Sensus Navigation map update

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Swalker
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 14.10.2016 - 17:45
Contacteer:

Hallo forumgenoten
Deze poging van Get!em kan ik wel waarderen! Er mag dan veel te vinden zijn over Sensus (-updaten) op dit forum, de informatie is behoorlijk 'verbrokkeld' (inherent aan fora?) Een beetje meer structuur en overzicht zou ik wel kunnen gebruiken......

Zo ben ik ook aan het klooien met de kaartupdate van 4-11-'16. Nieuwe SanDisk 'ultra Flair' 3.0 32 GB USBstick gekocht => format FAT32 gecontroleerd en downloaden maar!
Download 'gecontroleerd' en goed bevonden :)
Wanneer ik de USB stick nu in de USB poort plaats gebeurt er niets (contact aan, media/navigatie aan). ook na 10 keer niet. Als ik probeer via de 'sneltoets' MEDIA op de middenconsole naar USB scroll geeft hij achtereenvolgens: USB aansluiten, USB laden...., Geen onderst.bestanden.
Kortom: Volgens Volvo betreft het een oké bevonden download maar als ik hem inplug is er geen reactie? Wat kan dit zijn of doe ik niet goed???
V70 D4 GT8 Polar+ magic blue
Audi A6 2.0 TDI Pro Line+
Volvo S60 D5 Edition
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 591
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Wel alleen de bestanden uit de map op de USB gezet en niet de hoofdmap.
Zodat je bij het openen van de USB een aantal bestanden en mappen ziet en niet 1 map met daarin de bestanden.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Swalker
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 14.10.2016 - 17:45
Contacteer:

heuh????
Dat bedoel ik nou. Als je hier weinig tot geen verstand van hebt, hoe kun je dan weten WAT je PRECIES moet doen (en wat niet)? Als ik de instructies op de Volvo site lees wordt hierover met geen woord gerept, toch? (of ben ik nu echt aan het bazelen?)
V70 D4 GT8 Polar+ magic blue
Audi A6 2.0 TDI Pro Line+
Volvo S60 D5 Edition
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 591
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Als je de usb in de PC stopt en met rechtermuisknop <eigenschappen> zie je dit: (FAT32)
Afbeelding

Open je de usb dan zie je een mappenstructuur als deze (dus niet alleen 1 map)
Afbeelding
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Swalker
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 14.10.2016 - 17:45
Contacteer:

hallo Edgecrusher, ik kan me voorstellen het gemiddelde forumlid niet te wachten op mijn onvermogen :) maar laat ik het proberen:
Ik krijg inderdaad een soortgelijke mapstructuur: 2 bestandsmappen en 6 bestanden. Kun je me ook vertellen wat ik nu precies verder behoor te doen?
of misschien even PM?
V70 D4 GT8 Polar+ magic blue
Audi A6 2.0 TDI Pro Line+
Volvo S60 D5 Edition
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3098
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

@ Swalker Wellicht ten overvloede,
je moet de update kiezen die bij jouw auto en modeljaar past - jij hebt een nieuwe Polar + uit 2016 neem ik aan, dus met Sensus Connect, en dan waarschijnlijk een iets andere download structuur dan @ Edgecrusher.
Downloaden op een geheel lege (geformatteerde) USB stick, alle bestanden die fabrieks af op de USB staan er ook afhalen.
Beste is direct downloaden op de USB.

Ik zal een linkje zoeken,

mijn mapstructuur op de USB heeft:
- 2 mapjes, HDD2 en HDD3
- 6 losse bestanden; Alldata, DBinfo en 4 beginnend met MelcoMapupdate

Dus compleet anders dan de printscreen hierboven van Edgecrusher.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3098
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

De link staat bij mijn post 1 blad terug, ca. 1 maand geleden.

http://support.volvocars.com/n...0cf40b1589
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Swalker
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 14.10.2016 - 17:45
Contacteer:

Het bestend/mapoverzicht dat PGV70 hierboven vermeld staat idd ook op mijn USB stick :). Toch was er geen reactie bij het insteken van de stick in de auto. Toen heb ik gedacht: zo moeilijk kan het toch niet zijn..... Stick opnieuw geformatteerd en deze keer de download rechtstreeks op de stick gezet ipv eerst naar de HD van mijn computert.

Nu verliep alles "volgens het boekje!" Bij het inpluggen volgt het automatisch downloaden (of is het uploaden?) vanaf de stick. Ik heb er nog niet mee gereden dus nog geen bevindingen over aanpassingen met jullie te delen. Wanneer er al wel opvallende veranderingen/verbeteringen te vermelden zijn hoor ik dat graag! Ik hoop op het volgende verlanglijstje:
-permanente weergave van max. toegestane snelheid.
-automatische focus mogelijkheid bij aanrijden kruisingen/afslagen etc.
-iets grotere letters en icoontjes op het scherm ter verbetering van instant leesbaarheid.
-aanpassing van tekst zoals "links afslaan ..... over 500 meter" naar bijvoorbeeld "over 500 meter links afslaan
-onderscheid in ....weg en ....straat etc.
Ik ben benieuwd!
V70 D4 GT8 Polar+ magic blue
Audi A6 2.0 TDI Pro Line+
Volvo S60 D5 Edition
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2664
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Sorry, ik wil de pret niet bederven maar dat wensenlijstje kun je nog kinstens een half jaar niet weg gooien...
Overigens, die weergave van de maximum toegestane snelheid is tegenwoordig haast geen doen meer. Tijdafhankelijk was misschine nog wel te programmeren maar inmiddels is die ook nog afhankelijk van het wel of niet open zijn van spitsstroken, de linkerrijbaan, de verkeersdrukte, tec. Kortom, meer dan 50% kans dat'ie toch niet meer klopt.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
ssdroog
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 18.02.2014 - 21:38

Ik heb toch Internet in de auto? Als rijkswaterstaat de API even openzet kan die snelheidsinformatie altijd up-to-date ingelezen worden :)

Maar dat zal nog wel 10 jaar duren. Tegen die tijd hoeft het niet meer, dan rijden we allemaal met auto-pilot.
Volvo V60 D2 MY2014.5 Powershift Summum, Black Sapphire Metallic, Pandora velgen, Business Pack Connect, Winter Line, Scandinavian Line, DAB+
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2530
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Die permanente weergave van de maximale zit wel in het pakket 'advanced safety' samen met andere zaken. Daarbij worden de verkeerdborden die langs de weg staan gelezen en weergegeven. Werkt goed!
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”