Allereerst, mijn naam is Jannick en sinds een aantal dagen mij toch maar eens aangemeld op dit mooie forum.
Waarom? Wel, omdat ik (en het thuisfront) op zoek zijn naar een ''nieuwe'' auto en na een heel lange shortlist, hem eigenlijk terug gebracht naar 1 en wel een V50. Ik heb me dus de afgelopen dagen (met name avonden) al flink kunnen inlezen over eventuele zaken waar op te letten bij aankoop etc. etc.
Reden? Momenteel rijd ik een 3 deurs ibiza 1.9TDI uit 2009 en deze is voor ons eigenlijk te onpraktisch. Met een gezinsuitbreiding op komst en 2 hondjes welke ook af en toe mee op stap moeten wilden we graag minimaal een 5 deurs, maar liever nog een station (estate). Shortlist terug gebracht naar een megane / focus / V50 waar we beide ,na een proefrit in alle drie de modellen, er toch wel snel over uit waren --> Een Volvo V50 moet het worden.
Helaas was de V50 waar we in proef gereden hadden diezelfde middag al verkocht. Jammer, maar goed er stond in de middag een proefrit in een andere auto op de planning en ondanks dat we beide redelijk overtuigd uit de V50 stapten wilden we die toch door laten gaan. Helaas, maar eigen schuld....
Nu met een budget van 10.000 snap ik dat voor een stuiver op de eerste rang zitten lastig wordt en het zal vermoedelijk dus een D2 (of een 2.0 na de facelift) gaan worden gezien een nette D5 ver boven mijn budget zal liggen.
Ik zal zon 35k op jaarbasis rijden dus enigsinds een gunstig kilometrage is toch wel fijn. We willen immers wel minimaal een jaar of 3 in de auto blijven rijden.
Ofwel, ik zal hier de komende periode mijn vorderingen in mijn zoektocht laten weten en hopelijk binnenkort met leuk nieuws komen. Ook zal ik wellicht toch wat vragen gaan stellen, echter denk ik dat met de beschikbare informatie hier op het forum toch een heel eind zal gaan komen!!
En uiteraard mocht er iemand nog een tip hebben of een mooie V50 conform bovengenoemde wensen weten... Schroom aub niet om een berichtje te sturen

Groet,
Jannick