Even voorstellen en vraag over bestandsformaten

Plaats reactie
Imbean
Starter

Op 4 januari werd mijn nieuwe Volvo afgeleverd. Het is voor het eerst dat ik zelf Volvo rijd. Nou ja, begin tachtiger jaren had mijn vader een Volvo 242 (als ik het goed weet te herinneren) die ik af en toe mocht gebruiken.
Mijn Volvo:
- S60 Onyx zwart
- T4
- Nordic+ Sport R-design
- Geheel lederen bekleding
- Harman/Kardon premium sound

De auto bevalt prima en met de standkachel is ijskrabben verleden tijd :-)

Ik ben zelf erg gesteld op goed geluid (ik denk dat je best kunt zeggen dat ik audiofiel ben) en ben te spreken over de H/K premium sound. Ik heb een grote muziekverzameling en wil die graag ongecomprimeerd of lossless (wav of flac, voor degenen die daarmee bekend zijn) via USB-stick afspelen. Dat Flac niet wordt ondersteund (toch?) snap ik wel maar ik krijg WAV niet spelende via USB terwijl de handleiding toch lijkt aan te geven dat dit wel kan. De dealer kon de vraag niet direct beantwoorden maar zet de vraag uit binnen Volvo. Ondertussen wil ik dit forum vragen of er leden zijn die antwoord hebben op deze vraag.
Voor de goede orde: ik sample naar standaard wav (44k1, 16 bits) en heb al diverse conversie-programma's gebruikt om uit te sluiten dat het aan de conversie-software ligt om FLAC om te zetten naar WAV (denk aan Adobe Audition bijv.). Mijn vorige auto, Seat Leon FR, speelde deze wav's moeiteloos af.

Heeft iemand suggesties, ervaringen hiermee?

Bvd alvast
Gerco
wereldreiziger
2nd Gear member

Voor wat betreft de audio heb ik geen idee. Ipod met vbr 320 is prima op mijn high performace, maar haalt het niet bij thuis. :-/
In de C30 kon met nog zelfs wat harder zonder te vervormen.

Verder mooie bak denk ik zo. Foto's?

Enne die stankachel, jaloers..
Acheraf niet meer origineel te monteren helaas in de mijne... :devil:

Veel plezier in ieder geval met de bolide!
Laatst gewijzigd door wereldreiziger op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
Imbean
Starter

Bedankt voor je reactie, wereldreiziger. :-)

Ja, die standkachel is echt perfect. Ook vandaag weer. -5 maar de Volvo staat keurig verwarmd en ontdooit klaar op tijdstip van vertrek.
Een Ipod is volgens mij ook MP3 formaat, maar ik kan me vergissen.

Misschien dat anderen nog suggesties hebben m.b.t. afspelen Wav?

Oh ja, een foto. Snel maar een foto genomen. :-D
Ik moet even kijken hoe ik dat upload. Bericht volgt.
Imbean
Starter

De nieuwe bolide :-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Imbean op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
hvt
5th Gear member

Welkom.
Mooie auto.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Imbean
Starter

Dank je, hvt! :-)

Ik heb vanuit Volvo antwoord gekregen.

Sinds 2014 is het niet meer mogelijk om WAV-bestanden via USB af te spelen. Daarvoor was dit wel mogelijk maar omdat het minder werd gebruikt heeft Volvo met de media-update van 2014 support voor WAV bestanden verwijderd.
FLAC bestanden zouden wel afgespeeld kunnen worden. Snel geprobeerd maar FLAC heb ik nog niet kunnen afspelen via USB.
Laatst gewijzigd door Imbean op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Summum
6th Gear member

Mooie auto!

