Rare storing wat kan het zijn?

Plaats reactie
Edwin
5th Gear member

Vanochtend wilde de C70 niet starten na lange tijd stilstand.
Tevens vorige week al een paar keer de vreemde storing dat de knipperlichten spontaan gaan knipperen en ook nog eens willekeurig.
Dit heeft zeer wrs. er mede aan bijgedragen dat de accu leeg was.

Volvo assistance gebeld, wegenwacht kwam en heeft metingen gedaan.

2 meldingen: accu bevroren + elektronica storing.

Naar Volvo dealer gegaan en daar is de accu gemeten, die was goed volgens hen.
Rest van de dag weer de knipperlicht storing gehad.
Het rare is ook dat als de knipperlichten aangaan ik ze weer met de alarmlichtschakelaar (rode driehoek) uit moet zetten.
Ook tijdens het rijden gebeurt het (en dat is echt irritant en gevaarlijk!) en gaan knipperlichten soms weer als je de rem intrapt?
Dealer weer gebeld en afspraak morgenochtend om de auto uit te laten lezen.

Wil het toch alvast vragen, komt iemand deze knipperlicht storing bekend voor?

Ik weet dat een kapotte accu de meest vreemde storingen kan veroorzaken en ik weet uit ervaring ook dat een OK meting van de accu kan betekenen dat de accu toch kapot is, dat heb ik nl. een maand geleden met de V70 gehad.. :-/

Ik hoop dat het accu gerelateerd is, maar de WW melding dat er een elektronica storing is maakt ook iets angstig.
Saillant detail, de garantie op de auto loopt 18-1-2017 af.... O-)

Als het voor blijft komen vanavond wil ik de zekering van de alarmlichten er maar uithalen om een lege accu te voorkomen vannacht, echter in het instructieboekje kan ik geen zekeringnummer daarvan vinden?

gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
MartijnAbel
4th Gear member

Zit er toevallig een aftermatket trekhaak oid op?
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Edwin
5th Gear member

MartijnAbel schreef: Zit er toevallig een aftermatket trekhaak oid op?
Nee, er zit geen trekhaak op. Wel een aftermarket (lees: BMW/Mini antenne! ;-) )

Ben al wel weer wat verder denk ik. Al googelend op waar de zekering voor de alarmlichten zit, kwam ik een topic tegen wat ook ging over een elektrische storing (bij een V50) m.b.t. de alarmlichten. In dat topic stond een filmpje over hoe de ventilatie openingen en de alarmlichtschakelaar eruit te halen.

Ik heb dit even gedaan en de schakelaar zelf ook even uit elkaar gehaald. De schakelaar werkt met een veertje en een drukschakelingetje op een printplaatje. Het veertje duwt de schakelaar terug en was nog wel goed. Even de glijdende delen van de schakelaar iets met siliconenspray ingespoten en boel weer in elkaar gezet. Na montage van alles deed de storing het nog éénmaal en daarna niet meer. Ook tijdens het rijden deed ie het niet meer. Ikzelf vermoed dat het aan de schakelaar ligt op de één of andere manier. Ik heb hem zolang maar even aan de stekker bungelend uit het rooster hangen om niet weer de boel te moeten uitbouwen als er een nieuwe inkomt. Was ergens anders ook nog een topic tegengekomen van iemand die een schakelaar had waar een storing inzat. Wel vreemd hoor; hoe vaak gebruik je die schakelaar en hoe kan er dan ook nog wat in kapot gaan!!??

Voor de nacht laat ik de schakelaar maar even niet aangesloten, just in case...
Wat me verder nog opviel is dat wanneer ik de schakelaar aansluit en daarna de auto start het lampje in de schakelaar gewoon brandt. Sluit ik de schakelaar als de motor al draait dan brandt het lampje in de schakelaar niet, maar werkt de schakelaar wel gewoon.
Ben benieuwd of en welke storingen er morgen uitkomen.

Ze verwachten -8 vannacht! Ach, als er dan toch ook een parkeerverwarming inzit, deze ook gelijk maar even aangezet voor morgenvroeg! 8-)

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”