Beste mensen,
Ik wil mogelijk mijn C30 R-design 1.8 MY2008 inruilen op een V70 2.0T R-design van 2011 met 200.000km op de teller met powershift automaat. Nu twijfel ik een beetje aangezien ik ook over een hoop problemen met deze bak lees en dus wellicht for safe voor een handgeschakelde 6bak moet kiezen. Ik rijd ongeveer 20.000km per jaar. Evt nog zaken waar ik bij het proefrijden nog rekening mee moet houden?
Ik hoor het graag..
Gr Sander
V70 2.0T powershift of handbak?
- Calimero
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 07:57
Laatst gewijzigd door Calimero op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla
R-design: niet de pk's, maar wel de looks
R-design: niet de pk's, maar wel de looks

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Als die bak maar met enige regelmaat een flush heeft gehad en goed zijn werk doet.
En verder is het een kwestie van vertrouwen. Ik bedoel mijn D5 draaide vorig jaar omstreeks deze tijd ook in de soep en koste een klein vermogen om weer tot leven te komen.....het zijn de dingen die gebeuren.
En verder is het een kwestie van vertrouwen. Ik bedoel mijn D5 draaide vorig jaar omstreeks deze tijd ook in de soep en koste een klein vermogen om weer tot leven te komen.....het zijn de dingen die gebeuren.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Als je rond 2011 zoekt, zou je ook kunnen kijken naar de Limited Editions,
die zijn vanaf 2e helft 2011 geleverd (my 2012), zeer compleet uitgerust met leer, Xenon, LM velgen, electrische achterklep en het ingebouwde Sensus audio en navigatie systeem (bobbel op dashboard, en dus niet het omhoog schuivende schermpje).
Door de interessante prijsstelling zijn er toen behoorlijk veel van verkocht (en in de lease) die nu na 4 a 5 jaar op de 2e hands markt komen. Met waarschijnlijk iets minder dan 200k; eerder 120 a 160k km.
Dan heb je in benzine een T4, met 180 pk.
Handgeschakeld of automaat.... hoor niet veel veel positieve verhalen over die powershift. Ik had een handgeschakelde 6 bak in mijn LE. 145k probleemloos mee gereden.
Succes.
die zijn vanaf 2e helft 2011 geleverd (my 2012), zeer compleet uitgerust met leer, Xenon, LM velgen, electrische achterklep en het ingebouwde Sensus audio en navigatie systeem (bobbel op dashboard, en dus niet het omhoog schuivende schermpje).
Door de interessante prijsstelling zijn er toen behoorlijk veel van verkocht (en in de lease) die nu na 4 a 5 jaar op de 2e hands markt komen. Met waarschijnlijk iets minder dan 200k; eerder 120 a 160k km.
Dan heb je in benzine een T4, met 180 pk.
Handgeschakeld of automaat.... hoor niet veel veel positieve verhalen over die powershift. Ik had een handgeschakelde 6 bak in mijn LE. 145k probleemloos mee gereden.
Succes.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Calimero
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 07:57
Ok Thx mensen...sta open voor nog meer ervaringen hoor! Zowel positief als negatief...
LE is een goede optie, maar ik wil per se een R-design vanwege het verlaagde en stuggere onderstel en standaard 18". Kom van een super stijve C30, verlaagd en ook op 18" en wil iets van die bochtenrijkwaliteit behouden en de R-designs zien er gewoon goed uit. En twijfel of deze ook in LE geleverd is....
LE is een goede optie, maar ik wil per se een R-design vanwege het verlaagde en stuggere onderstel en standaard 18". Kom van een super stijve C30, verlaagd en ook op 18" en wil iets van die bochtenrijkwaliteit behouden en de R-designs zien er gewoon goed uit. En twijfel of deze ook in LE geleverd is....
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla
R-design: niet de pk's, maar wel de looks
R-design: niet de pk's, maar wel de looks

- Calimero
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 07:57
Niet alleen om het chassis hoor...gewoon het totale plaatje.NielsPHEV schreef: Als het om het chassis gaat kan je ook een Heico of eibach set laten monteren dan heb je wat meer keuze ik zou geen powershift nemen vind de bak niet fijn en is naar mijn gevoeliger zou een h6 nemen
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla
R-design: niet de pk's, maar wel de looks
R-design: niet de pk's, maar wel de looks

- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Na de LE kwam R-design, daarna de Nordics;
je kan ook zoeken op Dynamic uitvoeringen met iets verlaagd onderstel.
je kan ook zoeken op Dynamic uitvoeringen met iets verlaagd onderstel.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8449
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
In onze nieuwe C70 2.0d was die powershift een gevaar op de weg, de dealer heeft alles geprobeerd om het goed te krijgen, uiteindelijk na 18maand stelde hij voor om de bak onder garantie te vervangen maar tegen die tijd was ons vertrouwen in die auto volledig weg en hebben we de auto ingeruild voor een C70 D3 geartronic, die doet het nu al 6 jaar feilloos.
Voor mij nooit nig een "Slowershift" !
Voor mij nooit nig een "Slowershift" !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
eerst was er de 2.0 T r-edition (denk dat TS die bedoelt) die was overigens technisch identiek aan de latere 2.0 T5 met 245 en goed te tunen. Toen kwamen de LE's, nordics en polars en zo ongeveer vanaf de eerste LE's waren er ook r-edtion beschikbaar maar volgens mij weinig verkocht. Om verwarring compleet te makenkon je op de LE ook een r-design pakketje nemen met spoiler chrome brulpijp en wat andere goodies.PGV70 schreef: Na de LE kwam R-design, daarna de Nordics;
je kan ook zoeken op Dynamic uitvoeringen met iets verlaagd onderstel.
Ik adviseer calimero een auto te zoeken die hem goed past en dan eventueel een chassis kit te laten plaatsen zo heeft ie veel meer keus. In de eerdere modeljaren waren er ook nog van die lekkere 2.5T's (zou ik liever hebben dan een 2.0T 4cil)
- RobbertV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20.05.2016 - 23:22
- Locatie: Kaatsheuvel
Ik heb een MY2014 T4 met PowerShift, doet zijn werk uitstekend, geen klachten, schakelt op de momenten die ik zelf ook zou kiezen.
Een handbak is altijd probleemlozer denk ik, ik lees echter ook over allerlei problemen met de Geartronic bakken, dus welke nu de betere of slechtere is???
Ik weet niet wanneer er verbeteringen in de PS is doorgevoerd.
Een handbak is altijd probleemlozer denk ik, ik lees echter ook over allerlei problemen met de Geartronic bakken, dus welke nu de betere of slechtere is???
Ik weet niet wanneer er verbeteringen in de PS is doorgevoerd.
V70 T4 PowerShift MY2014 Nordic+
Mazda MX5 MY2006
Yamaha Tracer 900GT MY2019
Mazda MX5 MY2006
Yamaha Tracer 900GT MY2019
- SAALVO
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 10.01.2009 - 16:40
- Locatie: Soest
Wellicht een domme vraag, maar wat is het verschil tussen een Powershift en een Geartronic?
Volvo XC-70 2.5T AWD Summum Geartronic in Cedergroen metallic 2005
Volvo V40 T4 R-Design in Solid red 2018
En er zou nog wel een mooie rode 240 Polar Estate bij mogen....
Volvo V40 T4 R-Design in Solid red 2018
En er zou nog wel een mooie rode 240 Polar Estate bij mogen....
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3106
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Mijn vorige XC60 was een T5 Powershift, mechanisch helemaal niets mis mee! Vergeleken met een Geartronic is het wel iets 'bruusker' met wegrijden, daartegenover staat als voordeel dat hij minder kruipneigingen heeft voor een stoplicht (als de voet niet op de rem staat) dan een Geartronic. Mijn eerdere V70's hadden een Geartronic 5 en later met een volgende 6 versnellingen. Echt alert schakelden die geen van beide, maar problemen waren er ook niet.
Mijn huidige XC60 heeft een nieuwe Geartronic met 8 versnellingen, dat is zonder twijfel de lekkerste tot dusverre, de meest alerte en soepelste van mijn hele Volvo historie met automaten.
Mijn huidige XC60 heeft een nieuwe Geartronic met 8 versnellingen, dat is zonder twijfel de lekkerste tot dusverre, de meest alerte en soepelste van mijn hele Volvo historie met automaten.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Calimero
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 07:57
Ik heb besloten toch maar te gaan voor een handbak... bedankt iig voor jullie reacties.
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla
R-design: niet de pk's, maar wel de looks
R-design: niet de pk's, maar wel de looks

Want? Geen spijt van dat "gekoppel"?Calimero schreef: Ik heb besloten toch maar te gaan voor een handbak... bedankt iig voor jullie reacties.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26.08.2013 - 15:38
Heel verstandig, ik rij al bijna 6 jaar in mijn 2.0T R-Edition met een handbak en ben daar heel gelukkig mee. Heb hem bijna direct na de aanschaf laten tunen door Rica naar Stage 2 (268 PK) en dat was geen feest geweest met de Powershift, die kan dat gewoon niet goed aan.
V70 2.0T R-Edition MY2011, 268PK, RICA stage 2