SInds kort geeft onze T5 met drive-e motor bij koude start een gepiep/gesnerp vanonder de motorkap. Net zo'n geluid alsof de v-snaar van dynamo te los staat. Dit schijnt bij dit type motor niet te kunnen. Ook al bij dealer geweest. Konden niets vinden, en bij warme motor hoor je niets.
Omdat dealer ook aircopomp noemde als mogelijke bron, deze uitgezet. Maar dit lost geluid niet op.
Verbeeld mij dat geluid erger is als ik bij wegrijden ook gelijkertijd een stuurbeweging maak. Volgens dealer kan dit geen invloed hebben want stuurbekrachtiging is electrisch ....
WIE HEEFT ER EEN IDEE ?? OF WELLICHT ZELFDE PROBLEEM GEHAD ??
Bij koude start geluid alsof een snaar doorslipt. Bij warme motor niet ....
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Kan ook je spruitstuk zijn die wat speling heeft op de een of andere manier (krom, losse bouten) als het spul warm wordt zet het uit en stopt het gepiep.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Dank voor je reactie. Denk het niet omdat het een jonge auto is, net 40.000 km gereden, en het is toerental gebonden. Het vreemde is dat het geluid er ook niet altijd is bij koude motor. Dit maakt het voor de dealer ook lastiger. Auto al sinds afgelopen woensdag bij de dealer omdat deze ook zelf bij koude motor wilde beoordelen. Prima !! Echter op,onze auto zit On-Call.... dus gezien dat de auto woensdag geparkeerd is en daarna niets meer mee gedaan.........Carfreak schreef: Kan ook je spruitstuk zijn die wat speling heeft op de een of andere manier (krom, losse bouten) als het spul warm wordt zet het uit en stopt het gepiep.
Vrijdag daarom de dealer maar eens gebeld...... hadden nog geen tijd gehad, afspraak is 6 weken terug gemaakt !
Gaan er maandag naar kijken en informeren ons, zeggen ze
- ChrisMe
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 28.02.2015 - 12:23
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
als het niet is opgelost, maak dan eens een filmpje met je mobiele telefoon. Kunnen we (en de garage ook) precies horen wat jij hoort.
hij: XC60 D5 AWD Polestar, MY 2011, 250.000KM
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
Kreeg net een telefoontje van de dealer. Monteur heeft gestart en gereden en gegier geconstateerd. Is een hulpriem en spanner die niet goed zijn. Deze heeft de dealer besteld. Ga er van uit dat dit garantie/coulance is. Immers auto is pas nog in service geweest en men heeft toen niets geconstateerd inzake riem en/of spanner. Ook is de auto net uit de garantie. Maar toen ik het constateerde was de auto minder dan 1 maand uit de garantie....... We gaan het zien. Dealer gaat het bij de importeur aanvragen. Waarschijnlijk is de auto vanmiddag klaar.
IEMAND ENIG IDEE WELKE RIEM DIT IS ? Riem die dynamo aandrijft en/of aircopomp ??
UPDATE: 12/12/2016 15.20 uur: dealer belde weer. Auto pas over paar dagen klaar omdat de spanner van de hulpriem een nieuw type geworden is. Deze is in Nederland nog niet beschikbaar en moet uit Zweden komen. Blijkbaar meer problemen met de spanner, waarom anders nieuw type.......
De hulpriem is wel beschikbaar.
UPDATE 15/12/2016: Auto is door dealer weer teruggebracht. Probleem moet nu opgelost zijn, is een multiriem vervangen die dynamo en aircopomp aandrijft. Ook de spanner van deze riem is vervangen. Deze moest inderdaad uit Zweden komen.
UPDATE 2 22/12/2016: Vandaag de factuur van de dealer gehad. Heeft 70% coulance verleend c.q. gekregen van Volvo Nederland. Kan ik mee leven.... al gebeurde dit net nadat de auto 2 jaar oud was.......
IEMAND ENIG IDEE WELKE RIEM DIT IS ? Riem die dynamo aandrijft en/of aircopomp ??
UPDATE: 12/12/2016 15.20 uur: dealer belde weer. Auto pas over paar dagen klaar omdat de spanner van de hulpriem een nieuw type geworden is. Deze is in Nederland nog niet beschikbaar en moet uit Zweden komen. Blijkbaar meer problemen met de spanner, waarom anders nieuw type.......
De hulpriem is wel beschikbaar.
UPDATE 15/12/2016: Auto is door dealer weer teruggebracht. Probleem moet nu opgelost zijn, is een multiriem vervangen die dynamo en aircopomp aandrijft. Ook de spanner van deze riem is vervangen. Deze moest inderdaad uit Zweden komen.
UPDATE 2 22/12/2016: Vandaag de factuur van de dealer gehad. Heeft 70% coulance verleend c.q. gekregen van Volvo Nederland. Kan ik mee leven.... al gebeurde dit net nadat de auto 2 jaar oud was.......