Hallo mede Volvo 'aanhangers',
onlangs zo dom geweest om achteruit de garage in te rijden, de garagedeur daarbij niet vastgezet. uiteraard net op het verkeerde moment een beetje wind, en ja hoor, de spiegel bleef braaf achter de deur hangen. Dus spiegel frame naar de knoppen. Spiegelglas, alle motortjes en lampjes functioneren nog. Inmiddels een nieuw frame besteld en dat moet er dus op. Maar, hoe verwijder in de deurbekleding zonder allerlei clipjes af te laten breken? Op het forum zie ik er geen topic over.
alvast bedankt
Don
deurbekleding verwijderen
- Luuk87
- 2nd Gear member
Bestel vast een paar extra poppers, die kosten niks op ebay maar er sneuvelen er bij mij altijd 1 of 2 als ik de deurbekleding eraf haal. Paar keer moeten doen voor audio en ook de spiegels.
Zoek even naar een foto van de binnenkant van de deurkaart voor de grove locatie van die dingen, dan heb je een speciaal tooltje om ze los te klikken maar ik gebruik gewoon schroevendraaiers en een theedoek tegen de krassen. Als ze nog nooit los geweest zijn gaan ze niet zonder slag of stoot los...
Zoek even naar een foto van de binnenkant van de deurkaart voor de grove locatie van die dingen, dan heb je een speciaal tooltje om ze los te klikken maar ik gebruik gewoon schroevendraaiers en een theedoek tegen de krassen. Als ze nog nooit los geweest zijn gaan ze niet zonder slag of stoot los...
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
Gentleman's sjonniebak

- gose91
- 3rd Gear member
Je kan het paneel er ook met een slag of stoot uitmeppen.
Vervolgens de achtergebleven pieletjes met een puntbektangetje eruit pulken.
Een enkeling gaat echt stuk, de meesten kan je weer hergebruiken.
Altijd heb ik ze zo weer teruggeslagen en het zit als een huis. De volgende keer kost het weer net zoveel moeite.
Vervolgens de achtergebleven pieletjes met een puntbektangetje eruit pulken.
Een enkeling gaat echt stuk, de meesten kan je weer hergebruiken.
Altijd heb ik ze zo weer teruggeslagen en het zit als een huis. De volgende keer kost het weer net zoveel moeite.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- snorremans
- 5th Gear member
Ik zou wel zorgen dat als je het paneel los haalt als de temperaturen wat hoger zijn, geheid dat bij deze vries kou niet allen de clipjes kapot breken maar ook de montage punten van de deurbekleding waar deze clips in zitten kapot scheuren.spar schreef: Hallo mede Volvo 'aanhangers',
onlangs zo dom geweest om achteruit de garage in te rijden, de garagedeur daarbij niet vastgezet. uiteraard net op het verkeerde moment een beetje wind, en ja hoor, de spiegel bleef braaf achter de deur hangen. Dus spiegel frame naar de knoppen. Spiegelglas, alle motortjes en lampjes functioneren nog. Inmiddels een nieuw frame besteld en dat moet er dus op. Maar, hoe verwijder in de deurbekleding zonder allerlei clipjes af te laten breken? Op het forum zie ik er geen topic over.
alvast bedankt
Don
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 1st Gear member
top, dank voor de snelle antwoorden. Morgenavond de auto binnen zetten en na een uurtje, als de auto op temperatuur is, de bekleding er af halen. Donderdag spiegel ophalen en spulletje weer in elkaar zetten. Ik ga er van uit dat de spiegel demonteren geen verrassingen op gaat leveren.
Ik laat het weten!
Ik laat het weten!
Nu geen Volvo meer maar Private Lease Niro. Mijn volgende auto: waarschijnlijk Volvo 
Van gedachten veranderen is bewijs van het feit dat je je hersens gebuikt!

Van gedachten veranderen is bewijs van het feit dat je je hersens gebuikt!
- Luuk87
- 2nd Gear member
Nee de spiegel zelf zit met 1 bout, je moet echt je best doen om dat te verprutsen. Wel goed opletten dat de spiegel die je koopt dezelfde functies heeft... Wel een mooi moment om te upgraden naar nieuwere model spiegels overigens 

Laatst gewijzigd door Luuk87 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
Gentleman's sjonniebak
Gentleman's sjonniebak