V60 Groot genoeg?
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Ik heb zelf de stap van V70 naar V60 gemaakt toen duidelijk was dat we niet meer met de kinderen op vakantie zouden gaan in één en dezelfde auto. Niets overtreft de ruimte van een V70-laadruimte. Met kleine kinderen in de groei is de bak van een V60 echt inleveren tov een V70. Het kan, maar je zult meer moeten gaan passen en meten.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 4th Gear member
We gingen deze zomer met z'n vijfen in een V70, kinderen zijn 7, 10, en 13 (geen kinder zitjes dus).
Wegens een defect aan de V70 moesten we terug net een nieuwe V60.
Conclusie: kan prima, wat mij opviel was de been ruimte achterin, de kinderen zitten echt ver weg.
Koffer bak ook primna hoor.
Ik heb altijd het idee dat de mensen veel te veel meenemen.
Wel waren de stoelen niet het comfort dat we gewend waren.
Prima wagen, ik zou er zelf ook wel eentje willen.
(topic start ideeAankooptips V60)
Wegens een defect aan de V70 moesten we terug net een nieuwe V60.
Conclusie: kan prima, wat mij opviel was de been ruimte achterin, de kinderen zitten echt ver weg.
Koffer bak ook primna hoor.
Ik heb altijd het idee dat de mensen veel te veel meenemen.
Wel waren de stoelen niet het comfort dat we gewend waren.
Prima wagen, ik zou er zelf ook wel eentje willen.
(topic start ideeAankooptips V60)
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
-
- 6th Gear member
Wij troffen een gezin bij ons in Italië met dezelfde V70n als ik heb, drie kinderen (12,10 en 7, niet klein van stuk) die alles, inclusief opblaasboot, in de auto propten. Ik heb ook drie kinderen (11, 9 en 2) en heb dus nog een kinderstoel in het midden staan. Ik heb nog een buggy mee moeten nemen en heb wel een dakkoffer gebruikt. Het kán zonder, maar im kijk graag door de achterruit naarbuiten. Dat kon hij niet meer.pdreissen schreef: Afgelopen zomer met 3 kids (14 / 10 en 1) naar Zuid-Frankrijk gereden. Nu heb je met de PIH al een stuk minder kofferruimte tot je beschikking maar het is me niet tegengevallen. Kinderstoel met family fix (iso fix) neemt wel redelijk veel plaats in (ook in de breedte) maar het is eigenlijk goed verlopen. Denk er wel aan dat op lange stukken het zitten in het midden op de achterbank als minder comfortabel wordt ervaren, we zijn dan ook om de 2,5 / 3 uur gestopt om even de beentjes te strekken en de plaats van de kinderen te wisselen.
Qua opbergruimte hadden we al bij de keuze van de auto rekening gehouden met een dakkoffer, gebruik zelf zo'n mega ding van Hapro (traxer 8.6 titanium) perfect dakkoffer met weinig geluid zeer tevreden over en enorm veel extra opbergruimte. Eerlijk gezegd denk ik dat je met een V70 en 3 kinderen ook niet aan een dakkoffer ontkomt.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- Starter
Ik vind het vooral vervelend dat de kofferopening nogal smal is. Onze buggy pas er maar net door.
Ben er dus nog altijd niet uit of de volgende nu een V60 wordt of niet. Zeker omdat we de eerste jaren nog niet verlost zullen zijn van dat ding. Als we die niet meer nodig hadden, dan was de kans groot dat het de V60 werd.
Nu twijfel ik om eventueel nog te wachten op de nieuwe V60, die zou terug groter worden dan de huidige.
Jammer dat die pas in 2018 komt, en dan nog een jaar of 2 wachten op een iets of wat betaalbaar exemplaar.
Weet niet of ik nog zo lang ga kunnen wachten.
Ben er dus nog altijd niet uit of de volgende nu een V60 wordt of niet. Zeker omdat we de eerste jaren nog niet verlost zullen zijn van dat ding. Als we die niet meer nodig hadden, dan was de kans groot dat het de V60 werd.
Nu twijfel ik om eventueel nog te wachten op de nieuwe V60, die zou terug groter worden dan de huidige.
Jammer dat die pas in 2018 komt, en dan nog een jaar of 2 wachten op een iets of wat betaalbaar exemplaar.
Weet niet of ik nog zo lang ga kunnen wachten.