V70 2.4 benzine uit 2003

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
rboer81
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 21.09.2013 - 22:13

Goedeavond, Mijn aanjager van de Volvo v70 uit 2003 doet het wel maar als hij voluitstaat dan doet hij het matig. Ook word de verwarming pas laat goed warm. +- 15 minute als ik op de snelweg rijd. Nog wat, mijn stoelverwarming doet het ook niet terwijl de lampjes gewoon aanstaan. Zit zelf te denken aan de kachelweerstand. Of kan het een zekering zijn bedenk ik me ineens?
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Als je voorschakelweerstand kapot is heeft de ventilator maar twee standen: Aan en uit, waarbij "aan" de maximale stand is.

Als hij voluit staat, loeit hij dan wel, of is het toerental ook matig. Of blaast hij domweg niet voldoende?

Je temperatuur probleem zit denk ik in je thermostaat. Als die open blijft staan duurt het bij lage temperaturen erg lang voordat je motor op temperatuur is, en dat merk je ook aan je verwarming.

Stoelverwarming lijkt me eerder dat het element kapot is, maar de zekering checken kan nooit kwaad.
Laatst gewijzigd door Rippie V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
rboer81
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 21.09.2013 - 22:13

Het toerental staat wel wat aan de lage kant, normal is het rond de 800 toeren nu rond de 700. Voor de rest rijd en start hij prima.

Als hij op zijn max staat dan loeit hij wel maar maar hij blast gewoon te weinig. Als hij op zijn min staat blaast hij bijna niet. Hoe ver ik ook rij hij het word wel warm maar echt niet maximal. Ook de temperatuurmeter loopt gewoon netjes op.

De termostaat waarschijnlijk? Stel ik rij hier mee door, wat dan? Kan dat gewoon?
Laatst gewijzigd door rboer81 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Don
4th Gear member
Berichten: 519
Lid geworden op: 28.04.2016 - 16:27

Waarom zou je door willen rijden met een defect? thermostaat is niet zo duur,en zelf makkelijk te vervangen.
De Don® logisch™.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Als de motor vlot op temperatuur komt (meter loopt normaal op) is er niks mis met de thermostaat.
Als de ventilator wel snel draait, is er ook niks mis met de ventilator zelf.

Wat blijft er over:
- Er blijft een klep hangen waardoor de lucht er niet goed uit kan (kwestie van kalibreren)
- De thermometer van de ECC doet zijn werk niet goed, omdat er een dikke prop stof omheen zit en/of het ventilatortje er achter draait niet meer rond (kwestie van schoonmaken)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”