Leden.
Ik ben sinds kort in het bezit van een hele mooie XC90 uit half 2012, benzine 3.2 6 Pitter. Super natuurlijk. In Nederland, België etc vrijwel niet te vinden met heel weinig kilometers, dus via USA gelukt (en gecontroleerd door garage).
Nu een paar vragen :
- tellers zijn al in KM, verbruik etc ook alleen totaal stand(nu in miles) omzetten naar KM dat kan niet volgens de dealer, daar heb je speciale software voor nodig?
- momenteel is de Volvo FWD, niets mis mee natuurlijk, kan dat omgebouwd worden naar AWD?
- ik mis vanuit vorige auto Xenon, is dat te doen of een belachelijke investering ?
- en ik zou het verwarmingspaneeltje graag omwisselen van F naar C , is dat te doen?
Bedankt al vast voor jullie hulp en wat een lekkere auto die Volvo..
XC90 import
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Welkom.
Het paneeltje met de temperaturen kun je wellicht los verkrijgen, weet even niet of het zo over te schroeven is en ook niet of de graden C dan kloppen. Zoals OGA al zei kun je de ombouw naar AWD vergeten.
Het paneeltje met de temperaturen kun je wellicht los verkrijgen, weet even niet of het zo over te schroeven is en ook niet of de graden C dan kloppen. Zoals OGA al zei kun je de ombouw naar AWD vergeten.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Carfreak
- 7th Gear member
Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
Maar had je wellicht niet beter meteen een AWD kunnen aanschaffen? Kennelijk was dat eigenlijk je wens.
Maar had je wellicht niet beter meteen een AWD kunnen aanschaffen? Kennelijk was dat eigenlijk je wens.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- Starter
Thanks allen
Natuurlijk wist ik dat de Volvo FWD was, niets mis mee. Er zijn gewoon echt heel weinig 6 pitters benzine van een paar jaar oud te koop. Ja de nieuwe maar die is me nu nog even te duur gebruikt. In Nederland waren het er toen 2, de mijne en een rode met 150k op de teller. Zelfs nu is het aanbod vrijwel niets vanaf 2012. Ik heb niet veel verstand van auto's. AWD is absoluut geen must en totaal niet nodig hier, luxe "probleem" . Had leuk geweest als het zou kunnen technisch.
Maar xenon had ik wel willen hebben en die paneeltjes zie ik wel eens op Marktplaats staan. Miles is natuurlijk ook niet om wakker van te liggen, zijn details. De rest is namelijk wel omgezet.
Verder blijft het een heerlijke auto om in te rijden, leuke set winterbanden op de kop getikt.
Wellicht dat het nieuwe type binnen een paar jaar betaalbaarder wordt gebruikt, dan zien we wel weer. Voorlopig zitten we er goed en veilig bij.
Natuurlijk wist ik dat de Volvo FWD was, niets mis mee. Er zijn gewoon echt heel weinig 6 pitters benzine van een paar jaar oud te koop. Ja de nieuwe maar die is me nu nog even te duur gebruikt. In Nederland waren het er toen 2, de mijne en een rode met 150k op de teller. Zelfs nu is het aanbod vrijwel niets vanaf 2012. Ik heb niet veel verstand van auto's. AWD is absoluut geen must en totaal niet nodig hier, luxe "probleem" . Had leuk geweest als het zou kunnen technisch.
Maar xenon had ik wel willen hebben en die paneeltjes zie ik wel eens op Marktplaats staan. Miles is natuurlijk ook niet om wakker van te liggen, zijn details. De rest is namelijk wel omgezet.
Verder blijft het een heerlijke auto om in te rijden, leuke set winterbanden op de kop getikt.
Wellicht dat het nieuwe type binnen een paar jaar betaalbaarder wordt gebruikt, dan zien we wel weer. Voorlopig zitten we er goed en veilig bij.
- Jers3n
- 5th Gear member
Gefeliciteerd met je aankoop.
Dat er weinig 3.2L uit 2012 en jonger te vinden zijn is m.i. niet zo vreemd, in NL is deze als MY12 (tot ca. mei 2012) het laatst geleverd, daarna enkel als Diesel.
Dat er weinig 3.2L uit 2012 en jonger te vinden zijn is m.i. niet zo vreemd, in NL is deze als MY12 (tot ca. mei 2012) het laatst geleverd, daarna enkel als Diesel.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue