Vrinden,
ik lees hier wel het een en ander over tunen. Sommigen willen meer vermogen maar ik ben juist geïnteresseerd in brandstof besparing.
Ik lees over 'Obbe' ( heb zijn website ook gevonden ) maar ik vraag me af wat ik bespaar met een ecotune voor 275 euro voor mijn benzine 2.0 V50?
Iemand hier ervaring mee?
Groet,
Steven
eco tunen?
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Idd. De beste tune zit in jee rechtervoet 

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
+1OGA244 schreef: Als je van 1 op10 naar 1 op 11 gaat win je precies wat het je gekost heeft, bij een niet turbomotor geloof ik niet in (eco)tunen
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Turbodesk heeft eens ecotuning gedaan. Naar ik mij herinner bij Rica tuning. Die wist niet hoe snel die "rommel" er weer uit moest om weer gewoon terug te gaan naar de normale reguliere software. En als je gaat rekenen.......dan gaat het helemaal nergens over.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Ik heb twee maanden geleden een eco tuning bij volvotune gedaan voor mijn V70 D4 GT uit 2013, van 163pk met 400nm naar 185pk en 450nm.
Voor de tuning had ik bij 100km/uur op de CC een verbruik van 1:15 en soms 1:16 volgens de bc, sinds de tuning geeft de bc bij 100km/uur 1:20 en soms 1:22 aan. Bij 120km/uur op de CC geeft de bc 1:18 aan. Op zich een hele verbetering, maar sinds de tuning ben ik op een hele tank naar een verbruik van 1:13,6 naar 1:15 gegaan. Geen noemenswaardige verbeteringen qua brandstof besparing dus, maar zoals al eerder is gezegd, is je rechtervoet de belangrijkste factor als je wilt besparen op brandstof.
Ik blijf maar genieten van het extra koppel wat ik sinds de tuning heb gekregen, dus wil gewoon nog te vaak het gaspedaal diep intrappen. Ik neem de geringe brandstofbesparing dus voor lief.
Over Obbe en VolvoTune heb ik niets meer dan lof.
Voor de tuning had ik bij 100km/uur op de CC een verbruik van 1:15 en soms 1:16 volgens de bc, sinds de tuning geeft de bc bij 100km/uur 1:20 en soms 1:22 aan. Bij 120km/uur op de CC geeft de bc 1:18 aan. Op zich een hele verbetering, maar sinds de tuning ben ik op een hele tank naar een verbruik van 1:13,6 naar 1:15 gegaan. Geen noemenswaardige verbeteringen qua brandstof besparing dus, maar zoals al eerder is gezegd, is je rechtervoet de belangrijkste factor als je wilt besparen op brandstof.
Ik blijf maar genieten van het extra koppel wat ik sinds de tuning heb gekregen, dus wil gewoon nog te vaak het gaspedaal diep intrappen. Ik neem de geringe brandstofbesparing dus voor lief.
Over Obbe en VolvoTune heb ik niets meer dan lof.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Inderdaad niet goed gelezen, excusez moi.OGA244 schreef: Natuurlijk weer een turbomotor vergelijken met n niet turbomotor… vraag van ts niet gelezen?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Ik denk dat je een verkeerde auto hebt gekozen,Steven1979 schreef: Vrinden,
ik lees hier wel het een en ander over tunen. Sommigen willen meer vermogen maar ik ben juist geïnteresseerd in brandstof besparing.
Ik lees over 'Obbe' ( heb zijn website ook gevonden ) maar ik vraag me af wat ik bespaar met een ecotune voor 275 euro voor mijn benzine 2.0 V50?
Iemand hier ervaring mee?
Groet,
Steven



V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 06.01.2017 - 16:09
Tsja als je zo redeneert had ik beter een fiets kunnen kopen he!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Softwareaanpassing voor een niet turbo is vrijwel nutteloos als brandstofbesparing je doel is. Kun je beter smallere banden monteren en de bandenspanning altijd in orde hebben, levert je veel meer besparing op.
Volvoless, nu Golf VII