Ik krijg zin om een V90 te kopen.

De nieuwe generatie S en V90
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

valser schreef: Het is eenvoudigweg niet vast te stellen of een eventuele verkooptoename veroorzaakt wordt door reclame. Men maakt een hip filmpje naar de tijdgeest en hoopt er het beste van, dat is het het in feite. De Zlatan-campagne was wel een trendbreuk, bedoeld om een breder publiek aan te spreken, wat nodig is als je de verkoopdoelstellingen van Volvo kent.
Dan bagatelliseer je reclame wel heel erg. Het is inderdaad lastig vast te stellen wat het precieze effect is, zeker als Volvo nieuwe auto's introduceert. Maar goede reclames hebben wel degelijk impact op verkopen. Anders zou het wel heel vreemd zijn als merken reclame maken...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Paul schreef: Maar ik ben wel net uit de droom geholpen, gewoon door even de configurator te openen. Nee dan denk ik dat de V70 eerder een V60 CC Polar + wordt over een paar jaar.
Ik was onlangs in de showroom en schrok me ook wezenloos. Stond een mooi exemplaar van bijna een ton. Sorry, maar dan overweeg ik echt andere auto's...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

4wielen schreef:
diesel01 schreef: Ik heb binnen mijn bedrijf wel met reclamejongens om tafel gezeten die grootse plannen had met dito kosten.
Uiteindelijk is wat telt de mens, waarom vallen bedrijven in mijn branche om als bosjes, ze hebben de mens verloren en zijn in het groot gaan denken.
Grootse plannen met verzekeraar, niet de mens maar het product telt, wij hebben een product en daar zoeken we mensen voor. Heul veul als het kan, kwaliteit telt niet, kwantiteit is het woord.
Ik vind dat Volvo met deze reclame de mens centraal zet, zijn behoeften sluiten aan bij, in dit geval, de V90.
Ik vind de reclame mooi, 4wielen niet..
Laten we even voorop stellen dat je een verdomd goed product moet hebben wil het verkopen. Dat is de V90. Om zo'n product te verkopen hoef je echter helemaal niet de mens centraal te stellen. Mensen hebben namelijk helemaal niets met de de waardes van bedrijven. Leuk al die verhalen van Tony Chocolonely, Triodos en Greenchoice, maar het zijn allemaal spelers in de marge. Helaas, laat ik dat voorop stellen! Maar mensen hebben wel andere zaken aan hun hoofd dan zich druk te maken over waar jouw bedrijf voor staat. Weet jij het verschil tussen Nuon, Eneco en Essent? Nee en het interesseert je ook niet. Datzelfde geldt voor Volvo, Audi en Mercedes. Je moet opvallen, zodat je overwogen wordt. Een feel good filmpje dat je maar moeilijk aan een auto kunt koppelen, schiet dat doel voorbij.

En nogmaals: ik vind de reclame ook mooi! Hij zal alleen minder goed werken dan de reclame met Zlatan...
Je zit verkeerd!
Ik zie bij ons mensen vertrekken omdat hun verzekeraar heeft bepaald geen contract met ons te willen.
Dat zijn mensen die nog nooit een andere ervaring hebben gehad en dat nu gaan meemaken bij onze collega's.
Wij zien nu mensen terugkomen met een product elders gekocht met de vraag of wij er naar willen kijken omdat het product slecht staat afgesteld en de aftersales bestaat uit "daar moet u maar aan wennen".
Helaas is het product versleuteld waardoor wij er softwarematig gelukkig niets mee kunnen, ben ook niet van plan om dat soort rommel op te lossen.
Daarnaast komt er een groep mensen die helemaal niet dansen naar de pijpen van een verzekeraar en zeggen dat ze voor het probleem een oplossing willen.
Allemaal dezelfde producten maar een verschillende werkwijze, wij zetten de mens met zijn probleem centraal en proberen dat samen op te lossen en de ketenbedrijven hebben een product one size fits all, incasseren de bijdrage van de verzekeraar en client en on to the next.
Jij en ik hebben dus een verschil van inzicht en het valt mij op dat het niet meevalt om mensen "die er verstand van hebben" te laten inzien dat de bovenstaande werkwijze en benadering werkt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

