Ik ben Guido, ben al jaren een volvo fan en ik heb vorige week mijn 6e volvo aangeschaft. Uiteraard heb ik ze alle 6 niet meer maar ben nu in het bezit van een V50 1.8 van eind 2009 met nog maar 57000 kilometer op de teller.
Ooit begonnen met een 360GLT, heerlijke auto met voor die tijd behoorlijk wat opties. Helaas aan puin gereden op de A16 omdat iemand het nodig vond om zonder aanleiding even vanaf de vluchtstrook in te voegen, ik knalde vol op mijn voorganger doordat ik net opzij keek om een baantje op te schuiven

Daarna een 440, de simpelste uitvoering nog met handchoke maar ach het reed verder prima en veel geld had ik niet.
Toen na een paar jaar de koppeling begon te zeuren de auto ingeruild en een nieuwer type 440 gekocht, 4 jaar probleemloos in gereden maar omdat er kinderen op komst waren een V40 uit 99 aangeschaft.
Na 4 jaar een V40 uit 2005 aangeschaft en hier ook weer 4 jaar in gereden. Totdat we ineens tegen de V50 aanliepen en we die eigenlijk niet konden laten staan. Het is werkelijk een plaatje van binnen en van buiten, gewoon als nieuw. Ik heb één krasje kunnen ontdekken op de bumper en zelfs die moest ik echt zoeken.
Nu een week in bezit en ik kan niet anders zeggen dat het een geweldige bak is. Het betreft de edition 1 en dat vind ik eigenlijk al een vrij rijk uitgeruste versie, toch weer ff wat luxer dan mijn vorige V40. En de kilometerstand is ook nog eens ontzettend laag zodat we nog jaren vooruit kunnen.
Nu lees ik dat die 1.8 nou niet het snelste model is, en dat klinkt logisch, maar ik vind 'm eigenlijk nog best vlot! Maar ik ben ook nooit echt verwend geweest met een snelle auto. Ben wel benieuwd hoe ie zich in de bergen gedraagt op vakantie maar dat komt vast goed.