Keerringen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

Hoi,
voor de feestdagen de keerringen laten vervangen in de tussenbak. Na de versnellingsbakflush in Elst tijdens de forumdag bleek dat er versnellingsbakolie onder de auto lag. Vervelend. Dus teruggegaan naar Elst. Dennis vermoedde een lekkende keerring of een niet goed werkende overloop. Oorzaak is (van de keerring) dat de nieuwe olie dunner is dan de oude verlopen en vuile olie en dan eerder een dergelijk lekje te zien krijgt. In ruim een maand tijd wel ongeveer een liter olie weggelekt. Hij heeft alles schoongemaakt en olie bijgevuld. Afspraak gemaakt dat ik de zaak in de gaten houd en dat wanneer het lekken blijft (nadat hij hier en daar wat had aangedraaid) ik bij hun een afspraak maak om de keerring te laten repareren. Dat zou een uurtje of twee maximaal vergen. Hij wilde niets hebben voor de controle. Was service, zei hij. Tot zover prima.

Omdat de lekkage bleef heb ik hem via de mail tot twee keer toe geprobeerd te bereiken om een afspraak te maken om de reparatie te laten uitvoeren. Daarop geen enkele reactie gekregen. Wel vreemd. Maar toen na hier te hebben gezocht naar Van Eeden in Noordwijkerhout gereden. Daar kreeg ik toch wel een ander verhaal te horen. Het bleek om meer keerringen te gaan. De tussenbak moest worden gedemonteerd en dat vergde dus twee dagen sleutelwerk, omdat het hele voortrein moest worden gedemonteerd. Daar achtergelaten en na een dag of vier weer opgehaald. Alle keerringen vervangen in de tussenbak. Super geregeld daar. Kosten uiteindelijk € 1250. Fantastisch werk geleverd door Van Eeden, maar ook heel veel twijfel bij Volvoservice.eu.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Inhoudelijk kan ik er niks over zeggen, anders dan dat nieuwe olie niet dunner mag zijn dan de oude, maar als ik je goed begrijp heb je rond de feestdagen geprobeerd te mailen? Waarom niet gebeld nadat je op de mail geen reactie gekregen hebt? Misschien hadden de mannen wel lekker vakantie en kon een reactie volgens hun wel wachten tot na de vakantie?
Wat wil je met dit verhaal nu precies duidelijk maken?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27347
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dennis zit niet vaak in de mail.
Ik had inderdaad gebeld nadat er niet was gereageerd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

Gouwe schreef: Inhoudelijk kan ik er niks over zeggen, anders dan dat nieuwe olie niet dunner mag zijn dan de oude, maar als ik je goed begrijp heb je rond de feestdagen geprobeerd te mailen? Waarom niet gebeld nadat je op de mail geen reactie gekregen hebt? Misschien hadden de mannen wel lekker vakantie en kon een reactie volgens hun wel wachten tot na de vakantie?
Wat wil je met dit verhaal nu precies duidelijk maken?
Wat ik duidelijk wil maken is dat hij zelf aangeeft om te mailen dat ik dat dan doe. Dan vind ik het vreemd dat ik geen antwoord krijg. Wanneer ik ook nog eens een kosteninschatting van 250 euro en een uurtje of twee werk te horen krijg, en het blijkt dan 1250 euro te zijn dat ik dat heel vreemd vind.

Ik heb de auto op 17 december opgehaald bij Van Eeden en dus op dinsdag daarvoor gebracht. In de week daarvoor heb ik met Volvservice gemaild. Zij reageerden overigens wel meteen op mijn mail en een vervolgmail toen ik in eerste instantie melding maakte van de lekkage.

Daarnaast, zowel Van Eeden als Volvoservice (Dennis) gaven aan dat de nieuwe olie wel degelijk dunner is dan de oude.

In jouw reactie staan overigens heel veel veronderstellingen waaruit ik moet opmaken dat Volvoservice geen blaam treft om te reageren op een mail van een klant.

Dus wat wil jij met deze veronderstellende reactie nu eigenlijk duidelijk maken?
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Beste Hanegem,

Als ik je goed begrijp heb je twee punten:
1. Je mag mailen van Dennis, je doet dat en de eerste keer wel reactie, de tweede keer niet. Lijkt me een punt! Kan daar zelf ook niet goed tegen.... Alleen waarom niet gewoon gebeld nadat je geen reactie kreeg?
2. Er is een (enorm) verschil in wat beide partijen opgeven aan werk / kosten. Lijkt me ook een punt, alleen gaat het over dezelfde werkzaamheden/oplossing? Wat jij beschrijft is dat twee bedrijven een andere inschatting maken van een probleem / oplossing en volgens mij is dat wel vaker zo, dus wat is het probleem?