diesel01 schreef: Je zit verkeerd!
Ik zie bij ons mensen vertrekken omdat hun verzekeraar heeft bepaald geen contract met ons te willen.
Dat zijn mensen die nog nooit een andere ervaring hebben gehad en dat nu gaan meemaken bij onze collega's.
Wij zien nu mensen terugkomen met een product elders gekocht met de vraag of wij er naar willen kijken omdat het product slecht staat afgesteld en de aftersales bestaat uit "daar moet u maar aan wennen".
Helaas is het product versleuteld waardoor wij er softwarematig gelukkig niets mee kunnen, ben ook niet van plan om dat soort rommel op te lossen.
Daarnaast komt er een groep mensen die helemaal niet dansen naar de pijpen van een verzekeraar en zeggen dat ze voor het probleem een oplossing willen.
Allemaal dezelfde producten maar een verschillende werkwijze, wij zetten de mens met zijn probleem centraal en proberen dat samen op te lossen en de ketenbedrijven hebben een product one size fits all, incasseren de bijdrage van de verzekeraar en client en on to the next.
Jij en ik hebben dus een verschil van inzicht en het valt mij op dat het niet meevalt om mensen "die er verstand van hebben" te laten inzien dat de bovenstaande werkwijze en benadering werkt.
Nee ik zit niet verkeerd, je begrijpt mijn punt niet. Reclame heeft als doel mensen te verleiden jouw product te kopen. Als dat bagger is, zijn mensen snel genezen. Jij moet inderdaad zorgen dat jouw bedrijf (geen idee wat je doet) jouw klanten zo goed mogelijk bedient. Maar reclame moet ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen bij jou gaan aankloppen om je product te kopen. Dat zijn twee verschillende zaken.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Laat ik het eens anders stellen: Hier wordt een reclame bediscussieerd. Dat is toch de beste reclame voor het merk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

V480-S60 schreef: Laat ik het eens anders stellen: Hier wordt een reclame bediscussieerd. Dat is toch de beste reclame voor het merk.
Nee, want Volvo hoeft ons niet meer te bereiken...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Goooeeed, i rest my case.
Exact wat ik dacht Walter 8-)
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Idd. Het word welles nietes. Discussie is leuk maar dit wordt eindeloos.
Voordat mensen elkaar figuurlijk in de haren gaan vliegen even een slotje
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Na beraad weer geopend. Hou het netjes en begrijpelijk. En blijf elkaar respecteren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13741
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

V480-S60 schreef: Idd. Het word welles nietes. Discussie is leuk maar dit wordt eindeloos.
Voordat mensen elkaar figuurlijk in de haren gaan vliegen even een slotje
Ik heb geen haar... kom maar los :D
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Jaja OGA. Maar tegen jou ga ik niet opboksen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Het slotje was gewoon net te vroeg. Volgens mij is het iedereen het nu wel met mij eens!

:D :D :D :D :D
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24661
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

nee hoor, ik niet. Maar dat mag toch?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
valser
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

4wielen schreef: Dan bagatelliseer je reclame wel heel erg. Het is inderdaad lastig vast te stellen wat het precieze effect is, zeker als Volvo nieuwe auto's introduceert. Maar goede reclames hebben wel degelijk impact op verkopen. Anders zou het wel heel vreemd zijn als merken reclame maken...
Ik stel dat het onmogelijk is om te meten of en zo ja hoeveel effect reclame heeft op de verkoop. Er zijn teveel 'confounders'.
Of ik geloof of reclame wel of geen effect heeft doet er niet toe, het is niet vast te stellen, en daarmee is reclame een discutabel en veel geld kostend fenomeen in de commercie. Het lijkt me op zich niet onlogisch om te proberen het publiek te attenderen op het verschijnen van een nieuw model auto, maar of dat leidt tot verkoop? En hoeveel verkoop?
Er zal best enig onderzoek naar gebeuren, naar de invloed van reclame onder klanten van een bedrijf, ze willen van alles van je weten bij Volvo, maar het is uiteindelijk net als de marktman bij de viskraam; als ik op de markt ben, ben ik er al om bepaalde dingen aan te schaffen, het is de vraag hoeveel het luid schreeuwen van de visman mij dan vis doet kopen.
Maar verder is het niet een bepaald opvallend filmpje, wat dat betreft was de Zlatancampagne opvallender.

"Maar goede reclames hebben wel degelijk invloed op verkopen"; dan is meteen de vraag; wat is een 'goede' reclame? En welke invloed heeft die reclame op welke mensen? Gaat iemand een peperduur product kopen als een grote stationcar door reclame?

Waarom spreekt Volvo nu ineens hele volksstammen aan, terwijl dat enige decennia geleden nog niet zo was? Soms lijkt het wel alsof Volvo een Nederlands automerk is, zoveel zie je er rijden. De Opel Kadet van nu, kun je zeggen, met de huidige leasecontracten en gegroeide welstand. Of reclame daarin zo belangrijk is...Ik denk dat het met name door die groeiende welvaart komt, en de grote groep mensen die tot de sociale klimmers behoren, de voormalige "Opel-rijder" en wiens kinderen ook massaal op hockey moeten, gecombineerd met een aanpassing van de modellijn van het merk aan de algemene smaak.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Walter schreef: nee hoor, ik niet. Maar dat mag toch?
De smileys staan er niet voor niets. Ik denk dat niemand hier het met me eens is. Ik snap ook wel dat het lastig te volgen is, want het druist nogal tegen je eigen gevoelens in. Gevoelens die ik pakweg 5 jaar geleden ook nog had. Maar ik ben gebrainwashed door Byron Sharp, een van de weinige professoren in de businesswereld die gedegen wetenschappelijk onderzoek doet. Zijn wetmatigheden staan op een aantal vlakken haaks op wat veel bedrijven momenteel doen en dus zijn er genoeg mensen die hem verketteren. Zonde, er valt zoveel te winnen!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Paul schreef: Ik vind het mooi, even configurator gedaan. Meteen start kaboem op 70k pff
Wat kostte je D6 destijds ook alweer :happy:

