Aankoophulp gevraagd

Plaats reactie
Wullem
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 27.03.2012 - 17:40
Locatie: Selfkant-Süsterseel
Contacteer:

Hallo medeforummers,

Nadat vorige de aankoop van onze eerste V70 mislukte (zie topic "welkom"), zijn we op zoek naar een goed alternatief. We hebben al geconcludeerd dat een 2.4d of d5 helaas niet in ons budget past. Het zal dus een 2.0d worden. Nu probeer ik mij in te lezen over de 2.0d, maar weet me geen raad. Nu lees ik over de motor, dat hiervan het roetfilter bij een x-aantal kilometers vervangen dient te worden. Klopt dit verhaal?

Ik heb een aantal auto's op het oog, allen met een 2.0d motor.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=2

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as

Zoals jullie kunnen zien zijn ze niet allemaal uit Duitsland, dat komt omdat de afstand naar de handelaar/garage/dealer van sommige auto's veel te groot is. Vandaar mijn gevarieerde keuze.

We rijden overigens +/- 24000 km per jaar vandaar dat de keuze een diesel is. Ik betaal aan belastig voor een 2.0d €264,00 (bj 09/2010) of €308,00 (bj 08-09/2008).

Ik zou heel blij zijn met tips en advies.

Groetjes Wim
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Je zoekt dus een auto die uiteindelijk in D op kenteken komt begrijp ik. Voorkeur diesel, voorkeur voor NN vanaf MY2008. Wat is je budget kunnen we helpen zoeken. Gezien de auto's die je linked kom ik op 6500 euri. Lijkt me wat mager voor dit segment. Mss liever naar een N op zoek?
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Wij hebben anderhalf jaar in een C70 2.0d gereden, doet zijn werk, maar erg opwindend is het niet.

Zolang je geen D3 of D5 geproefd hebt valt het nog mee, maar ik zou toch liever voor een D3 2 liter gaan.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Wullem
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 27.03.2012 - 17:40
Locatie: Selfkant-Süsterseel
Contacteer:

Dank jullie voor de antwoorden.

Ons budget is 7000 euro en helaas krijgen we voor dat geld geen d3 of d5. Omdat de noodzaak een nieuwe/andere auto te schaffen hoog is en omdat we deze minimaal 7 jaar willen gaan gebruiken, is de keuze vooralseerst op nr 1 gevallen. Deze is volledig door de dealer onderhouden en heeft in 2015 een nieuwe riem met waterpomp gehad.

Mocht dit niets worden, gaan we proberen het budget naar 10000 te verhogen.
Groetjes Wim
Wullem
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 27.03.2012 - 17:40
Locatie: Selfkant-Süsterseel
Contacteer:

En we wonen in Duitsland, dus is het inderdaad de bedoeling dat de auto in Duitsland op kenteken komt.

Ideeen en suggesties zijn welkom
Groetjes Wim
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

Ik heb ook 7 jaar in een 2.0D gereden. Helemaal niets mis mee, mits correct onderhoud en mits niet enkel "rond de kerktoren" gebruik.
Bij de 2.0D is er voor regeneratie van het roetfilter een bepaalde regeneratievloeistof nodig. In normale omstandigheden wordt die om de 60.000 km bijgevuld.
Om de 120.000 KM zou het volledige filter, samen met de regeneratievloeistof vervangen moeten worden.
Als ik eerlijk moet zijn, ziet de eerste er op de foto's inderdaad het fris-ste uit.
Kijk zeker na of dit gebeurd is bij de wagen die je aankoopt, om niet dadelijk met deze kosten opgescheept te zitten.
Er zijn ook meldingen dat het roetfilter kan worden schoongebrand / gespoten. Hier heb ik geen ervaring mee.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Zijn er wel een paar te vinden anders?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =237479202

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =236593679


Ik zie daarnaast dat er in NL een aantal voor export worden aangeboden. Dan vragen ze BPM terug en kan het interessant worden. Wel goed checken of het alleen omwille BPM is of dat er meer redenen zijn om de auto richting export te sturen....
mad_manic
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07.02.2007 - 22:40

Kurt1975 schreef: Ik heb ook 7 jaar in een 2.0D gereden. Helemaal niets mis mee, mits correct onderhoud en mits niet enkel "rond de kerktoren" gebruik.
Bij de 2.0D is er voor regeneratie van het roetfilter een bepaalde regeneratievloeistof nodig. In normale omstandigheden wordt die om de 60.000 km bijgevuld.
Om de 120.000 KM zou het volledige filter, samen met de regeneratievloeistof vervangen moeten worden.
Als ik eerlijk moet zijn, ziet de eerste er op de foto's inderdaad het fris-ste uit.
Kijk zeker na of dit gebeurd is bij de wagen die je aankoopt, om niet dadelijk met deze kosten opgescheept te zitten.
Er zijn ook meldingen dat het roetfilter kan worden schoongebrand / gespoten. Hier heb ik geen ervaring mee.
De 2.0d motor in de V70 is inderdaad hetzelfde als die in de S40/V40 ligt. Het roetfilter systeem voor de V70 2.0d werkt echter niet met regeneratievloeistof. Het is een ander vast filter dat 'in principe' niet vervangen hoeft te worden.
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Wullem
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 27.03.2012 - 17:40
Locatie: Selfkant-Süsterseel
Contacteer:

Dank jullie voor het meedenken.

De twee auto's die "MN-NL" aandraagt, heb ik ook gezien. Jammer genoeg is voor ons de afstand te groot (ik weet, zou eigenlijk niet moeten zijn voor zo'n mooie auto's....) en heeft de zwarte een nieuwe voorruit nodig. Deze heeft een scheur.

De auto waar we zaterdag een proefrit mee gaan maken, heeft volgens de Volvo dealer geen nieuwe roetfilter nodig. Er was/is geen melding hiervan. We hebben voorals eerst het beste gevoel bij deze auto.

Groetjes Wim
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Garagebedrijf Seldenrijk heeft geen al te beste naam maar ik heb geen eigen ervaring. (Ik kan je de volvodealer in Goes aanraden en die in Best/Eindhoven afraden uit eigen ervaring)

Succes in ieder geval met je zoektocht naar een mooie v70!
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Let op...onderstaand mijn mening...geen feiten:

Ik zou persoonlijk niet gaan voor een 2.0D met een dergelijke KM stand. Er zijn aardig wat roetfilter gevalletjes bekend die beginnen te morren bij deze KM stand. Bij de 1.6D al eerder geloof ik. Verwijderen van het roetfilter is volgens mij geen optie meer, dus blijft vervangen (schoonmaken is waardeloos). Vervangen is duur.

Aan de andere kant is een 2.0D van deze leeftijd met weinig kms nog gevaarlijker. Als een diesel van 7 jaar minder dan 130k gelopen heeft, moet je hem in mijn ogen laten staan. Dan is het risico dat de auto korte stukjes heeft gemaakt groot.

Daarnaast lijkt me een 2.0D met een nog hogere KM stand zeer onaantrekkelijk voor export.

Kortom....doorsparen voor een 2.4D of D5 ... of een ouder model 2.4D of D5 nemen.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Als ik het allemaal zo hoor (snel auto nodig - budget eigenlijk te krap voor wat je wil - niet de mogelijkheid of tijd om wat verderop te gaan kijken voor een mogelijk goede auto - er toch 7 jaar mee willen doen) zou ik je dringend willen adviseren je grenzen bij te stellen. Ik vermoed dat je niet over de reserves beschikt om wat onverwachte bijkomende reparaties aan te kunnen pakken. Dat risico moet je dus niet willen lopen. Koop dus een auto waar je een 2-3 jaar mee kunt rijden en gebruik het niet gebruikte budget als begin van een spaarpotje om over een paar jaar wel je droomauto te kopen.

Zoek een particuliere D5 van MY2005-2007 dus het model ervoor maar met roetfilter ivm de milieuzones. Koop hem zo mogelijk particulier en zoek er een met 2,5 tot 3 ton km's met boekjes.

Zoiets dus:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =237115530

of:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =236955320
maar die staat te ver weg denk ik?

Dus met een duizend of 4 kan je een heel behoorlijke auto kopen waar je prettig in kunt rijden en waar je achteraf misschien zelfs die 7 jaar in gaat volmaken ;-)
Laatst gewijzigd door MN-NL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
_XC70_

Ik zeg: 2006-2007 D5 AWD handschakel zonder opties met 200.000KM...KAN NIET MIS GAAN!! Enorme goeie ervaring met de D5 handbak P2 model (N?)
Als het lukt een 2008. Tank!! Ben banger dat er in de mijne iets stuk gaat dan in mn vorige 2008! Dat ding ging gewoon, zonder storingen. Nu ook nog probleemloos (knock on wood) maar toch voelt ie wat breekbaarder aan die P3 (NN?) Gek he? De V70XC hoe mooi ook lijkt me inmiddels gevaarlijk qua storingen, maar goed, we dwalen af.
Wullem
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 27.03.2012 - 17:40
Locatie: Selfkant-Süsterseel
Contacteer:

We zijn intussen een week verder en nog zoekende. Alle bovenstaande auto's aangedragen door jullie en mezelf zijn het niet geworden. Enerzijds omdat de verkopers niet reageerde/auto al verkocht, anderzijds omdat een auto niet prettig aanvoelde en blijkbaar schade had (diepe kras tot op het metaal).

Anyway, volgende week hopen we te gaan kijken naar deze;

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 4-216-1581

Hopen dat dit iets wordt.

En mochten mensen zich afvragen waarom we perse vanaf 2008 en tot €7000 willen ^_^ . Het is geen eigen geld, maar van de bank, Vandaar zeven jaar rijden in deze keuze en niet kiezen voor een 2005/2006 uitvoering
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Die in Wuppertal ziet er niet verkeerd uit. Is in ieder geval een niet-rokers auto gezien het plaatje op het dashboard :-)
Heeft wel een schade aan de rechterzijde, dus kijk goed of je dat bezwaarlijk vind. Ook de onderhoudshistorie nauwkeurig te checken!

Wel scheckheft - kijk de boekjes na! Bij één en dezelfde dealer onderhouden bijvoorbeeld?
En met een set winterbanden erbij.

De motorisering is prima, die gaat doorgaans lang mee.

Gezien de financiering moet je wel een goede keuze maken. Zorg ervoor dat je de ketens van de bank zonodig ook weer af kunt schudden...
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Als 1 kras tot op het metaal het enige minpuntje is, zou ik de auto niet afschrijven, dergelijke kras kan je op dag 1 al krijgen bij het eerste bezoek aan de supermarkt, dus een auto van een jaar of 10 zal altijd wel ergens iets hebben denk ik
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”