Voor mij blijft het onduidelijk wat de toegevoegde waarde voor mij is van je verhaal. Dat Volvoservice een ballentent is, of dat Van Eeden een topbedrijf is? Of wilde je alleen met ons delen dat je probleem is opgelost?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

Gouwe schreef: Beste Hanegem,

Als ik je goed begrijp heb je twee punten:
1. Je mag mailen van Dennis, je doet dat en de eerste keer wel reactie, de tweede keer niet. Lijkt me een punt! Kan daar zelf ook niet goed tegen.... Alleen waarom niet gewoon gebeld nadat je geen reactie kreeg?
2. Er is een (enorm) verschil in wat beide partijen opgeven aan werk / kosten. Lijkt me ook een punt, alleen gaat het over dezelfde werkzaamheden/oplossing? Wat jij beschrijft is dat twee bedrijven een andere inschatting maken van een probleem / oplossing en volgens mij is dat wel vaker zo, dus wat is het probleem?

Voor mij blijft het onduidelijk wat de toegevoegde waarde voor mij is van je verhaal. Dat Volvoservice een ballentent is, of dat Van Eeden een topbedrijf is? Of wilde je alleen met ons delen dat je probleem is opgelost?
Jammer dat het jouw onduidelijk is. Hoewel, bij nader inzien interesseert me dat ook eigenlijk niet. :whistle: :whistle:
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27347
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bijzondere reactie...
Daarmee heeft het hele topic dus totaal geen zin gehad, behalve gal spuwen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29477
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Gal spuwen kan heel functioneel zijn en het lucht lekker op.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

fredhead schreef: Bijzondere reactie...
Daarmee heeft het hele topic dus totaal geen zin gehad, behalve gal spuwen

Is dus ook in de lijn met de reacties op de initiële post.
Laatst gewijzigd door Hanegem op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Ik denk dat Volvoservice het in eerste instantie op een goedkope manier wilden proberen op te lossen, door alleen de dingen te doen die makkelijk te vervangen zijn. En misschien gebaseerd op ervaring het wel vaak zijn.
Van Eden ging voor zekerheid en heeft gelijk alles gedaan wat het zou kunnen zijn.

Maar is natuurlijk niet netjes van Volvoservice om niet op de mail te reageren, vooral als gevraagd is om te mailen.
En tijdens afwezigheid hoor je als bedrijf zijnde tegenwoordig wel een afwezigheidafmelding in te stellen.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

hvt schreef: Ik denk dat Volvoservice het in eerste instantie op een goedkope manier wilden proberen op te lossen, door alleen de dingen te doen die makkelijk te vervangen zijn. En misschien gebaseerd op ervaring het wel vaak zijn.
Van Eden ging voor zekerheid en heeft gelijk alles gedaan wat het zou kunnen zijn.

Maar is natuurlijk niet netjes van Volvoservice om niet op de mail te reageren, vooral als gevraagd is om te mailen.
En tijdens afwezigheid hoor je als bedrijf zijnde tegenwoordig wel een afwezigheidafmelding in te stellen.
Kijk dit is nu een inhoudelijk zinnige reactie. Dank daarvoor. Precies mijn punt. Maar sommigen hebben waarschijnlijk een zo innige band met Volvoservice dat zij in hun ogen niets fout kunnen doen.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
volvo355
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 14.10.2014 - 17:27

Volvoservice is fout geweest met het niet reageren op je mail echter, je had zelf ook even kunnen bellen.

Je bent nu 1250 euro kwijt terwijl dat volgens volvoservice maar 250 euro zou kosten, dit was natuurlijk een schatting. Wanneer je onderdelen gaat demonteren kan het goed zijn dat zij ook meer waren tegengekomen waardoor het duurder zou worden. Misschien had volvoservice het op een andere manier opgelost die ook goedkoper was. Ik weet ook niet wat het uurloon is van Van Eeden maar 1250 euro voor een paar keerringen vervangen en het demonteren van de benodigde onderdelen lijkt mij een beetje veel.
Laatst gewijzigd door volvo355 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Voor 1000eu had ik waarschijnlijk ook iets meer geduld betracht.
Belangrijkste is dat Hanegem tevreden is over de uiteindelijke reparatie en kostenplaatje.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

volvo355 schreef: Volvoservice is fout geweest met het niet reageren op je mail echter, je had zelf ook even kunnen bellen.

Je bent nu 1250 euro kwijt terwijl dat volgens volvoservice maar 250 euro zou kosten, dit was natuurlijk een schatting. Wanneer je onderdelen gaat demonteren kan het goed zijn dat zij ook meer waren tegengekomen waardoor het duurder zou worden. Misschien had volvoservice het op een andere manier opgelost die ook goedkoper was. Ik weet ook niet wat het uurloon is van Van Eeden maar 1250 euro voor een paar keerringen vervangen en het demonteren van de benodigde onderdelen lijkt mij een beetje veel.
Voortrein gedemonteerd en gemonteerd, tussenbak er tussenuit. Tussenbak uit elkaar en keerringen vervangen. Vervolgens ook weer uitlijnen en na alles weer monteren. Twee volle dagen sleutelen. Dit zijn specialisten op het gebied van transmissies. Op basis van niks wordt verondersteld dat een bedrijf wat niet reageert, zelfs nu nog niet, het goedkoper doet. Ik had moeten bellen naar een bedrijf wat niet reageert. Kom nou.
Laatst gewijzigd door Hanegem op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”