Parkeren met de s90 v90

De nieuwe generatie S en V90
Cikke168618
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11.01.2017 - 20:46

Hallo iedereen,

Ik rij momenteel met een s60 d4 5cil en ben binnenkort toe aan vervanging.
Ik vind persoonlijk het draaien, parkeren met deze wagen al niet te makkelijk zeker in wat oudere, nauwere publieke parkeergarages. Blijkbaar is dit met de s60 met de nieuwe 4cil motoren al wel beter. Dit weerhoudt me momenteel toch om te kiezen voor een s90 d3 daar deze toch nog een slordige 30 cm langer is en ook een paar cm breder dan mijn huidige s60 denk ik.

Hoe ervaren jullie de parkeermaneuvers met de s90 en het inrijden,parkeren in wat nauwere publieke parkeergarages,

Graag wat concrtee reacties en indien je daarvoor met een s60 reedt en je mening kan vormen , nog beter.

Ervaren jullie dat de s90 eerder rijdt als een echte boot of stel ik me dit helemaal verkeerd voor ?

Draaicirkel ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.! :P
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13744
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hij is serieus groter, parkeren wordt er idd niet makkelijker op…
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

draaicirkel is kleiner dan de S60, maar hij is breder en langer.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13744
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

S90 is langer dan n xc90
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

gelukkig - de XC90 is mij al lang genoeg :-)

laatste Volvo (960) verkocht
kwak
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 26.05.2008 - 10:15

Sinds een paar maanden rij ik met de V90. En ik had ook een beetje vrees voor de parkeermaneuvers. Omwille van die reden heb ik geopteerd voor de 360° cam. En daadwerkelijk is het parkeren nu echt kinderspel. Ik parkeer hem nu puur op deze display, beetje Grand Theft Auto. :D
Het parkeren lukt nu trouwens beter als mijn vorige wagen (V70), en deze was toch een 10cm korter.
Laatst gewijzigd door kwak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY17 Volvo V90 - D5 - Momentum
MY14 Volvo V70 - D2 - Momentum
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

die 360° cam - heb ik ook - werkelijk ideaal.

laatste Volvo (960) verkocht
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Is de draai cirkel nog steeds zo groot?Dat is het groorste verschil met mijn vorige wagen audi a6 avant,was ook net geen 5m maar veel kleinere draai cirkel en gemakkelijker in te parkeren dan de huidige xc60...
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

als ik bij mij bij de zaak weg rijd, valt het mij op dat de draaicirkel van mijn C70 groter is dan van de XC90

laatste Volvo (960) verkocht
S90forever
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 24.09.2016 - 20:54

Ik rijd sinds 2,5 maand een S90 D4 inscription. Ik heb in het verleden een S80 gehad en die had de draaicirkel van een vrachtwagen. Ook de V70 met wat bredere banden heeft een grotere draaicirkel. Mijn huidige S90 is prima te handelen in de stad en ik sluit me bij Kwak aan: neem de 360 graden camera. Daarmee is parkeren kinderspel. De grotere breedte merk je wel bij smalle wegen en krappe parkeerplekken. Maar laat je hierom niet weerhouden. De nieuwe s/v90 is op alle fronten een geweldige auto, ook qua rij-eigenschappen en verbruik ( gem. 1:16) kan ik je zeggen na nu bijna 8000 km. En oersterk is ie ook. Na de inslag van een Hyundai van achteren in de file met een gangetje van ruim 35 km/u was slechts de lak van de bumperhoes beschadigd. Verder niets kapot in tegenstelling tot de Hyundai. Die zag er minder fris uit. Omdat mijn auto op dat moment slechts 3,5 week oud was, is er een nieuw af fabriek gespoten nieuwe bumperhoes opgezet. Onderhuids was alles heel. Geeft toch een zeer veilig gevoel om met zo'n sterke auto op pad te zijn.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

dbosker schreef: als ik bij mij bij de zaak weg rijd, valt het mij op dat de draaicirkel van mijn C70 groter is dan van de XC90
Draaicirkel van de C70 is idd enorm. Komt denk ik door de standaard brede wielen (t.o.v. De V50/S40), waardoor Volvo de stuuruitslag beperkt heeft.

Voor een kleine draaicirkel moet je een achterwiel aandrijver hebben. Zonder aandrijving op de voorwielen kunnen deze verder uitslaan.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Die grote draaicirkel is altijd typisch volvo geweest en heeft totaal niks met voorwielaandrijving te maken...Ik heb in het verleden vw en Audi gereden,alle bij voorwielaandrijving en die draaicirkel is gewoon veel kleiner...
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

Lengte en breedte van de wagen hoef je je geen zorgen om te maken. Transporter van 5.30 ging overal doorheen ondanks de lange wielbasis. Bij de S90 moet dat dan ook makkelijk kunnen. Zeker vanwege de kortere wielbasis. Waarschijnlijk weet je binnen een week niet beter.
Overigens kwam de S90 voor mij overzichtelijker over dan de v60.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het schijnt te maken te hebben met de dwars geplaatste 5cilinder.
Daardoor kunnen de wielen minder ver insturen waardoor je een grote draaicirkel hebt, even hoog ophalen en inparkeren.
Ik heb met de S60, V70 en nu de XC60 nooit problemen gehad in de stad, soms moet je steken in een parkeergarage maar daar race ik, its tot anderen, nooit als een dolle stier door.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
tijmenvdk
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.01.2017 - 07:55

Nu een week in de V90, parkeren gaat eigenlijk erg gemakkelijk. Wat erg wennen was, is dat de neus van binnenuit hoger lijkt, waardoor je geneigd bent niet zo ver naar voren door te rijden... maar zoals anderen ook al aangaven: moderne techniek staat tot je dienst. De 360 graden camera, de parkeersensoren en als je het echt niet meer weet ook de Park Assist Pilot die je zo een vakje in loodst. Voor steekvakken niet echt nuttig, maar bij het fileparkeren toch wel erg praktisch.

Overigens vind ik de "reguliere" achteruitrijcamera ook erg plezierig, met name omdat de parkeersensoren wel redelijk wat veiligheidsmarge inbouwen. De breedte is voor mij nog meer merkbaar dan de lengte, maar ook dat is eigenlijk niet echt een probleem.
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

diesel01 schreef: Het schijnt te maken te hebben met de dwars geplaatste 5cilinder.
Daardoor kunnen de wielen minder ver insturen waardoor je een grote draaicirkel hebt, even hoog ophalen en inparkeren.
Ik heb met de S60, V70 en nu de XC60 nooit problemen gehad in de stad, soms moet je steken in een parkeergarage maar daar race ik, its tot anderen, nooit als een dolle stier door.
Kan idd wel met de 5cyl te maken hebben...
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8499
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Grote draaicirkel is niet standaard Volvo, een 240 draaide je op een zakdoek !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Marcnij schreef:
dbosker schreef: als ik bij mij bij de zaak weg rijd, valt het mij op dat de draaicirkel van mijn C70 groter is dan van de XC90
Draaicirkel van de C70 is idd enorm. Komt denk ik door de standaard brede wielen (t.o.v. De V50/S40), waardoor Volvo de stuuruitslag beperkt heeft.

Voor een kleine draaicirkel moet je een achterwiel aandrijver hebben. Zonder aandrijving op de voorwielen kunnen deze verder uitslaan.
Zoals mijn 960 :-)

laatste Volvo (960) verkocht
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

BlackcurrantV70 schreef: Grote draaicirkel is niet standaard Volvo, een 240 draaide je op een zakdoek !
De meeste volvo s hebben toch een grote draaicirkel,dat ga je toch niet ontkennen?..
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Heeft toch echt met FWD en 5 cylinder dwarsgeplaatst te maken. Bij jou zo veelvuldig aangehaalde merk staan de motoren in lengte richting. Daardoor is de draaicirkel kleiner. (Het enige positieve aan dat merk 8) ) Bij de andere 2 merken heb je in lengte richting geplaatste motoren met RWD.
En zoals al gezegd. De RWD Volvo's hadden ook allemaal in lengte richting geplaatste motoren. En een korte draaicirkel.
Het is een algemeen nadeel van dwarsgeplaatste motoren met FWD, bij alle merken met die onderstel configuratie.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”