Goedendag,
Ik heb sinds kort een volvo 850 t5. Nu is het probleem dat de auto met starten niet direct wil aanslaan, het duurt een tijdje voordat de motor echt aanslaat.
Zit een verse accu in en je merkt ook dat de motor wel voldoende power heeft om te starten maar slaat niet altijd aan dus. Nu hoorde ik dat de ontsteking wel eens problemen wil geven?
Groeten Teun
volvo 850 t5R
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Eerst even voorstellen in het daarvoor bedoelde topic, wordt erg gewaardeerd.
En met foto's erbij, scoor je helemaal extra punten.
En met foto's erbij, scoor je helemaal extra punten.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
+1hvt schreef: Eerst even voorstellen in het daarvoor bedoelde topic, wordt erg gewaardeerd.
En met foto's erbij, scoor je helemaal extra punten.
Mag kort door de bocht klinken, maar ik heb me voorgenomen om niet meer te reageren op dit soort berichten.
laatste Volvo (960) verkocht
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 06.10.2016 - 22:21
Heb me inmiddels voorgesteld
had ik idd gelijk even moeten doen

had ik idd gelijk even moeten doen
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Op het 850-forum zit in elk geval een bak kennis. Advies hier: naar een dealer of specialist en aan de kast met die auto.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
je kunt de brandstofdruk makkelijk meten bij jou motor aan de zijkant van de injectorrail. kan zijn dat je brandstoffilter aan vervanging toe is.
Moet volgens mij rond de 2.5 bar zitten.
het enige dat je even moet regelen/lenen is een brandstofdrukmeter.
Moet volgens mij rond de 2.5 bar zitten.
het enige dat je even moet regelen/lenen is een brandstofdrukmeter.
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29.04.2016 - 13:58
Is vaak ook KVS temperatuur sensor.
Ontsteking kan ook. Begin maar bij bougies.
Neem AUB wel originele Volvo Bougies, en niet van Bosch.
Ontsteking kan ook. Begin maar bij bougies.
Neem AUB wel originele Volvo Bougies, en niet van Bosch.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Ik zou de nokkenas sensor eens proberen. Zou me niks verbazen dat dat het is. Kost niet gekke veel in iedergeval
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 06.10.2016 - 22:21
Goedendag,
Als eerste heb ik de bougies en rotor vervangen, de bougies waren erg slecht (originele Volvo bougies geplaatst).
Dat heeft niks verholpen toen ben ik inderdaad maar de nokkenas sensor gaan vervangen, maar ook dat heeft niks geholpen.
Brandstof pomp hoor je lopen als je wil starten( brandstof relais hoorde ik klikken en zag er ook goed uit). Misschien dat de brandstof druk niet voldoende is maar als die eenmaal weer een keer wil aanslaan met geluk dan loopt de motor prima. Het is wel zo dat met koud weer hij helemaal niet wil starten, en met wat warmer weer nog wel is wil aanslaan na een paar keer starten.
De ideeën zijn een beetje op?? Ben er wel achter dat de ontsteking geen vonk geeft als de motor niet wil aanslaan.
Alvast bedankt
Als eerste heb ik de bougies en rotor vervangen, de bougies waren erg slecht (originele Volvo bougies geplaatst).
Dat heeft niks verholpen toen ben ik inderdaad maar de nokkenas sensor gaan vervangen, maar ook dat heeft niks geholpen.
Brandstof pomp hoor je lopen als je wil starten( brandstof relais hoorde ik klikken en zag er ook goed uit). Misschien dat de brandstof druk niet voldoende is maar als die eenmaal weer een keer wil aanslaan met geluk dan loopt de motor prima. Het is wel zo dat met koud weer hij helemaal niet wil starten, en met wat warmer weer nog wel is wil aanslaan na een paar keer starten.
De ideeën zijn een beetje op?? Ben er wel achter dat de ontsteking geen vonk geeft als de motor niet wil aanslaan.
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door TeunSlinger op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Hallo Teun,
Als op je 850 nog een verdeelkap en rotor aanwezig is controleer deze even op haarscheurtjes en andere gebreken, de rotor kan namelijk niet tegen vocht zoals ook de verdeelkap.
Groeten,
Herman
Succes.
Als op je 850 nog een verdeelkap en rotor aanwezig is controleer deze even op haarscheurtjes en andere gebreken, de rotor kan namelijk niet tegen vocht zoals ook de verdeelkap.
Groeten,
Herman

Succes.
Laatst gewijzigd door Herman71 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 06.10.2016 - 22:21
Dag Herman,
De rotor heb ik vervangen die had haarscheurtjes inderdaad en de verdeelkap zag er nog wel goed uit. Maar de ontsteking geeft geen vonk als de motor niet wil aanslaan daar ben ik wel achter.
De rotor heb ik vervangen die had haarscheurtjes inderdaad en de verdeelkap zag er nog wel goed uit. Maar de ontsteking geeft geen vonk als de motor niet wil aanslaan daar ben ik wel achter.
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Hallo Teun,
Hoe staat het met de bougie-kabels/bobine heb je die ook al gecontroleerd/gemeten?
Groeten,
Herman
Hoe staat het met de bougie-kabels/bobine heb je die ook al gecontroleerd/gemeten?
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Zoals aangegeven, het zou zeker de nokkenassensor kunnen zijnTeunSlinger schreef: Goedendag,
Als eerste heb ik de bougies en rotor vervangen, de bougies waren erg slecht (originele Volvo bougies geplaatst).
Dat heeft niks verholpen toen ben ik inderdaad maar de nokkenas sensor gaan vervangen, maar ook dat heeft niks geholpen.
Brandstof pomp hoor je lopen als je wil starten( brandstof relais hoorde ik klikken en zag er ook goed uit). Misschien dat de brandstof druk niet voldoende is maar als die eenmaal weer een keer wil aanslaan met geluk dan loopt de motor prima. Het is wel zo dat met koud weer hij helemaal niet wil starten, en met wat warmer weer nog wel is wil aanslaan na een paar keer starten.
De ideeën zijn een beetje op?? Ben er wel achter dat de ontsteking geen vonk geeft als de motor niet wil aanslaan.
Alvast bedankt

Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 06.10.2016 - 22:21
Goedendag,
Hier de update, de volvo start en slaat weer normaal aan. Uiteindelijk heb ik de startmotor vervangen, en de dikke plus kabel van de accu naar de startmotor.
Ik denk zal het even mededelen zo heeft iedereen er wat aan.
Groeten Teun
Hier de update, de volvo start en slaat weer normaal aan. Uiteindelijk heb ik de startmotor vervangen, en de dikke plus kabel van de accu naar de startmotor.
Ik denk zal het even mededelen zo heeft iedereen er wat aan.
Groeten Teun