Ik ben geen expert op digitaal (audio)gebied, maar ik heb wel eens begrepen dat mensen problemen hadden met het lezen van USB-sticks als deze niet FAT-32 geformatteerd zijn. Misschien dat dat bij jou ook zo is?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
teebee
7th Gear member

Imbean schreef: Dank je, hvt! :-)

Sinds 2014 is het niet meer mogelijk om WAV-bestanden via USB af te spelen. Daarvoor was dit wel mogelijk maar omdat het minder werd gebruikt heeft Volvo met de media-update van 2014 support voor WAV bestanden verwijderd.
FLAC bestanden zouden wel afgespeeld kunnen worden. Snel geprobeerd maar FLAC heb ik nog niet kunnen afspelen via USB.
Wat een vreemde actie van Volvo... beter mee verlegen dan om verlegen zou je zeggen....
wat maakt het uit als je die optie zou laten zitten zou je denken.... Zeker gezien het feit dat het nog altijd een formaat is wat gebruikt wordt, relatief weinig, maar toch....
Ik pleit voor een 'drivers committee' waar Volvo uit kan putten voor do's and don't-s voor komende modellen.... dát zou nog ns klantgericht zijn. Men zal versteld staan van de fantastische suggesties welke ze daar zouden kunnen opdoen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Imbean
Starter

teebee schreef:
Imbean schreef: Dank je, hvt! :-)

Wat een vreemde actie van Volvo... beter mee verlegen dan om verlegen zou je zeggen....
wat maakt het uit als je die optie zou laten zitten zou je denken.... Zeker gezien het feit dat het nog altijd een formaat is wat gebruikt wordt, relatief weinig, maar toch....
Ik pleit voor een 'drivers committee' waar Volvo uit kan putten voor do's and don't-s voor komende modellen.... dát zou nog ns klantgericht zijn. Men zal versteld staan van de fantastische suggesties welke ze daar zouden kunnen opdoen.
Mee eens, @teebee!
Of ik moet me sterk vergissen maar een CD gebruikt ook het WAV-formaat. Dus de audioset is in staat om WAV te decoderen. Waarom laat je dat dan niet toe via USB? Het enige dat ik kan verzinnen, is dat het een geld-kwestie is. Misschien moeten er rechten worden betaald voor het gebruik van WAV. Overigens: het FLAC formaat wordt alleen ondersteund in SPA auto's.
Klantpanelen leveren veel goede informatie vanuit klanten. Ikzelf werk bij een grote bank en wij maken regelmatig gebruik van klantinterviews en feedback die we krijgen vanuit mobiele apps. Dat is zeer waardevol. Hoe goed je als bedrijf ook denkt je klant optimaal te bedienen, uiteindelijk is het de klantbeleving die bepaalt of je product, whatever that may be, goed is c.q. nog verbeterd kan worden.
Imbean
Starter

Summum schreef: Mooie auto!

Ik ben geen expert op digitaal (audio)gebied, maar ik heb wel eens begrepen dat mensen problemen hadden met het lezen van USB-sticks als deze niet FAT-32 geformatteerd zijn. Misschien dat dat bij jou ook zo is?
Hi @Summum,

Bedankt voor je reactie en ja het klopt wat je zegt. Doorgaans wordt in portable media, daar schaar ik dan auto's ook maar even onder, alleen fat-32 ondersteund. USB-sticks kun je vele formaten meegeven, naast Fat-32, zoals bijv. NTFS, FAT-16, OSX.
Ik heb ook daar met name op gelet en de USB-stick expliciet FAt-32 geformateerd. Omdat ik MP3 en andere voorgeschreven formaten wel kon afspelen in mijn Volvo, ga ik ervan uit dat het niet kunnen afspelen van WAV's niet het gevolg is van het verkeerd geformatteerd zijn van de USB-stick.
Ik heb overigens ook andere USB-sticks gebruikt om uit te sluiten dat er iets mis is met de gebruikte USB-stick.
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Ik ga niet zeggen, dat ik het probleem nou helemaal snap. Maar ik hang m'n IPOD via de USB in de auto en dat speelt alles af wat de IPOD kan afspelen. Ik zie daar samplefrequentie soms tot 196 k. Misschien is dan een IPOD ipv een USB stick de oplossing?
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”