrem werkt niet tot nauwelijks, dus de steile hillstarts moeten met de gewone rem (uitdaging, dat wel

Na analyse blijkt eigenlijk alleen de handrem rechtsachter iets te doen.
Omdat het na tien jaar aannemelijk is dat een handremkabel is opgerekt, links in mijn geval, heb ik beide kabels vervangen. Het zou ook het storingsbeeld verklaren.
Helaas zonder resultaat. Situatieschets na het afstellen van de kabel op de handremhevel: op de remklauwen heb ik rechts 1,2mm binnenkabel zichtbaar, links 0,8mm bij niet bediende handrem. Bedien ik de handrem, wordt blijft er rechts 0,2mm binnenkabel over, links is geen binnenkabel zichtbaar (hevel ligt aan tegen buitenmantel). Rechts is dan niet met de hand te draaien, links blijft het wiel vrolijk doortollen als je er een slinger aan geeft.
Er ligt al een vervangende linksachter remklauw in de auto, in de hoop dat dit het enige overblijvende probleem is. Of zie ik iets over het hoofd wat het mogelijk ook nog zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!