OBD scan tool

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Volvo_Bjorn
3rd Gear member

Helaas zet onze S40 1.6D het jaar 2017 slecht in en weigerde hij te starten vanmorgen. Ding heeft 362.000km en is nu 12 jaar oud. Altijd wel tevreden van geweest omdat hij altijd probleemloos gereden heeft. Echter was vorig jaar een klein ramp jaar en hebben we er 3000€ aan kosten aan moeten doen om hem rijdende te houden. Omdat hij zoveel kilometers heeft ben ik ook van plan om het onderhoud en herstellingen zelf te gaan doen. Omdat er nog Volvo Assictance op loopt heb ik hem laten afslepen naar de garage om hem te laten herstellen.

Omdat ik vroeger een Opel man was, ben ik hier thuis ook volledig uitgerust om aan Opeltjes te werken. Hierbij hoort ook een OPCOM OBD lezer die specifiek voor het merk gemaakt is om fouten uit te lezen en te programmeren. Omdat ik véél zever heb gehad met het merk met nieuwe wagens, heb ik nu Opel gebannen :) en ben ik Volvo gaan rijden. Helaas kan mijn OPCOM geen Volvo's uitlezen en ben ik op zoek naar een nieuwe OBD scantool die gemaakt is voor het merk.

Ik kwam deze tegen op het internet
http://www.diagnoseapparatuur.nl/volvo- ... rsoft-i906
Zijn er mensen die vertrouwd zijn met dit apparaat? Of zijn er mensen die nog een andere of betere OBD scanner weten voor Volvo? Ik heb hier ook nog een V60 rijden uit 2013 en het zou ook de bedoeling zijn dat ik die kan uitlezen met het apparaat.

Als ik nu de S40 zelf kon uitlezen dan had ik zelf aan de slag kunnen gaan om hem weer te herstellen. Maar ja, dan laten we hem nog een laatste keer in de garage herstellen.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
CH Racing M900
2nd Gear member

Volvo_Bjorn schreef: Helaas zet onze S40 1.6D het jaar 2017 slecht in en weigerde hij te starten vanmorgen. Ding heeft 362.000km en is nu 12 jaar oud. Altijd wel tevreden van geweest omdat hij altijd probleemloos gereden heeft. Echter was vorig jaar een klein ramp jaar en hebben we er 3000€ aan kosten aan moeten doen om hem rijdende te houden. Omdat hij zoveel kilometers heeft ben ik ook van plan om het onderhoud en herstellingen zelf te gaan doen. Omdat er nog Volvo Assictance op loopt heb ik hem laten afslepen naar de garage om hem te laten herstellen.

Omdat ik vroeger een Opel man was, ben ik hier thuis ook volledig uitgerust om aan Opeltjes te werken. Hierbij hoort ook een OPCOM OBD lezer die specifiek voor het merk gemaakt is om fouten uit te lezen en te programmeren. Omdat ik véél zever heb gehad met het merk met nieuwe wagens, heb ik nu Opel gebannen :) en ben ik Volvo gaan rijden. Helaas kan mijn OPCOM geen Volvo's uitlezen en ben ik op zoek naar een nieuwe OBD scantool die gemaakt is voor het merk.

Ik kwam deze tegen op het internet
http://www.diagnoseapparatuur.nl/volvo- ... rsoft-i906
Zijn er mensen die vertrouwd zijn met dit apparaat? Of zijn er mensen die nog een andere of betere OBD scanner weten voor Volvo? Ik heb hier ook nog een V60 rijden uit 2013 en het zou ook de bedoeling zijn dat ik die kan uitlezen met het apparaat.

Als ik nu de S40 zelf kon uitlezen dan had ik zelf aan de slag kunnen gaan om hem weer te herstellen. Maar ja, dan laten we hem nog een laatste keer in de garage herstellen.

Vida in combinatie met een Dice aanschaffen lijkt me een betere optie.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
Volvo_Bjorn
3rd Gear member

Ik heb geen Windows 7 Pro maar Windows 10. Er staat overal dat je Windows 7 Pro moet hebben om het te kunnen runnen.
mad2000
2nd Gear member

Vida+Dice is de best werkende oplossing voor een Volvo maar bij mij lukt het ook niet om de software aan de gang te krijgen. Van alles geprobeerd. Windows versies, geheugen bijprikken, etc.
Na een poosje klooien had k er geen zin meer in en dus gebruik ik tegenwoordig een AUTEL AL619 scanner. Die kan ik tenminste ook nog gebruiken voor de andere auto's in de familie.

Hij leest ABS, airbag, en de hele rits obd auto codes. Alleen niet de automaat.
Aanpassingen aan instellingen kun je er ook niet mee doen. Maar.... Hij werkt! en goed ook... Gelukkig heb ik hem zeer zelden nodig bij de Volvo :-)

Compleet met draagtasje en jaar updates via Autel.com
http://www.diagnoseapparatuur.nl/Seat-A ... 0wodtI8BGA

(let op als je ook Fiat/Renault wilt luitlezen moet je een Europa versie AL619 hebben. Basis zaken leest hij wel maar meer ook niet bij Fiat/Renault)
S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
V52
2nd Gear member

Volvo_Bjorn schreef: http://www.diagnoseapparatuur.nl/volvo- ... rsoft-i906
Zijn er mensen die vertrouwd zijn met dit apparaat?
Ik heb zo'n ding. Leest uit en kan resetten.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
Volvo_Bjorn
3rd Gear member

Kun je hem ook updaten zodat je ook nieuwere modellen mee kunt uitlezen?
Ernst64
3rd Gear member

V52 schreef:
Volvo_Bjorn schreef: http://www.diagnoseapparatuur.nl/volvo- ... rsoft-i906
Zijn er mensen die vertrouwd zijn met dit apparaat?
Ik heb zo'n ding. Leest uit en kan resetten.
+1, werkt prima.
Vida/dice kan meer, maar de legale versie is veel duurder.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”