Dakkoffer T8 verbruik
- Mavi57
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 02.06.2016 - 22:25
Tripje van België naar Ameland in T8 (+/-350 km) met dakkoffer - gemiddeld zo'n 9 liter/100km, dus zo'n litertje meer dan gewoonlijk bij snelweg verkeer.Empereur schreef: Heeft iemand al met een dakkoffer een (wintersport) trip gemaakt? Wat deed dit met het verbruik?
Laatst gewijzigd door Mavi57 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 23.01.2015 - 21:57
Met Volvo dakkoffer op T8 paar keer op vakantie geweest, oa door Duitsland richting Oostenrijk met een beetje doorrijden, maar dan rij je echt van pomp naar pomp. Denk dat ik zo rond de 1 op 7 zat. En met een klein tandje van 50 liter sta je dan dus constant bij de pomp.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20.04.2015 - 14:57
Dank voor de input,heren.
Lijkt erop dat ik met een D5 ipv mijn T8 zal gaan. Mijn auto moet naar Beesd ivm een hybride accu probleem.
Ik rijd nu een paar dagen in een Momentum D5, MY2017 - ik moet zeggen dat de Diesel bijzonder lekker rijdt. Ongelofelijk goed ook weer voor een 2.0 4cyl. De motor past perfect bij de auto. Het lagere gewicht merk je ook goed tov de T8. Wel prettig hoor.
Verder grappig te merken hoe snel je went aan alle gadgets. Mijn auto is vrijwel alles erop en eraan, de leenauto mist hier en daar een optie. Luchtvering, BLIS en achteruitrijdcamera worden gemist. BLIS nog het meeste eigenlijk, ik merk dat ik daar altijd zeer op vertrouw.
De standaard vering is trouwens prima, maar de luchtvering wordt toch gemist - wel echt een stap hoger in verfijning wat mij betreft. Is nu voor het eerst dat ik het kon vergelijken.
Wel zeer netjes dat ik een XC90 als vervanger heb - vrijwel pijnloze situatie zo, al is het jammer van de problemen met de batterij.
Lijkt erop dat ik met een D5 ipv mijn T8 zal gaan. Mijn auto moet naar Beesd ivm een hybride accu probleem.
Ik rijd nu een paar dagen in een Momentum D5, MY2017 - ik moet zeggen dat de Diesel bijzonder lekker rijdt. Ongelofelijk goed ook weer voor een 2.0 4cyl. De motor past perfect bij de auto. Het lagere gewicht merk je ook goed tov de T8. Wel prettig hoor.
Verder grappig te merken hoe snel je went aan alle gadgets. Mijn auto is vrijwel alles erop en eraan, de leenauto mist hier en daar een optie. Luchtvering, BLIS en achteruitrijdcamera worden gemist. BLIS nog het meeste eigenlijk, ik merk dat ik daar altijd zeer op vertrouw.
De standaard vering is trouwens prima, maar de luchtvering wordt toch gemist - wel echt een stap hoger in verfijning wat mij betreft. Is nu voor het eerst dat ik het kon vergelijken.
Wel zeer netjes dat ik een XC90 als vervanger heb - vrijwel pijnloze situatie zo, al is het jammer van de problemen met de batterij.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.10.2016 - 16:32
9l/100 km met dakkoffer? Da's wel zuinig vind ik. Heb nu een paar 100km met mijn T8 gereden (zonder dakkoffer) en zonder al te wild te rijden, kom ik uit rond de 11 l/100km.Mavi57 schreef:Tripje van België naar Ameland in T8 (+/-350 km) met dakkoffer - gemiddeld zo'n 9 liter/100km, dus zo'n litertje meer dan gewoonlijk bij snelweg verkeer.
Aan welke snelheid rij je dan? Is dat de 120 of iets lager?
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
- Mavi57
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 02.06.2016 - 22:25
Nee, gewoon de max toegelaten snelheid aanhouden. Let wel dit is het verbruik op deze tocht alleen.bvantieghem schreef:9l/100 km met dakkoffer? Da's wel zuinig vind ik. Heb nu een paar 100km met mijn T8 gereden (zonder dakkoffer) en zonder al te wild te rijden, kom ik uit rond de 11 l/100km.Mavi57 schreef:Tripje van België naar Ameland in T8 (+/-350 km) met dakkoffer - gemiddeld zo'n 9 liter/100km, dus zo'n litertje meer dan gewoonlijk bij snelweg verkeer.
Aan welke snelheid rij je dan? Is dat de 120 of iets lager?
Daarbuiten zit ik nu op 6.4l/100 - ik rijd wel veel alleen elektrisch. Die 6.4l/100 zijn dan nog een overschotje van de trip naar Ameland. Daarvoor zat ik op 5.3l/100.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 12.08.2016 - 20:29
- Locatie: West-Vlaanderen
Hallo,
ben net terug van een weekje Zuid-Frankrijk met m'n ouders. (beide identieke xc90T8's)
Mijn ouders hebben de heen- en terugreis telkens met een tussenstop in Dijon gedaan. ik ben zelf met m'n broer, vrouw en 2 kids in 1 trek op en af gereden.
Mijn ouders hadden een verbruik van 8,2L/100km over het volle traject. mijn ouders reden op hun 'gemak' zeg maar
Ikzelf had een verbruik van 11L/100km, maar dan wel op de autoroute met ACC en autopilot aan met 135km/u en zoals eerder gezegd met 3 volwassenen en 2 kids en op het dak de thule motion XXL die vol zat (wat wil je...2 kleine kinderen en een vrouw
)
Tevens moet ik zeggen dat de TéléPeage (BipAndGo-bakje aan de voorruit) zonder problemen werkte (wel steeds de meest rechtse automatische poortjes nemen zoals de vrachtwagens)

