Nu heb ik een paar weken geleden in een jong gebruikte A6 gezeten omdat ik het exterieur prachtig vind.
Van binnen is het imo een kille Duitse auto die ik van binnen stukken ruimer had verwacht gezien de buitenkant.
Mijn XC60 doet dan stukken vriendelijker aan en ook achterpassagier hoor ik niet klagen wanneer ze met 3 volwassenen achterin zitten.
Nope geen Audi voor mij, dan hebben Mercedes-Benz en BMW het beter begrepen.
V90 kopen of V70 houden
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Om eerlijk te zijn ben ik niet met een rollermaat door de auto gegaan.BendW schreef: Ovet smaak valt niet te twisten maar je gaat toch niet beweren dat de xc60 ruimer is dan de A6...
Wij zijn met z'n 2e thuis en initieel rijden er 3 volwassenen met ons mee, de ambiance in een auto moet goed voelen.
Dat + ruimte voor afentoe met 5 volwassenen op pad moet goed zijn, doordat de Duitsers vaak ingesteld staan op sportief maakt dat ze de achterbank ook kuipvormig hebben gemaakt.
Voor 2 personen achterin vaak prima, met meer personen kruipen de 2 buitenste vaak naar de persoon in het midden.
Volvo heeft de achterbank vlakker gemaakt waardoor het achterin vaak beter is uit te houden dan vergelijkbaar bij de Duitsers.
Met mijn 175cm en mijn vrouw met haar 170cm maakt dat wij de stoel automatisch meer naar voren hebben staan wat de ruimte achterin ten goede komt.
Audi maakt prachtige auto's qua exterieur, interieur vind ik kil en koud met hard zitcomfort en niet mijn kopje koffie.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Ok,Nu ik merk met mijn 186cm en lange benen dat ik mijn zetel op de achterste stand moet zetten,als ik dan zelf achterin ga zitten zit ik met de knieën tegen de leuning van de bestuurdersstoel.Daar had ik bij de a6 nog ruimte over,dus hij was ruimer...Nu ik zit nooit op de achterbank en de oudste zoon is nog maar 10j,maar als hij dezelde richting als mij uit gaat dan zal ik toekomst gericht toch voor een maatje groter moeten gaan...misschien een xc90...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19
A6 Vind ik zelf ook erg mooi van buiten. Of het kil aanvoelt van binnen weet ik niet. De verkoper gaf me nog geen 5 minuten de tijd en vroeg me vooral op te schieten als ik er eentje wilde hebben. De 5 is alles behalve kil met z'n comfortabele zetels, het bruine leer, en open dakje. Zit er vooralsnog liever dan in m'n eigen huiskamer. 

Laatst gewijzigd door caterham op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Beenruimte achter in XC60 en V70 is inderdaad erg beperkt, dat is in de V90 wel beter. En de discussie over de schuin aflopende achterklep en wat je daarmee aan kofferruimte verliest, zullen we maar zo laten, die is al gevoerd. Speelt wel mee in mijn voornemen om wat langer met de V70 te blijven doorrijden. Tenzij natuurlijk ook ik slachtoffer wordt van emotionaliteit boven rationaliteit, niemand is er immuun voor.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Deze week bij een andere dealer geweest, en daar kreeg ik 8000€, maar enkel omdat hij mij een heel grote geste deed (zijn eigen woorden 

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Ik zou een nieuwe V90 R-design kopen met op de offerte 55.000€NielsPHEV schreef: hopelijk had je zakdoekjes bij je om de beste man bij te staan. Ik denk dat het erg af zal hangen van wat voor een auto je nieuw koopt.

Straks eens bij Mercedes gaan luisteren wat een E klasse kost

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
De E klasse kwam zo'n 2500€ duurder uit, maar die had best iets meer opties dan de V90.
De V90 is dus behoorlijk duur in vergelijking met zijn voorganger...
De V90 is dus behoorlijk duur in vergelijking met zijn voorganger...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus