benzinelucht

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
richard perk
1st Gear member

Onlangs een "nieuwe" 440 van 1995 gekocht. Tijdens het rijden krijg ik een benzinelucht in de auto. De auto loopt op LPG en is verder ok. Heeft iemand een idee waar die benzinelucht vandaan kan komen?
Vampie
2nd Gear member
Contacteer:

aaaah dit komt me zo bekend voor, er was een slang gebroken waardoor uit de ventilatoren een diesel lucht kwam. Ik heb het zelf niet meegemaakt maar de vorige eigenaar heeft alle mankementen (die die ooit gehad had) opgesomt. Als je wilt kan ik wel gaan zoeken in het onderhoudsboekje.
Volvo 460 1.9 TD
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
940Bas
2nd Gear member

Toevallig viel mij dit kort geleden ook op, is dit zelf vast te stellen of komt er een brug oid bij kijken?

Mvg,

Bas
roever
4th Gear member

Je zou ook eens even onder je achterbank kunnen kijken. Daar zit de benzinepomp in de benzinetank. Je kunt de achterbank omhoog halen door twee klemmen aan de voorzijde van de zitting los te halen en de bank aan de voorkant omhoog te trekken. (die klemmen moet je even met een schroevendraaier indrukken en dan omhoog trekken)

De benzinepomp zit met een ring in de benzinetank gemonteerd. Hier zit een rubberen pakking tussen, die bij mij slecht gemonteerd was. Daardoor liep er bij mij benzine in het interieur als ik veel getankt had of als ik over drempels reed (en rook je de hele tijd benzine).
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
richard perk
1st Gear member

Bedankt voor de tip! Inderdaad is het bij onze auto ook vaak als we plotseling moeten remmen dat er zo'n benzine/uitlaatgassen-lucht in de auto komt. Ik dacht steeds onder de motorkap te moeten zoeken naar lekkende leidingen of pakkingen of zo maar we zullen de bank is voorzichtig van z'n plaats halen.
Moi, Richard.
richard perk
1st Gear member

Met de benzinepomp is niets aan de hand. De afwijkende stinkende lucht blijft met golven komen. Nu is er binnenkort ook een koprevisie nodig omdat een uitlaatklep lekt. Kan dit de atmosfeer in de auto ook verzieken?
richard perk
1st Gear member

De kop heb ik vervangen en de benzine/uitlaatgassen geur is verdwenen. Een van de uitlaatkleppen was gescheurd. Toch is de auto nog niet helemaal fris. Ik heb het vermoeden dat er misschien iets met het koelvloeistof- circuit niet in orde is. Onder de motorkap is alles droog. Ik hoef geen vloeistof bij te vullen en toch krijg ik een geur van koelvloeistof in de auto. Ergens een heel klein lekje maar waar? Iemand die mij op weg helpt?
roever
4th Gear member

Is je kachelradiator niet lek? Das de enige plaats die ik me kan voorstellen dat koelvloeistof in je auto terecht kan komen...

Dan zou de vloerbedekking trouwens ook nat moeten zijn (of je verliest zo weinig dat het in het ventilatiesysteem verdampt, maar dan zul je op den duur een keer aan het bijvullen komen).
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”