Aldaar in de Ardèche haalden we beide een gemiddeld verbruik van een 7,2L/100km (ongeveer 800km gereden) zonder te kunnen bijladen. Ik heb m'n dakkoffer en dakdragers wel afgenomen tijdens het verblijf.
de publieke laadpalen gaven telkens een "erreur technique", ben ik blij dat ik toch voor de Volvo gekozen had ipv. een Full-electric, zou je mooi staan blinken...
ps: Tevens moet ik zeggen dat de wagen bijzonder slim is, hij vraagt zelf wanneer hij wil gewassen worden:

ben net terug van een weekje Zuid-Frankrijk met m'n ouders. (beide identieke xc90T8's)
Mijn ouders hebben de heen- en terugreis telkens met een tussenstop in Dijon gedaan. ik ben zelf met m'n broer, vrouw en 2 kids in 1 trek op en af gereden.
Mijn ouders hadden een verbruik van 8,2L/100km over het volle traject. mijn ouders reden op hun 'gemak' zeg maar
Ikzelf had een verbruik van 11L/100km, maar dan wel op de autoroute met ACC en autopilot aan met 135km/u en zoals eerder gezegd met 3 volwassenen en 2 kids en op het dak de thule motion XXL die vol zat (wat wil je...2 kleine kinderen en een vrouw

Tevens moet ik zeggen dat de TéléPeage (BipAndGo-bakje aan de voorruit) zonder problemen werkte (wel steeds de meest rechtse automatische poortjes nemen zoals de vrachtwagens)

Aldaar in de Ardèche haalden we beide een gemiddeld verbruik van een 7,2L/100km (ongeveer 800km gereden) zonder te kunnen bijladen. Ik heb m'n dakkoffer en dakdragers wel afgenomen tijdens het verblijf.
de publieke laadpalen gaven telkens een "erreur technique", ben ik blij dat ik toch voor de Volvo gekozen had ipv. een Full-electric, zou je mooi staan blinken...
ps: Tevens moet ik zeggen dat de wagen bijzonder slim is, hij vraagt zelf wanneer hij wil gewassen worden:

Sinds oktober 2016: volvo XC90 T8 Inscription - Magic Blue