RSE Beeldscherm stuk met oplossing

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Lexus76
3rd Gear member

Goedendag allen,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een XC70 uit 2011. Met R.S.E. Eén van de twee schermen in de hoofdsteun was stuk. Barst in het scherm met een grote zwarte vlek als gevolg. Volgens de dealer 750,- ex btw, ex montage. Best veel geld. Ik dacht, demontage bedrijf bellen. Geen enkel bedrijf, en ik heb er echt een stuk of 10 gebeld, ook Rima, Marans e.d., had er één liggen. Rima zei zelfs dat er erg moeilijk aan te komen is. Toen ben ik gaan proberen bij laptop en telefoonscherm reparatie bedrijven. Ook niks. Een mede forummer tipte me om te proberen op de markt in beverwijk. Ik woon daar niet in de buurt, en ik had er ook niet veel vertrouwen dus dat zou mijn laatste optie zijn. Uiteindelijk bij een bedrijf in Groningen beland. Bouma Auto Comfort. Hoofdsteun losgehaald, scherm losgekoppeld. Komt een draad uit de rugleuning en die zit met een stekker onder aan het scherm vast. Met de hoofdsteun naar binnen gewandeld. Hij haalde met een schroevendraaier het scherm eruit. Ik kon de hoofdsteun weer in de auto en hij kon zich er even in verdiepen. 2 uur later telefoon. Het lcd scherm is dus los te vervangen. Moet wel uit Amerika komen, er zit een levertijd van bijna 3 weken op. Ik ben 220,- euro achteruit, inclusief btw en montage, en ik heb weer een origineel volvo schermpje erin. :D
Heel blij mee dus.

Gr. Alex
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
Summum
6th Gear member

Top, mooie oplossing zo te lezen.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”