Goedendag Forum leden,
Ik heb proef gereden in een V40, D3 met geartronic. Bouwjaar 2016, dus met 4 cylinders, 2.0 liter.
Reed erg lekker. Soepel en relaxed.
Ook proef gereden in een vergelijkbare, maar dan met 5 cylinders. Dat rijdt nog soepeler.
Keuze is moeilijk, maar ik neig naar de 4 cylinder omdat deze ook zuiniger is en met meer opties.
Mijn vraag aan jullie is, zijn er ook ervaringen ven leden met een D3, Geartronic 4 cyl. 2.0 l ?
Mag ik uit gaan van een degelijk blok voor jarenlange rijplezier ?
Natuurlijk zijn er geen garanties, maar een D3 blok met 2.0 l lijkt me een fraaie combinatie ?
Ik struin het internet af maar over de D3 is niet veel geschreven.
Ik hoor graag !
Groet
Robbie.
V40 D3 Geartronic, ervaring gevraagd.
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Laatst gewijzigd door robbie2 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Vast wel iemand toch ? 

V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Helaas alleen 5 cylinders in onze garage
(Helaas voor jou vraag dan, niet voor ons !)
(Helaas voor jou vraag dan, niet voor ons !)
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Tja, de "oude" D3 is in wezen een gedownsizede D5 (van 2.4 naar 2.0 liter) en van een D5 weet je dat het een motor is die 400-500k km vrij gemakkelijk aankan.
De "nieuwe" D3 is een modernere "VEA" motor die eigenlijk pas anderhalf jaar bestaat. De D4 (uit diezelfde VEA-serie) had een EGR-kinderziekte maar da's inmiddels allemaal keurig opgelost.
Hoe lang een VEA-motor uiteindelijk mee zal gaan weten we natuurlijk nog niet, maar Volvo kennende zal dat allemaal best goed komen.
Qua brandstofverbruik is er denk ik niet heel veel verschil, het zal in beide gevallen tussen de 1:16 en 1:24 liggen, sterk afhankelijk van hoe wild c.q. rustig je rijdt.
De "nieuwe" D3 is een modernere "VEA" motor die eigenlijk pas anderhalf jaar bestaat. De D4 (uit diezelfde VEA-serie) had een EGR-kinderziekte maar da's inmiddels allemaal keurig opgelost.
Hoe lang een VEA-motor uiteindelijk mee zal gaan weten we natuurlijk nog niet, maar Volvo kennende zal dat allemaal best goed komen.
Qua brandstofverbruik is er denk ik niet heel veel verschil, het zal in beide gevallen tussen de 1:16 en 1:24 liggen, sterk afhankelijk van hoe wild c.q. rustig je rijdt.