V70 d5 2005

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
bert.nijkoops
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.12.2016 - 21:09

Hallo, ik zit er sterk over na te denken om een 2005 v70 d5 aan te schaffen met 250000 km. De historie van de auto is volledig bekend + de onderhoud facturen van de laatste 3 járen. Geen rare dingen. Met proefrit vondt ik hem wel erg trillen, balanceren is nodig, maar kwam volgens mij ook uit het blok. Vondt verder super rijden. Wat kan er met deze km stand nog aankomen.
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Beste Bert,

We zouden het leuk vinden als je jezelf ook even voorstelt in het "even voorstellen"topic. Daarnaast zijn de V70 D5 gewoon goeie auto's, maar met 250d Km kan er natuurlijk wel 's wat versleten zijn. Zoek op het forum maar 's verder naar motorophanging. Als 't een automaat is, zou ik die wel laten flushen, als dat nog niet gebeurt is.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Automaat, 5-bak of 6-bak? Er zijn verschillende versies :)

Heb zelf MY06 (185pk) met 6-bak. Ik vond deze beduidend fijner rijden dan de 5-bak met 163pk, maar sommige mensen menen dat de 163pk betrouwbaarder is omdat er geen roetfilter op zit (dat was voor mij juist een no-go). De teller staat nu op 315.000 kilometer met de gewone dingetjes. Als je er maar zuinig op bent door bijvoorbeeld tijdig olie te verwisselen en af en toe goed doorblazen in Duitsland. Garantie heb je uiteraard nooit...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
atbob
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 03.09.2009 - 16:08
Locatie: Utrecht

Hoi Bert,

De D5 is een fijne motor, kan veel kms aan maar net als elke andere auto wel afhankelijk van goed en tijdig onderhoud. Een proefrit vind ik zelf niet voldoende; een controle bij een Volvo specialist (hoeft niet per se een dealer te zijn) kan je veel besparen. Een miskoop, of misschien levert het wat onderhandelingspunten. Trillen kan meer zijn dan alleen balanceren: dat is voordelig te verhelpen, waarom doet de verkoper dat niet eerst voordat hij de auto aanbiedt?
V70 D5 2002 AUT (ingeruild bij 450dkm)
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
Gebruikersavatar
ArjanU
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 26.08.2012 - 11:05

Belangrijke vraag is of er een roetfilter op zit. Zo ja, dan is het slim om even goed naar de motor te luisteren als deze stationair draait. Hoor je een rateltje dan is er de kans dat een kleptuimelaar (of hoe ze ook heten) kapot is. Hebben wij helaas ook gehad met onze 2.4D. Dat is best een dure grap. Verder is het een heerlijke wagen.

Beste tip is inderdaad laat een specialist naar je auto kijken.

Groeten, Arjan
XC70 D5 Polestar BVM5 AWD Summum (Inscription), flamenco red
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”