Ik ben er van overtuigd dat er over twee jaar echt een V90 limitedbuisessetionsportnordicpolarplus versie zal zijn die nog veel meer value voor money is
Laatst gewijzigd door NielsPHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8499
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Alhoewel ik de V90CC (toch de eigenlijke opvolger van mijn XC70) nog niet in real life gezien heb, vind ik het een pracht van een auto, de schuine achterkant is wat minder, dat wel.

Het grootste probleem is dat de V90CC weer een stuk langer geworden is dan de XC70 en in mijn kleine garage in NL heb ik nog amper 20cm over als de Xc70 erin staat.
In Belgie is onze garage 9m diep, daar is het geen probleem.

Tenzij ik tegen de tijd dat ik de XC70 moet vervangen ik een fantastische ex-Volvocars lease V90CC op de kop kan tikken, begin ik ook naar de V60CC over te hellen.
Ook een pracht van een auto en laat ons eerlijk zijn, we zijn maar met ons tweetjes, velen rijden dan een Fiat Panda iod...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

valser schreef: Ik stel dat het onmogelijk is om te meten of en zo ja hoeveel effect reclame heeft op de verkoop. Er zijn teveel 'confounders'.
Of ik geloof of reclame wel of geen effect heeft doet er niet toe, het is niet vast te stellen, en daarmee is reclame een discutabel en veel geld kostend fenomeen in de commercie. Het lijkt me op zich niet onlogisch om te proberen het publiek te attenderen op het verschijnen van een nieuw model auto, maar of dat leidt tot verkoop? En hoeveel verkoop?
Er zal best enig onderzoek naar gebeuren, naar de invloed van reclame onder klanten van een bedrijf, ze willen van alles van je weten bij Volvo, maar het is uiteindelijk net als de marktman bij de viskraam; als ik op de markt ben, ben ik er al om bepaalde dingen aan te schaffen, het is de vraag hoeveel het luid schreeuwen van de visman mij dan vis doet kopen.
Maar verder is het niet een bepaald opvallend filmpje, wat dat betreft was de Zlatancampagne opvallender.

"Maar goede reclames hebben wel degelijk invloed op verkopen"; dan is meteen de vraag; wat is een 'goede' reclame? En welke invloed heeft die reclame op welke mensen? Gaat iemand een peperduur product kopen als een grote stationcar door reclame?

Waarom spreekt Volvo nu ineens hele volksstammen aan, terwijl dat enige decennia geleden nog niet zo was? Soms lijkt het wel alsof Volvo een Nederlands automerk is, zoveel zie je er rijden. De Opel Kadet van nu, kun je zeggen, met de huidige leasecontracten en gegroeide welstand. Of reclame daarin zo belangrijk is...Ik denk dat het met name door die groeiende welvaart komt, en de grote groep mensen die tot de sociale klimmers behoren, de voormalige "Opel-rijder" en wiens kinderen ook massaal op hockey moeten, gecombineerd met een aanpassing van de modellijn van het merk aan de algemene smaak.
Als persoon denk je ongevoelig te zijn voor reclame. En dus dat het harde schreeuwen weinig zin heeft. De data wijst echter heel plat uit dat iedere euro die je uitgeeft aan reclame leidt tot extra inkomsten. Pepsi heeft een aantal jaar terug haar marketingbudget voor en heel groot deel verschoven van offline naar online. In een jaar daalde het marktaandeel met 5% (EUR 350 M). Als je er meer over wilt lezen, klik hier. Dat lijkt me een duidelijk effect.

Ik zal verder niet ingaan op 'goede reclame', behalve dat ik How brands grow van Byron Sharp kan aanraden als je er echt in geïnteresseerd bent. Gaat iemand een V90 kopen door reclame? Nee, niet direct. Maar als je heel vaak met de V90 geconfronteerd wordt, komt hij misschien wel op je long- of zelfs shortlist. Als je hem nooit ziet, is de kans daarop kleiner.

Overigens denk ik dat we nu zoveel Volvo's op de weg zien door de fiscale regelingen (o.a. V40 D2, V60 PIH). Heeft ze geen windeieren gelegd. Maar ben benieuwd hoe dat gaat met de nieuwe bijtellingsregeling...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13741
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

wat je nu zegt is dat bijtellingsgeilheid reclame overbodig maakte?
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

OGA244 schreef: wat je nu zegt is dat bijtellingsgeilheid reclame overbodig maakte?
Nee, want mensen moeten wel weten dat je bijtellingsgeile auto's hebt. Dus dat heeft Volvo in Nederland gedaan.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”