Check engine light V40 D2 VEA
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Software is geen oplossing, de EGR + bijhorende delen vervangen door gemodificeerde onderdelen wel. Op een Engels forum wordt gezegd dat de fabrieksgarantie op deze onderdelen vanwege aanhoudende problemen is verlengd naar 48 maanden. Dus terug naar de dealer en om een echte oplossing vragen.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
In mijn oude V40 is de EGR klep vernieuwd en iets met een lambasone. Maar het is gewoon belachelijk dat je met de nieuwe diesels niet even korte ritjes kan maken. Even hond uit laten en dan weer een groot stuk rijden zit er dus niet in.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Onzin! Diesels zijn gewoon niet gemaakt voor korte afstanden omdat de boel niet warm wordt en dus ook niet goed het vuil verbrandt. Is inherent aan principe. Als je alleen korte stukken rijdt, ben je beter af met een benzine (die gewoon sneller warm wordt omdat de motorconstructie in de regel lichter is) of een volelektrische auto.Maar het is gewoon belachelijk dat je met de nieuwe diesels niet even korte ritjes kan maken. Even hond uit laten en dan weer een groot stuk rijden zit er dus niet in.
Ik durf ook de volgende gok nog wel aan: al die hybride auto's die veel elektrisch rijden en slechts af en toe van de motor ondersteuning krijgen, gaan ook eerder stuk. Een motor goed warm stoken is nu eenmaal "lekker" voor een verbrandingsmotor!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat wordt gedaan door de standkachel, die doet daarom een voorverwarming bij alle hybrids.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Onze C70 D3 (5 cyl) doet al 6 jaar korte stukjes (17km enkele reis) woon-werkverkeer, zit nu op 75000km en heeft nog geen krimp gegeven, dus het kan wel....fret schreef:Onzin! Diesels zijn gewoon niet gemaakt voor korte afstanden omdat de boel niet warm wordt en dus ook niet goed het vuil verbrandt. Is inherent aan principe. Als je alleen korte stukken rijdt, ben je beter af met een benzine (die gewoon sneller warm wordt omdat de motorconstructie in de regel lichter is) of een volelektrische auto.Maar het is gewoon belachelijk dat je met de nieuwe diesels niet even korte ritjes kan maken. Even hond uit laten en dan weer een groot stuk rijden zit er dus niet in.
Ik durf ook de volgende gok nog wel aan: al die hybride auto's die veel elektrisch rijden en slechts af en toe van de motor ondersteuning krijgen, gaan ook eerder stuk. Een motor goed warm stoken is nu eenmaal "lekker" voor een verbrandingsmotor!
Tijdens de weekends af en toe wat langere afstand rijden, maar ook dat gebeurd niet elk weekend, omdat we tijdens de wintermaanden meestal de XC70 nemen tijdens het weekend.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
De diesel in personenwagens is een uitloopmodel waar we helaas nog jaren last (lees: gezondheidsschade) van zullen hebben.
Hoop dat Volvo snel met een serieuze "stromer" komt. Met Geely op de achtergrond zal dat relatief eenvoudig zijn!
Hoop dat Volvo snel met een serieuze "stromer" komt. Met Geely op de achtergrond zal dat relatief eenvoudig zijn!
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 17:43
Nog een korte update. Nadat de eerste keer het lampje ging branden heeft de dealer de EGR klep afstelling aangepast en software bijgewerkt. Na ongeveer 10k opnieuw de melding gekregen. Toen bleken de lambda sensoren inderdaad helemaal vervuilt te zijn. De dealer heeft die schoongemaakt en aangeven dat er weer een software update is geweest die ervoor zorgt dat de sensoren niet tot minder vuil zouden moeten worden. Ondertussen 15k verder zonder problemen, dus hopelijk inderdaad opgelost. (klop klop) Al verwacht ik dat die sensoren uiteindelijk wel weer vuil zullen zijn.
- moffermans
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 19.06.2015 - 18:30
Ben begin december met mijn D2 MY2016 (48000km) ook naar de dealer geweest.
Bleek ook de EGR te zijn.
Hebben modificatie uitgevoerd. Geen foutmelding meer tot nu toe.
Bleek ook de EGR te zijn.
Hebben modificatie uitgevoerd. Geen foutmelding meer tot nu toe.
- ErikRGV
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 07.08.2014 - 14:35
ik krijg volgende week de modificatie op de EGR.
Ze hebben onlangs een software update gedaan. De dealer heeft onlangs een Software update gedaan maar soms gaat het lampje aan en soms is het na het starten ook weer weg.
ze hebben gezegd dat ze nu afhankelijk van de storing bezig gaan met gemodificeerde delen. Ik hoop dat het dan eindelijk opgelost wordt.
Want het vertrouwen zakt wel ver zo...
Ze hebben onlangs een software update gedaan. De dealer heeft onlangs een Software update gedaan maar soms gaat het lampje aan en soms is het na het starten ook weer weg.
ze hebben gezegd dat ze nu afhankelijk van de storing bezig gaan met gemodificeerde delen. Ik hoop dat het dan eindelijk opgelost wordt.
Want het vertrouwen zakt wel ver zo...
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er bij een issue wat bij iedereen gelijk is (of lijkt te zijn) er toch zoveel verschillende oplossingen zijn. Of juist een gebrek aan structurele oplossingen...
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer: