V50 2.0D Edition II Sport, of gaan voor meer ruimte ?!?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
100mb
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.12.2006 - 11:39

Hallo collega volvo-rijders,

Ik ben nu zo'n 4 jaar in het bezit van een Volvo V40 1.9D van 11-1999 (model 2000) met inmiddels 295.000 km op de klok. Buiten de nodige technische mankementen en altijd weer tegenvallende kosten van onderhoud bij de Volvo dealer (ben en blijf een Hollander), ben ik zeer tevreden over het merk en geeft het een bepaald gevoel van euforie als je er in rijdt.

Nu is het zo dat ik per 1-1-2007 begin bij een nieuwe werkgever. Zij stellen een auto ter beschikking waar ook prive gebruk van gemaakt kan worden. Daar mijn voorkeur uit gaat naar Volvo, wordt het een Volvo V50 of gelijkwaardig.

Het gaat hierbij om een Duits bedrijf, ik ben voor hen uit aan het zoeken wat voor de werkgever het voordeligst is;

- Een auto in Duitsland kopen en BPM betalen om in Nederland (zonder problemen) te kunnen rijden.
- Een auto in Nederland kopen.
- Een auto in Nederland leasen. (Dit is voor hen nog ongebruikelijk omdat ze altijd de auto's zelf hebben aangeschaft)

Daarnaast ben ik onlangs bij de Volvo dealer geweest en heb even plaats genomen in de V50. Zoals ik al wist heeft de V50 niet echt veel ruimte, maar toen ik er in zat viel het me wel érg tegen. Ik ben zelf 1.96 m. lang en zat ondanks de laagste stand en lichtjes achterover, met mijn hoofd tegen het dak. De verkoper gaf aan dat dit kwam door het zonnedak en ik moet toegeven dat dit wel zo'n 4 à 5 cm zal schelen. Het gaf me echter niet zo'n geruststellend gevoel, zeker niet gezien de beperkte ruimte die mijn zoontje van 4 achterin heeft als pappa lekker relaxed wil zitten (en nee, die kan niet achter mamma, want daar zit mijn zoontje van 3)

Wie heeft er ervaring met dit dilemma m.b.t. ruimte en kan daarin adviseren. Is het niet verstandiger om een Passat Variant of een S-MAX te gaan rijden? Een V70 is i.i.g. geen optie i.v.m. de aanschafwaarde, een S60 is gezien de gezinssituatie niet praktisch, een station heeft toch de voorkeur.

Moet ik dan toch van mijn Volvo virus genezen en een ander merk gaan rijden ?!?

En wie kan mij adviseren betreffende het aanschaffen in NL of D en/of leasen ?
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Het moet dus een nieuwe worden?
Anders kan je natuurlijk een V70 uit Du halen
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20537
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

ander forum schreef:
Rijden in Nederland met een auto met buitenlands kenteken

Als u in Nederland woont en rijdt in een auto met een buitenlands kenteken, dan moet u die auto in beginsel ook in Nederland registreren. In vrijwel alle gevallen − ook als u de auto niet in Nederland registreert − moet u belasting van personenauto’s en motorrijwielen (BPM) betalen. In sommige gevallen kunt u vrijstelling krijgen van de BPM. Hiervoor gelden enkele voorwaarden die afhankelijk zijn van uw situatie:

U heeft een dienstbetrekking

Als uw werkgever u een auto van de zaak ter beschikking heeft gesteld en die auto staat in het buitenland geregistreerd, dan mag u als inwoner van Nederland daarmee ook in Nederland rijden. U bent in dat geval wel belasting van personenauto's en motorrijwielen (BPM) verschuldigd, tenzij u van de Nederlandse Douane een vrijstellingsvergunning heeft gekregen.

De vrijstellingsvergunning moet zijn aangevraagd voordat u met de auto in Nederland gaat rijden. U kunt de vrijstelling aanvragen bij het BPM-aangiftepunt of het douanedistrict dat bevoegd is voor uw woonplaats. Aan het verkrijgen van een vrijstellingsvergunning zijn voorwaarden verbonden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de BelastingTelefoon Douane.

Bron: belastingdienst.nl
Dit even gehaald van een ander forum.

Ik zou de de voorwaarden voor die vrijstellingsvergunning maar eens lezen.

Maar het schijnt de laatste tijd wat eenvoudiger geworden te zijn.
Een nu net oud collega gaat dit ook doen en krijgt een Mercedes op duits kenteken.

En oh ja, even antwoord op je vraag over de zitpositie. Als je geen zonnedak hebt is het echt een wereld van verschil. De V50 is qua zitpositie dan rianter als de V40. En dat kan ik uit eigen ervaring zeggen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Met het laatste heb ik ook ervaring, mijn moeder had voor dat ze deze V50 had een V40, ruimte binnenin voor de personen is veel meer dan in de V40. Wat je misschien kan tegenvallen is het dashboard bij de passagierstoel. Dit lijkt nogal groot anders dan in de V40.
Voor de rest zit ik beter achterin in de V50 dan in de V40.

Schuifdak scheelt inderdaad!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40399
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En als je airco hebt, heb je dat zonnedak niet meer nodig. Neem een nuttige optie daarvoor in de plaats.
Je moet je ook afvragen of je in NL met een Duits kenteken wilt rondrijden. Er zijn Nederlandse aso's die dan hele rare dingen doen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Peewee1979
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 24.09.2006 - 20:05

De Passat Variant is veel groter. Echter, ik vind hem A lelijk, B duur, C erg kaal, en D lelijk ;)

De S-Max daarentegen, zag ik net rijden in de 2.5T versie. Mijn god, wat een mooie auto :) Hij schijnt ook erg prima te rijden.
4 September 2006: Dankbaar en blij met de geboorte van mijn Volvo V50 Edition II Sports Mobility Line. Huidskleur Titanium Grey Pearl. Wij noemen hem V50.
100mb
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.12.2006 - 11:39

Vrijstellingsvergunning geldt alleen indien het voertuig voor meer dan 50% wordt gebruikt voor de uitoefening van werkzaamheden buiten Nederland. Dit zal bij mij zeker niet het geval zijn, eerder 5% in het buitenland.

Ik had trouwens niet de intensie een schuifdak te nemen, maar er stonden een V50 en een S40 in de showroom, beide met een schuifdak. Ik kon dus niet beoordelen hoe het zou zijn zonder. Ik ga er gezien jullie reakties echter van uit dat je bij een normale uitvoering zonder schuifdak voldoende ruimte hebt.

Ik moet ook zeggen dat mijn voorkeur er niet naar uit gaat met een Duits kenteken te rijden. Niet alleen om de aso's, maar ik heb het idee dat je ook regelmatig vragen krijgt van de douane of je de bpm wel hebt betaald. Bij bpm-controle richten zij zich (volgens de info op de site van de douane) voornamelijk op in Nederland wonende personen die een voertuig gebruiken met een buitenlands kenteken. Dus liever niet, maar ik heb er niet veel over te zeggen. Ik denk dat ik wel kan aantonen dat aanschaffen in NL voordeliger is.

Ik zag trouwens dat Jasper "V50 EditionII Sport" onlangs zijn V50 met duits kenteken bij de dealer had opgehaald, dus er zijn er meer.......
HD5
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 14.09.2006 - 15:53
Locatie: Omgeving Roermond

Ik woon zelf in Nederland en werk in Duitsland. Ik kom ook niet in aanmerking voor een vrijstellingsregeling omdat ik de auto niet voor de uitoefening van mijn beroep nodig heb.
Mijn auto is in Nederland aangekocht, je kunt wel wat onderhandelen als je geen inruil hebt. Daarnaast zijn de netto-prijzen in Duitsland niet lager als in Nederland, wellicht zelfs iets hoger, en zijn de uitrustingspakketen heel anders wat weer eventuele problemen en verrassingen bij de BPM-bepaling kan opleveren. De edition uitvoeringen worden in Duitsland juist niet geleverd en die zijn prijstechnisch volgens mij juist erg interessant.

Verder kan ik uit ervaring vertaellen dat er regelmatig wordt gecontroleerd of die je inderdaad een vrijstelling hebt om op Duits kenteken te rijden. 's Morgens worden de wat nieuwere auto's met Duits kenteken die vanuit NL naar D rijden door de douane er uit gepikt om te controleren, 's avonds is het de andere richting die gecontroleerd wordt. Ik heb zelf wel eens een auto op Duits kenteken bij ghead toen mijn auto in reparatie was, op dat moment was een huurovereenkomst + de papieren van mijn eigen NL-auto voldoende om de beambten te overtuigen maar er wordt dus wel degelijk gecontroleerd!
100mb
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.12.2006 - 11:39

Heb even de configurator van volvocars.nl en volvocars.de vergeleken.

V50 2.0D Edition II Sport bestaat inderdaad in Duitsland niet, dus heb ter vergelijking een V50 2.0D Momentum genomen met de volgende opties;

Volvo V50 2.0D 136pk
Momentum
Barents Blue pearl
Dala Dark Grey / Lava Grey/Quartz
Zaurak 205/50R17
Mesh aluminium inleg
Zwarte roofrails
Asbak & aansteker
Waterafstotend glas op de buitenspiegels
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
12 Volt aansluiting in bagageruimte
High Performance Sound met 8 luidsprekers
Park Assist achter

Komt wat betreft opties redelijk overeen met Edition II Sport m.u.v. Spiegelkappen Chroom, aluminium inleg in stuur en versnellingspook en VolvoGuard Alarm.

In Duitsland kost deze uitvoering € 33750,- incl. Umsatzsteuer.
In Nederland kost deze uitvoering € 41020,- incl. BTW en BPM.

Indien over de de duitse versie BPM betaald moet worden, wordt dat berekend over de netto catalogusprijs; € 29.095,-
BPM (45,2% van € 29.095,- + € 328,-) = € 13.479,-
Dus kost een Duitse momenteel € 47.229,- tegen € 41020,- voor de Nederlandse versie.

Iemand enig idee of de berekenmethode juist is ?
Daarnaast nog ideeën m.b.t. de samenstelling, of is hij wel goed zo ?
wwwer
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27.08.2006 - 22:07
Contacteer:

ik ben zelf 1,95 ergens. ik rij veel, en heb een s40 (identiek aan de v50) en voor mij is de wagen veel maar dan ook veel te klein. je benen zitten in je nek. het is een heerlijke degelijke auto. maar het comfor voor mensen met een centimeter meer is bedroevend.

mijn advies ga voor Seat.
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12651
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Ben zelf 2 meter en kan heerlijk zitten in een V50 (alleen achter mij kan alleen een peuter nog zijn benen kwijt ;))...
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver


"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Daanh78
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 18.05.2006 - 00:19
Locatie: Heerhugowaard

Even mbt het kopen van de auto in Dld en importeren naar NL: in D betaal je minder belastingen over je nieuwe auto dan hier in NL. De bruto prijzen liggen hier in NL daarom ook lager om het netto allemaal (een beetje) gelijk te houden. Veel Duitsers halen dan ook hun nieuwe auto in NL of bijv. in DK want: lagere inkoopprijs + lagere belasting = :D

Jij zou precies het tegenovergestelde gaan doen: een relatief dure auto kopen en dan nog eens achterlijk veel belasting erover gaan betalen.

M.b.t. je autokeuze: ik heb de volvo verkozen boven de passat. Want naast de argumenten gegeven door PeeWee is een passat ook maar een passat. De S-max daarentegen vind ik wel een toffe wagen, van wat ik ervan heb gezien. En dat is idd de 2.5T met 18" velen en spoilers. Wie weet zal ik over de "simpelere" wat minder enthousiast zijn.

Succes met je keuze!
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
100mb
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.12.2006 - 11:39

Ik ben er denk ik wel uit...............

Afbeelding

V50 2.0D Edition II, Family Line, Estate Line, Barents Blue pearl, Dala Dark Grey/ Lava Grey / Quarts, Zaurak 205/50R17, Mesh aluminium inleg, Stuurwiel en versnellingspook aluminium inleg, Bi-Xenon, Dakspoiler, S40 Grille :D:D:D

Iemand advies m.b.t. kleur en/of interieur ? (Zat mij te bedenken dat het gekozen interieur wellicht een beetje besmettelijk is met 2 kleine kids)

Het wordt i.i.g. geen Edition II sport, vind die spiegels in mat chroom geen goede zet van de dames en heren Volvo-designers, maar dat is persoonlijk.

@Daanh78; Volgens mij lijkt hij wel een beetje op een voor jou bekende uitvoering ?!?
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12651
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Tja, interieur is een mooie mengelmoes van licht en donker. Wil je op safe gaan, kies dan zwart (leer) .. Verder een erg goede keus!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver


"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
V50 Edition Sport
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 28.05.2006 - 22:27
Locatie: Gouda

@ 100mb


ik heb m in dezelfde kleurstelling en vind m in t echie nog mooier als op t plaatje.
Ik heb dan wel de ed 2 uitvoering en die chromen spiegelkappen steken mooi af op het barentz bleu, maar dat idd persoonlijk.
En wat betreft de bekleding, ik vind de lichte stoelen met donker interieur wel mooi staan.

Theo

PS ik heb die 2 kleuren zauraks
V50 Edition Sport II Barentz Blue OffBlack-Quartz/Beige DalaTTec
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Prima Keus.
De Passat is inderdaad een stuk ruimer. Maar maak maar eens testrit kort achter elkaar. De Passat komt niet eens in de buurt.
Qua ruimte. Ben zelf 1.85 en heb een prima zitpositie. Mijn beide zonen van 16 jaar zitten achterin en heb ze nog nooit horen klagen. Het rijplezier maakt veel goed.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
100mb
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.12.2006 - 11:39

Hij is eindelijk besteld !!!!

V50 2.0D 6-speed handgeschakeld
Electric Silver metallic
Dala Off Black / Off Black
Zaurak 205/50R17
Edition II + Mobility Line
Family Line
Estate Line
Mesh aluminium inleg
Stuurwiel en versnellingspook aluminium inleg
Dakspoiler
S40 Grille
Afneembare trekhaak
Carkit met AEM

en........................Nederlands kenteken !

Het wachten zal wel hééééél lang gang duren.....................

Afbeelding
2024 Volvo XC90 T8
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
immaculatae
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.12.2006 - 14:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ben heel benieuwd wanneer die geleverd wordt, ik heb de mijne v50 2.0d edition2 carkit met AEM enz. afgelopen vrijdag besteld....
Sinds 6 april 2006 v50 2.0d, edition 2 Deep Blue solid
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12651
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

100mb schreef:Hij is eindelijk besteld !!!!

V50 2.0D 6-speed handgeschakeld
Electric Silver metallic
Dala Off Black / Off Black
Zaurak 205/50R17
Edition II + Mobility Line
Family Line
Estate Line
Mesh aluminium inleg
Stuurwiel en versnellingspook aluminium inleg
Dakspoiler
S40 Grille
Afneembare trekhaak
Carkit met AEM

en........................Nederlands kenteken !

Het wachten zal wel hééééél lang gang duren.....................
..Maar hij zal het wachten waard zijn! Goede keus hoor, erg mooie kleur!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver


"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Met je lengte kun je zelfs de ruitenwisser met je rechterknie uitzetten.
Erg handig! Maar niet heus.

Met mijn 1 meter 95 zit ik voor mijn gevoel te dicht bij het dashboard met mijn knieen.

Maar verder als ie geen storingen heeft is het een heerlijke auto die na anderhalf jaar nog steeds een mooie verschijning is op de oprit.

Enne, mooie bak die je hebt besteld!!
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”