Airco probleem v50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Joost8465
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29.05.2015 - 10:33

Hallo,

Al een tijdje heeft mijn airco problemen, hij schakelt in maar ook direct weer uit...
Ik heb inmiddels het volgende vervangen:
-Droger
-Druk sensor
- Expansieklep

Hij is afgetest en blijft netjes vacuum aan de machine, nadat hij gevuld is met 550gr. En we hem gaan testen blijft de pomp maar in en uit schakelen, ook gaat de ventilator niet draaien(moet dit al direct?) De hoge druk loopt ver over de 20 bar en de lage druk rond de 4/6 bar, beide dus vrij hoog.

Weet iemand of er ergens nog een schakelrelais oid zit? Ik heb het vermoeden dat hij niet goed zijn warmte kwijt kan en daarom in en uit blijft schakelen...

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Magneet koppeling gok ik zo.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Willempie5
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
Locatie: Twello

Magneet koppeling gok ik zo.
+1
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
Gebruikersavatar
jaapburg
4th Gear member
Berichten: 565
Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
Locatie: Alkmaar

Ja magneetkoppeling. Heb ik ook gehad maar merk je vooral in de zomer met hoge temperaturen. Kwestie van afstellen, kost 1,5 uur bij de dealer geloof ik
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Joost8465 schreef: Hallo,

Al een tijdje heeft mijn airco problemen, hij schakelt in maar ook direct weer uit...
Ik heb inmiddels het volgende vervangen:
-Droger
-Druk sensor
- Expansieklep

Hij is afgetest en blijft netjes vacuum aan de machine, nadat hij gevuld is met 550gr. En we hem gaan testen blijft de pomp maar in en uit schakelen, ook gaat de ventilator niet draaien(moet dit al direct?) De hoge druk loopt ver over de 20 bar en de lage druk rond de 4/6 bar, beide dus vrij hoog.

Weet iemand of er ergens nog een schakelrelais oid zit? Ik heb het vermoeden dat hij niet goed zijn warmte kwijt kan en daarom in en uit blijft schakelen...

Iemand een idee?

Uit laten lezen met Vida..
Dan weet je precies wat er mis is, zomaar roepen dat het in de magneetkoppeling zit, dat schiet niet op..
Joost8465
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29.05.2015 - 10:33

Uitlezen met Vida kan alleen bij de dealer?
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Of bij een Volvo specialist, die hebben meestal ook VIDA
V40 T2 Nordic+
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

sequence schreef: Of bij een Volvo specialist, die hebben meestal ook VIDA
Bij een met Volvo redelijk bekend bedrijf bedoel je..:)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”