Mensen, ik zie door de schijven de goed remmende bomen niet meer

Zoals ik het nu zie, kan ik twee dingen doen:
1. Ik leg in 1x €500 neer en ga voor de XC90 upgrade. Dit zal waarschijnlijk een grote verbetering zijn. Heb ik echt de stopkracht nodig van een auto die +/- 500kg zwaarder is? Vast niet
2. Ik pak het per onderdeel aan; eerst de brackets en 305mm schijven. Als dat niet geheel naar wens is, dan de RVS omvlochten slangen. Dan ben ik nog steeds een stuk minder kwijt dan bij de XC90 upgrade. Als ik dan toch meer wil, kan ik nog de Ferodo DS2500 blokken scoren. Alleen zit ik dan ook op €500 (waarschijnlijk nog iets meer, aangezien de Ferodo blokken €218 zijn).
Als ik dan eens goed ga nadenken wat ik nodig heb, i.p.v. van wat ik wil (laten we eerlijk zijn, die enorme 336mm schijven staan wel heel erg goed), dan wil ik eigenlijk gewoon een auto die wat feller remt en vooral vroeger "pakt". Nu begint het een beetje te pakken bij +/- 30% intrappen, maar wil je fors remmen dan zit je al over de helft van je pedaal. Bij mijn pa's V70 hoef je het pedaal licht in te trappen en je remt al prima. Als ik dat met route 2 ook krijg, ben ik tevreden.
Bijkomend voordeel is dat ik dan nog wat over heb voor bijv. de middendemper te vervangen voor een recht RVS pijp. Geniet ik weer wat meer van de vijfcilinder hoop ik.