Sven
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
Dat weet ik, ik verklein ze voor hier tot 800x800 max met het pakket 'Sir' (aanrader voor mensen die Linux gebruiken), maar ik kende de grens van max 10 foto's niet. En al helemaal niet dat je dan geen kans meer hebt op herstel...
Laatst gewijzigd door bart71298 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
Eerst hebben we de airco laten checken en bijvullen.


Nog met de oude verkreukelde nummerplaten.

Airco leek prima en na 40 minuutjes en 49 euro stonden we weer fris buiten.


Nog met de oude verkreukelde nummerplaten.

Airco leek prima en na 40 minuutjes en 49 euro stonden we weer fris buiten.
Laatst gewijzigd door bart71298 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
Daarna kwamen de nieuwe kentekenomlijstingen binnen en ben ik langs een winkel gegaan voor drie nieuwe platen, meteen maar ook een nieuwe witte.
Sven zonder platen, tijdens het maken van de nieuwe:


En de nieuwe (en oude). Heel mooi!

Met nieuwe platen:


Bart
Sven zonder platen, tijdens het maken van de nieuwe:


En de nieuwe (en oude). Heel mooi!

Met nieuwe platen:


Bart
940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
Die laatste foto geeft het al weg: we waren weer terug bij de airco specialist. Wat bleek? Er was een lek, voor bij de radiator. Dus stonden we er weer, ditmaal met een zakje O-ringen van Estateservices. Het los maken van de bouten bleek nog niet zo eenvoudig: staal in aluminium en behoorlijk gecorrodeerd. Dus moest Sven op de brug.


Ik had 'm nog nooit op een brug gezien en was ook heel nieuwsgierig voor de staat van de onderzijde. Ik moet zeggen dat het mij niet tegenviel, voor een ex-sloopauto.


En de airco? Die was helemaal lekvrij en blies koude lucht dat het een aard had. Dat wil zeggen: tot de kachelmotor het na vijf minuten voor gezien hield. Geen idee waarom, maar blijkbaar vond hij dat een mooi moment om met pensioen te gaan.


Ik had 'm nog nooit op een brug gezien en was ook heel nieuwsgierig voor de staat van de onderzijde. Ik moet zeggen dat het mij niet tegenviel, voor een ex-sloopauto.



En de airco? Die was helemaal lekvrij en blies koude lucht dat het een aard had. Dat wil zeggen: tot de kachelmotor het na vijf minuten voor gezien hield. Geen idee waarom, maar blijkbaar vond hij dat een mooi moment om met pensioen te gaan.

Laatst gewijzigd door bart71298 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
Contacten opgeschuurd en koolborstels schoon gemaakt maar de motor bleek definitief overleden. Tijd voor een nieuwe. Toch nieuwsgierig geworden ben ik eerst langs een Volvo dealert gegaan voor een nieuwe motor. Die kostte 219 euro maar moest uit een speciaal magazijn in Zweden komen, levertijd anderhalve week.
Bij Estateservices kostte het 97 euro en kon ik het de dag erop, afgelopen vrijdag, al ophalen. Makkelijke keuze.

Oud en nieuw:

Helaas was ik nogal dom
en bestelde linksom terwijl het rechtsom moest wezen. Dus gisteren nog een ritje Obdam en zonder enig probleem kon ik hem omruilen. Top service!
Om makkelijk bij de drie schroeven te komen, is het het beste om de unit te verwijderen.

Motorgat zit bovenin.


Verder is het simpel. Motor er in, vastschroeven. Stekker vastmaken. Unit frame terug plaatsen, unit erin, afdekplaat er weer tegen en de dorpel weer vastmaken.
Nu is het eindelijk heerlijk koel in de auto EN hij is stukken stiller.
Bart
Bij Estateservices kostte het 97 euro en kon ik het de dag erop, afgelopen vrijdag, al ophalen. Makkelijke keuze.

Oud en nieuw:

Helaas was ik nogal dom


Om makkelijk bij de drie schroeven te komen, is het het beste om de unit te verwijderen.

Motorgat zit bovenin.


Verder is het simpel. Motor er in, vastschroeven. Stekker vastmaken. Unit frame terug plaatsen, unit erin, afdekplaat er weer tegen en de dorpel weer vastmaken.
Nu is het eindelijk heerlijk koel in de auto EN hij is stukken stiller.
Bart
940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
En zo issie nu:


940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Weer lekker bezig geweest met Sven dus.
Blijf het geweldig vinden hoe jij met deze ex-sloopauto bezig bent.
En dat jij ons op de hoogte houdt met een uitgebreid verslag.
Vreemd dat die kachelmotoren er in links en rechtsdraaiend zijn. Verwacht je niet.
Blijf het geweldig vinden hoe jij met deze ex-sloopauto bezig bent.
En dat jij ons op de hoogte houdt met een uitgebreid verslag.
Vreemd dat die kachelmotoren er in links en rechtsdraaiend zijn. Verwacht je niet.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
Voor iemand die net als ik twee linker handen heeft en ook met een kachelmotor aan de slag gaat: haal niet die ijzeren clipjes van de fans af, die zitten daar voor het uitbalanceren.
940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Prachtig verhaal, toen ik nog 240 estate reed had ik gezworen dat de opvolger een 945 zou worden, helaas door omstandigheden pas in 2008 terug Volvo kunnen gaan rijden, maar een 240 estate en 945 hebben nog steeds een soft spot bij me !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
Helaas, Sven is vandaag weer terug van een weekendje verblijf in de airco garage en er is nog steeds een lek. Een klein vlekje op de radiator en/of een lekje in de verdamper.
Nu maar even verder sparen.

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
- bart71298
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 06.10.2008 - 16:53
- Locatie: Rotterdam
En wat details waardoor Sven weer iets mooier (en praktischer) is geworden. Toen we hem kochtten, ontbraken de afwerking (vakje) van de bestuurdersstoel en de afdekkapjes van de dorpel.


Nu dankzij EstateServices:



Nu dankzij EstateServices:

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Heel erg leuk verhaal! Ik heb het met veel plezier gelezen
Nu wil ik ook weer een baksteen
haha

Nu wil ik ook weer een baksteen

Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10622
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Goeie...... ben ook benieuwd.mga1600 schreef: Hoe'st met Sven?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Ikke ook. Was Sven al vergeten.
Bart is 1 juli voor het laatst op het forum geweest, vreemd.
Bart is 1 juli voor het laatst op het forum geweest, vreemd.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Leuk om te lezen dit , ook wij hebben een 940 gehad en na veel gedoe en andere auto's toch weer besloten om eind van dit jaar /begin volgend jaar er weer een te kopen.
Wij schrikken al van 3 ton maar Bart koopt gewoon iets waarbij hij helemaal niet weet wat hij heeft gelopen, top
Wij schrikken al van 3 ton maar Bart koopt gewoon iets waarbij hij helemaal niet weet wat hij heeft gelopen, top