Hoi,
Het zal wel water zijn....of een kapotte sensor. Heb ze al schoongemaakt, maar hielp niets.
Ook heb ik de kabels van de module er af gehad; hielp ook niet.
De middelste aansluiting was trouwens vrij, terwijl er een stekker naast lag die paste.
Is dit wellicht een kabelvoorbereiding voor voorste sensoren ?
Ik heb namelijk enkel achter sensoren.
Park Assistant
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Doe eens auto op contact standje 2, handrem aantrekken en auto in Reverse.
Dan voelen aan de sensoren, je vinger er NET op, je moet de sensoren voelen trillen, evt kun je ook luisteren en kun je een soort ratel/getik horen bij de sensoren.
Als ze alle 4 niks doen, dan mag je er van uit gaan dat de verbinding naar de regel unit niet in orde is of de regelunit zelf niet meer fris is.
Mis je 1 van de sensoren, dan ga ik er altijd van uit dat het echt 1 sensor is die kaduuk i (90%).
10% : (maar let op; ik heb ook al gehad dat de centrale unit toch niet fris was en die ene sensor toch in orde was)
Dan voelen aan de sensoren, je vinger er NET op, je moet de sensoren voelen trillen, evt kun je ook luisteren en kun je een soort ratel/getik horen bij de sensoren.
Als ze alle 4 niks doen, dan mag je er van uit gaan dat de verbinding naar de regel unit niet in orde is of de regelunit zelf niet meer fris is.
Mis je 1 van de sensoren, dan ga ik er altijd van uit dat het echt 1 sensor is die kaduuk i (90%).
10% : (maar let op; ik heb ook al gehad dat de centrale unit toch niet fris was en die ene sensor toch in orde was)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- kuupertie
- 4th Gear member
Die test ken ik. Is een test om bij droog weer te doen...zonder wind
Inmiddels is het opgelost. Zal wel vocht of vuil geweest zijn. Ben nog niet achter de middelste aansluiting van de module

Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- EwoutSchalkwijk
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Toen ik bij mijn auto de voor sensors inbouwde vond ik ook die losliggende passende kabel. De kabel aangesloten en vol goede moed naar de dealer gereden om de software erin te laten schieten. Helaas had ik toen geen werkende sensoren. Ook voor bij de bumper lag een passende connector... Toen alsnog de kabel van de voorbumper naar achteren getrokken en toen werkte het in een keer.
Waar die genoemde kabel dan wel voor is...
Waar die genoemde kabel dan wel voor is...
http://www.reinemoen.net
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein