Even voorstellen;
Ik ben Jip, 31 jaar en Volvo maagd. Vorig jaar heb ik pas mijn rijbewijs gehaald, was er gewoon nooit van gekomen, en heb nog nooit een auto gekocht. Op het moment rijd ik een Opel Agila uit 2004. We hebben die auto van mijn schoonvader gekregen toen hij een ander ging kopen. Prima praktisch autotje, maar eerlijk gezegd niet om aan te zien natuurlijk. Ik noem m ook wel pausmobiel. Tijd voor een upgrade.
Nu heb ik op internet een Volvo s70 gevonden die mij aanspreekt. Graag zou ik jullie advies willen hebben over een eventuele aankoop hiervan.
Specificaties;
- Volvo S70
- Bouwjaar; 1997
- 208.000 km
- 2,5 Automaat, Benzine
- APK tot feb 2017
- Lak en interieur zien er op de foto goed uit
- Eerste eigenaar
- Volvo dealer onderhouden met papieren
- Heeft altijd in de garage gestaan
- Inc. setje winterbanden
- Vraagprijs; €2750
Ik heb eigenlijk alle vragen die een beginnend auto koper maar kan hebben. O.a.: waar moet ik op letten bij een proefrit? Hoe lang kan ik verwachten dat deze auto mee gaat? Alle tips zijn welkom
Eerste auto; Volvo S70, advies gevraagd
- lint
- Geartronic member
Welkom, goede keus zo'n S70, is een fijne auto. Wel goed kijken naar een passende onderhoudshistorie en overweeg een aankoopkeuring bij een Volvodealer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Heerlijke auto met zalig roffel geluid.
De automaat na aankoop laten flush en (spoelen en schone olie er in)
Airco is zwak bij die dingen dus bij aankoop controleren of die goed werkt. Condensor wil wel gaan lekken (zoals bij elke auto) en de kachelradiator binnen is een Let op ivm lekkage. Verder niks mis mee en met goed 2 ton geschikt voor jaaaaren rijplezier op veilige en comfortabele wijze.
De automaat na aankoop laten flush en (spoelen en schone olie er in)
Airco is zwak bij die dingen dus bij aankoop controleren of die goed werkt. Condensor wil wel gaan lekken (zoals bij elke auto) en de kachelradiator binnen is een Let op ivm lekkage. Verder niks mis mee en met goed 2 ton geschikt voor jaaaaren rijplezier op veilige en comfortabele wijze.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
Eerste keer dat je een auto koopt? Neem iemand mee! Bij een auto van 20 jaar oud, zelfs een Volvo, koop je voor dat geld ofwel een prima auto waar je jaren mee kunt rijden, ofwel een money pit van jewelste. Die pausmobiel zou ik ook niet in gezien willen worden maar is qua reparatiekosten stukken minder spannend dan een Volvo. Zeker als je niet zelf kunt sleutelen. Dus doe je huiswerk!
(en ga Volvo rijden
is het niet deze dan is er een andere die bij jou past!)
(en ga Volvo rijden

-
- Starter
Hartelijk dank voor de reacties. Een aantal bruikbare tips. Mijn oom heeft een eigen garage dus hij kan mij advies geven over de auto. Hij woont zelf alleen niet echt in de buurt van waar de auto verkocht wordt en wellicht moet hij de auto ook op een brug zien voordat hij een goed oordeel kan stellen. Hij is op het moment helaas niet in de nl, even wachten dus nog.
Een aankoopkeuring door de ANWB ben ik aan het overwegen.
Ik ga eerst zelf binnenkort maar eens kijken.
Een aankoopkeuring door de ANWB ben ik aan het overwegen.
Ik ga eerst zelf binnenkort maar eens kijken.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
En dan nog wat algemene zaken om op te letten:
- controleer de km-stand
- onderhoudsboekjes aanwezig en ingevuld
- slijtage aan stoelen en stuur
- gebruikssporen mag maar rondom deuken en gaten is niet goed
- banden gelijkmatig versleten
Van die dingen dus.
- controleer de km-stand
- onderhoudsboekjes aanwezig en ingevuld
- slijtage aan stoelen en stuur
- gebruikssporen mag maar rondom deuken en gaten is niet goed
- banden gelijkmatig versleten
Van die dingen dus.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Gert.
- 1st Gear member
Als het even meezit doen! Of je neemt je schoonpa mee of je doet een keuring... Mijn insteek bij dit soort aankopen is dat je altijd wat achter de hand moet hebben voor wat onverwachte kosten. Is ook niet zo raar bij een auto van 20 jaar.
Ik heb 2 maand geleden bijna dezelfde auto gekocht. Ook een S70 automaat uit 1997 met bijn 2 ton op te teller. Het enige verschil is dat dit een 2.5 is en ik een 2.5t heb. Ik heb begrepen dat de 2.5 nog degelijker is.
Je weet echt niet wat je overkomt als je van de Agila naar de S70 gaat! Jaren plezier.
Ik heb 2 maand geleden bijna dezelfde auto gekocht. Ook een S70 automaat uit 1997 met bijn 2 ton op te teller. Het enige verschil is dat dit een 2.5 is en ik een 2.5t heb. Ik heb begrepen dat de 2.5 nog degelijker is.
Je weet echt niet wat je overkomt als je van de Agila naar de S70 gaat! Jaren plezier.