JeroenSpock schreef:
Mooi ding in ieder geval, voor mij alleen maar een droom. De sedan uiteraard. Heb er even in gezeten bij de dealer in Veendam, maar de inruilwaarde van de S60 haalt het net niet.
met die paar honderd euro bijleggen wil ik je wel helpen....
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat. Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Ik denk dat'ie afgehaakt is na al het gekissebis over inrijden...
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw 2017 XC60 mooi wit is niet lelijk 2011 Burton 2009 XC70 OR: kan het nog mooier? 2006 S80 XZ-NF-90: style and safety 2005 Saab 9-3 ('98 ) 1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson 1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig 1984 340 D (rood): Mijn eerste
Hanegem schreef:
Wat me wel opvalt is dat de versnelling nog in het midden zit bij een automaat. Waarom niet bij het stuur?
Waarschijnlijk om niet 2 verschillende interieurs te moeten ontwikkelen voor manueel en automaat.
Bij Mercedes kan dat wel blijkbaar. Net voor een filmfestival met een Merc gereden en die automaat heeft wel stuurversnelling. Is ook logischer. Geeft meer ruimte op het middenconsole.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Hanegem schreef:
Wat me wel opvalt is dat de versnelling nog in het midden zit bij een automaat. Waarom niet bij het stuur?
Waarschijnlijk om niet 2 verschillende interieurs te moeten ontwikkelen voor manueel en automaat.
Bij Mercedes kan dat wel blijkbaar. Net voor een filmfestival met een Merc gereden en die automaat heeft wel stuurversnelling. Is ook logischer. Geeft meer ruimte op het middenconsole.
Ik gok dat MB ook "iets" andere budgeten heeft om te investeren in dergelijke dingen!
Zo'n stoere midden-pook heeft ook wel wat.
Stuurversnelling is zo 'USA'.
Zie het ook bij Citroën, een soort 'stokje' (en vooral niet te stevig beetpakken) wat boven je stuur uitsteekt...lelijk....
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Snelheid zeg heel weinig over de belasting van de motor en al heel zeker niet meer bij de huidige lange overbrengingen en forse vermogens.
Feitelijk belast je de motor bij optrekken in nagenoeg alle situaties veel zwaarder dan continu 200 km/h.
Het verhaal van max snelheid bij inrijden komt uit de tijd dat je auto's had met motortjes die met duidelijk andere toleranties in elkaar gezet zijn en waarbij het blokje nagenoeg max vermogen leverde wanneer je 140 of 150 kmh reed. Sterker nog er ging inloop olie in die bij een paar duizend km werd vervangen en meteen de kopbouten nagetrokken
Bovenstaande ligt echt veel complexer dan hierboven geschetst. Alhoewel de meningen erg verdeeld kunnen zijn, ook binnen de autobranche.
Maar gesprekken hierover met werktuigbouwkundigen hebben mij nog steeds doen geloven dat er ook tegenwoordig nog steeds moet worden ingereden.
Dat geldt tevens voor de remmen. Dat kun je zelf ook zien aan de schijven. Vergelijk de gebruikte maar eens met de nieuwe.
Dit geldt dus ook voor heel veel andere onderdelen.
Dat stukje over warm rijden, klopt als een bus.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:qoute gerepareerd
1500 km inrijden hoeft misschien niet, maar binnen de eerste 300 km al 200 rijden is wel een ander uiterste. En of je het wil of niet, met gt8 of GT of handbak, er is vermogen nodig om die snelheid te behalen. Een skoda 1.6TDI met 110 pk haalt die snelheid niet eens, dus dat vermogen heb je toch minimaal nodig!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000 Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007 Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Ik heb ook nog steeds het gevoel dat inrijden wel nodig is, maar heb ooit een kerel gesproken die bij Opel Antwerpen werkte om de testruns te maken voordat de auto's buiten gingen en hij lachte me gewoon uit, hij zei me "jongen toch elke auto die de fabriek verlaat is al meerdere keren in de rode zone van de toerenteller geweest....."
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.