Verschillen tussen nationale versies?

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
drive_a_legend
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37

Ben op zoek naar t8 inscription. Via voornamelijk Duitse dealers worden veel verschillende eu-import versies aangeboden.
Basisprijs verschilt altijd, maar uitrusting ook. Er zijn bvb versies waar de navi standaard is bij momentum, en in NL is geventileerd leer standaard bij inscription, in B en D niet. In de US is de derde zetelrij blijkbaar (standaard?) elektrisch te verkrijgen.
Is er ergens een overzicht te vinden wat de verschillen zijn tussen de (nationale?) uitvoeringen?

(Een vet uitgeruste T 8 kopen via duitse eu-handelaar bespaart me 10000€... 75 ipv 85k€dealer, 95k€ catalogus )
Laatst gewijzigd door drive_a_legend op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Catalogusprijstoegevoegd
silk blue
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 13.07.2016 - 19:55

Wanneer de auto niet meer dit jaar op kenteken hoeft dan kan je inderdaad (hoge) korting krijgen in D.
Op direct leverbare auto's krijg je veel minder korting.
De "gekte" met kortingen is wel een beetje over nu omdat D en B inmiddels ook hybrides subsidiëren.
Begin 2015 kon je via auto24.de bijvoorbeeld bijna € 15.000,- korting krijgen op een T8.
Men kocht in D liever een diesel en gelijk hebben ze!
Qua uitrusting is een D auto (T8) bijna gelijk aan een NL behalve dat er niet standaard een alarm op zit (althans dat was zo bij mijn T8).
Gebruikersavatar
Overtoom
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 20.10.2016 - 16:07
Locatie: Naarden

Ik heb er ook zo een (T8). Duitser uit april, full options zoals dat plotseling in het Engels moet heten. De lijst was zó belachelijk lang dat ik een uitdraai moet laten maken door de dealer van de totale uitrusting. Er bleken zelfs opties op te zitten die hij niet verkocht, zoals de versterkte ramen, Pilot Assist, DAB en Apple Car Play. De trekhaak ontbrak (die heb ik laten monteren). En inderdaad ... géén alarm. Daar zit wel een puzzel. Er moet natuurlijk een alarm in, en dan zou het mooi zijn als SCM3 voldoende is. Als je Volvo on Call hebt dan heb je in principe een voertuigvolgsysteem. Dat komt bovenop de SCM3 en het geheel lijkt vrij degelijk. Volvo on Call is echter bij lang niet alle verzekeraars voldoende. Volvo Insurance accepteert het natuurlijk wél, maar die polis vond ik veel te duur, dus ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een gecertificeerd voertuigvolgsysteem te laten monteren. Het geheel werd daardoor Klasse 5. Ik kon het niet meer volgen, maar mijn verzekeraar wél, en ik heb nu een heel betaalbare polis (inclusief maximale no-claim van 75%): EUR 804,=. Da's zó gunstig dat ik van het voordeel gemakkelijk de alarmcentrale kan betalen (210,= per jaar).

Inmiddels wél een upgrade van de Pilot Assist moeten kopen, verder nog spatlappen tegen de razendsnelle vervuiling van de auto achter de wielkasten (origineel Volvo, maar wél zelf gemonteerd, ca 110,=), en een bagagenet (ben erg van de veiligheid).
Na 30 jaar weer een Volvo. Toen een 345GL (een oudje), sinds 2016 een XC90 en vanaf januari 2024 een XC60. Kan niet wachten op de EX60 ...
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Grappig als je een xc90 configureert via de duitse site moet je het alarm idd apart bij doen. Hoe zie je dat je geen alarm heb trouwens ?
Ik weet nog dat bij VW ze altijd een nep rood knipperend lampje in je auto doen, ook al heb je geen alarm.
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Soms wordt een optielijst van een bestaande auto opgesmukt met zaken die standaard zijn, zoals hierboven Pilot Assist?
Ook in België zit er standaard geen alarm op. Het knipperende lichtje is (denk ik) van de startonderbreking.
Onze Japanse Mercedes heeft dat ook en er zit geen alarm in.
Laatst gewijzigd door Willy.VdW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”